BREAKING NEWS

Anwar akan bentang BELANJAWAN untuk Najib.


Bagi korang yang masih tak tahu, Anwar akan bentangkan belanjawan Edisi Pakatan Haram petang ni lebih kurang pukul 1 nanti.. Dan Najib pulak akan bentangkan Belanjawan negara pada hari Jumaat..

Tapi percaya tak korang kalau gua kata Anwar akan bentangkan Belanjawan yang akan jadi ikutan Najib? Kenapa gua cakap macam tu? Sebabnya.., Anwar is the master of spin..

Anwar sekarang ni tahu game Najib dan cara populis Perdana Menteri untuk tarik sokongan rakyat.. So.., Anwar dah buat satu rangka belanjawan yang lebih kurang sama dengan apa yang Najib fikirkan..

Secara tak langsung, bila belanjawan kedua-dua belah pihak adalah sama.., Anwar akan canang pada rakyat yang Najib dah tiru belanjawan Pakatan Haram.. Bijak tak Anwar?

Jadi sebab tu lah Anwar nak bentangkan belanjawan dorang lebih awal dari Najib.. Dan dorang harapkan apa yang dorang bentangkan tu akan di ciplak oleh kerajaan UMNO/BN..


Gua nak korang ingat satu perkara je.. Tak kiralah belanjawan Anwar dan Najib tu sama atau tak, yang pentingnya rakyat dapat faedah didalam belanjawan kali ni..

Dan jangan lupa berterima kasih pada kerajaan jika belanjawan Najib tu nanti menguntungkan korang.. Tak payahlah terhutang budi pada Anwar kalau belanjawan dorang tu sama sebab sesiapa pun boleh berjanji, tapi yang penting ialah sapa yang tunaikan janji-janji tersebut..

Anwar pernah patuh pada janji ke? 16 September dia pun entah ke mana perginya dah..

Ingat jugak bahawa antara belanjawan bayangan dengan belanjawan yang real punya.., tentulah kita tak boleh harapkan pada belanjawan bayangan beb.. Apa yang nak diharapkan pada sekadar impian ye tak?

Susah la kita kalau asyik nak percaya pada mimpi syok sendiri dan janji-janji hancing puak Pakatan yang sedang cari sokongan rakyat..

Kalau setakat bijak berjanji.., gua yakin korang pun boleh pasang angan-angan nak jadi Perdana Menteri..

5 ulasan :

  1. Dia ingat kerajaan ni bangang ke nak ciplak idea Nuar berahi ni dan tak buat persediaan rapi? Dokumen Bajet 2012 telahpun cetak dan digazetkan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA). Tak tau le kalau ada 'musang berbulu ayam' yg dedahkan dokumen tu pada Nuar kerana dijanjikan habuan!

    1 musang dalam kerajaan, 10 kuda trojan dalam pakatan!!!

    BalasPadam
  2. assalam bro

    agak2 bro lah.. kalu bajet pakatan sama dgn bajet BN siapa tiru sapa? setakat 4 hari awal.. lepas tu sama pulok ngan bajet PM bentang... org singkat otak je akan percaya PM tiru bajet Pakatan... mana ada masa nak ubah bajet yg telah disediakan oelh pakar ekonomi.. bro.. 4 hari awal.. dapat tahu.. ciplak.. dan ubah.. itu bajet kedai kopi bolehlah... nak hijack..

    nie dah berbulan2 kaji.. relevankan dgn pendapatan dan perbelanjaan.. tiba2 sama... hahaha
    kalau tak musang berbulu yg bagi pecah rahsia... taktaulah..

    so..apa nak hairan.. jawab je kat blog pro pakatan jika bajet dikatakan ciplak dia org punya... apa ..pakar ekonomi negara .. boleh fotostat bajet pakatan dan bagi PM bentang ke... hahahaha

    lainlah dia org bentang 4 5 bulan awal.. lepas tu nak cakap BN ciplak.. ada sikit logik.. setakat 4 ari awal.. mmg singkatlah minda tu..

    so tak payah takut lah bro...
    yang kena buat... jawab biar resional.. ada hujah... mana ada org buat bajet dlm masa 4 hari.. itu untuk negara..

    jangan duk ikut rentak dia org bro... dia org nak menang dgn pepeksi shj...

    sapina PM pu utk alih pandangan rakyat...

    selamat berjuang..

    bro2

    BalasPadam
  3. Aku setuju dgn MEGAT ALAM.
    Mungkin ada yg telah bocorkan maklumat belanjauan Najib.

    Mungkin musang berbulu ayam atau manusia berhati babi.

    BalasPadam
  4. Apa nak heran bujet PR

    bujet RM 1.01 (Ringgit satu dan sen satu SAHAJA)...

    BalasPadam
  5. bodoh lah kalau nak tiru, 3 hari cukup nak compile budget??? budget boleh tiru2 plak, kehkehkehkeh! nak buat budget negara sudan pun tak cukup 3 hari, apa punya mentality orang melayu!!! cite karut mcm ni pun nak percaya, atok porno suka cakap bohong pun masih ada orang nak percaya, jgn jadi BODOH & MALAS !

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online