BREAKING NEWS

DAP "JUAL"akanan anjing untuk rakyat..


DS Najib semakin popular dikalangan rakyat Malaysia dengan pelbagai pendekatan mesra rakyat yang beliau lakukan. Antara yang mendapat perhatian ialah, pendekatan Restoran Rakyat 1Malaysia untuk memberikan sajian berkualiti kepada rakyat dengan harga berpatutan.

Tetapi, tidak sampai beberapa hari Perdana Menteri berbangga dengan konsep Restoran Rakyat 1Malaysianya, DAP dan Pakatan Rakyat segera meniru konsep tersebut dengan memperkenalkan apa yang mereka namakan sebagai “Menu Rakyat”.

Jika DS Najib memilih Restoran Ukhwah milik umat Islam untuk dijadikan Restoran Rakyat, DAP pula menjadikan Restoran Sayur-Sayuran Fortune Land yang terletak di Jalan Ipoh, Segambut sebagai “Restoran Rakyat” Pakatan. Restoran tersebut pula adalah sebuah restoran Cina yang menghidangkan makanan yang didakwa ‘halal’ untuk semua rakyat, termasuk umat Islam.

Menariknya, Pengurus restoran tersebut terpaksa mengaku restoran di bawah pengurusannya itu tidak mendapat sebarang sijil halal dan tidak pernah memohon sijil tersebut dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Jadi, apakah ia boleh dikategorikan sebagai restoran yang menghidangkan makanan Halal?

Apa yang dilakukan oleh DAP ini semata-mata mahu menunjukkan yang kerajaan Pakatan Rakyat lebih hebat dan lebih prihatin kepada rakyat Malaysia. Dan mengikut dakwaan Teressa Kok sebagai jurucakap DAP, Menu Rakyat boleh dinikmati oleh semua bangsa biarpun ia diperkenalkan oleh DAP.

Ia kerana, hidangan tersebut berkonsepkan vegetarian ala-ala sami Buddha. Mereka juga memperlekehkan Restoran Rakyat 1Malaysia kerana menetapkan sebanyak RM4 bagi setiap set hidangan. Manakala bagi menikmati Menu Rakyat yang diperkenalkan oleh DAP, kononnya rakyat hanya perlu membayar RM2 sahaja.

Tentu ramai yang masih ingat dengan peristiwa Teressa Kok menghina makanan yang dihidangkan oleh kerajaan ketika dia ditahan dibawah akta I.S.A dahulu. Nasi putih bersama 2 biji telur serta timun dan kuah dilabelkan sebagai makanan ANJING !!!

Kini, makanan ANJING itulah yang DAP jual kepada rakyat dengan harga RM 2 satu hidangan. Cuma labelnya ditukar sedikit kepada Menu Rakyat bagi menutup hakikat ianya hanya sekadar Makanan ANJING dimata Teressa Kok.

Selepas ini, bolehlah penyokong-penyokong PAS berusaha membantu mempromosikan Menu Rakyat @ Makanan ANJING yang diperkenalkan oleh DAP ini. Sambil-sambil itu, bolehlah bawa sekali Nik Aziz untuk menikmati makanan tersebut untuk dimuatkan ke dalam Facebook seperti yang selalu dilakukan oleh pengikut-pengikut PAS selama ini.

Bukankah PAS itu bagaikan hamba yang setia kepada DAP? Jadi amatlah wajib bagi PAS untuk menjayakan apa saja usaha yang dilakukan oleh DAP bagi mendapat kuasa pemerintahan negara. Harus di ingat.., tanpa DAP, siapalah PAS didalam Pakatan Rakyat.


sumber - MyKMU

7 ulasan :

  1. DAP ni bukan tau buat kerja. Harap tiru apa orang buat.

    Dulu kutuk pembinaan Lebuhraya Utara Selatan, Jambatan Pulau Pinang, Putra Jaya, KLIA macam-macam lagi lah.

    Tapi sekarang depa jilat habis apa yang depa ludah. Apa kita nak hairan aning-anjing memang suka menjilat.

    Aku mohon doa agar puak-puak PAS janganlah sampai ketahap tu. Aminnn...

    BalasPadam
  2. dap ni sial la...

    kalau nak mentekedarah menatang haram jadah tu korang makan jer la...

    kalau nak semawa makan ajak org pas...
    diorang ni kira bleh nego dgn korang status halal sebab target diorang ialah ke putrajaya sebagai anjing yg mengawal pintu masuk putrajaya jer...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  3. mmg makanan yang ditawarkan oleh DAP murah tp xkan hari2 nak makan nasi lauk sayur dgn telur sahaja... ini akan menyebabkan lg btambah ramai rakyat M'sia makin obesiti... adakah menu rakyat ini untuk masyarakat cina sahaja kerana ianya dijual dikedai yg tidak mendapat kelulusan halal...

    BalasPadam
  4. laaa..idea makanan pun nak tiru BN ke? buat malu je..

    betul jugak kata2 MPP tu, apasal tak hidangkan menu yang hebat2 untuk RM2? apasal slightly better than dog food yang dihidangkan? pilih pulak restoran yang takde sijil halal?

    woi orang2 pas, teringin jugak aku tengok korang beramai2 makan kat restoran tu. jangan lupa baca doa makan ye?

    hehehe

    BalasPadam
  5. WOI TERESA KOK,

    THAT FOOD IS SLIGHTLY BETTER THAN DOG FOOD YOU KNOW? HOW DARE YOU SELL IT RM2 TO THE RAKYAT? BY RIGHT, YOU ALL SHOULD GIVE IT FREE!!

    BalasPadam
  6. Pada pandangan Saya:-

    Sebagai muslim kita wajib makan hanya makanan yang halal dari segi syariah.

    Tak boleh makan sesuka hati kita.

    BalasPadam
  7. makanan ala-ala sami budha tu diorang ckp menu rakyat??kahkahkahkah....sakit perut la gua gelak...apasal tak jual babi masak kicap sekali...lps tu tipu kat rakyat ckp menu daging lembu masak kicap....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online