BREAKING NEWS

TERKINI !!! Nik Aziz salahkan Utusan bila Mat Sabu sokong komunis..


“Bagi saya, kalau baca berita dalam Utusan Malaysia, bahkan sebarang beritanya, saya menganggapnya mengarut termasuk mengenai isu terbaru membabitkan Mat Sabu, hari-hari menyerang Mat Sabu,” dakwa Mursyidul Am PAS.

Turut berucap di majlis itu adalah bekas ketua Pemuda Umno Kota Bharu, Haji Sabrie Shafei yang telah menyertai PAS sebelum ini.

Nik Aziz dipercayai mengulas laporan berita dalam akhbar Umno itu yang sudah hampir dua minggu menyerang Mohamad Sabu ekoran ucapan timbalan presiden PAS itu di Pulau Pinang sebelum ini.

Dalam ucapan itu, Mohamad Sabu berkata, orang ramai tidak lagi meraikan hari merdeka dengan meriah kerana merasakan ia bukan sambutan merdeka yang sebenarnya tetapi majlis meraikan sejarah Umno sahaja.

Padahal, katanya, bukan pemimpin Umno sahaja yang berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan negara tetapi ramai lagi termasuk Mat Indera yang turut menyerang rumah pasong Bukit Kepong pada tahun 1950 ketika Tanah Melayu di bawah penjajahan British.

Bagi Nik Aziz, selain menutup sejarah sebenar merdeka, kerajaan pimpinan BN juga menutup banyak ilmu lagi yang sepatutnya diajar di sekolah-sekolah di negara ini.

“Kenapa di dalam pengajian sekolah di negara ini tidak ditekankan secara serius pengajian tentang syurga dan neraka, dosa dan pahala.

“Sedangkan benda itu ada. Ini kerana ‘orang putih’ tidak mahu disebut menyebabkan orang putih bebas melakukan apa saja termasuk kenyataan tidak ada syurga dan neraka, bahkan sehingga orang Melayu pun sebahagian besarnya mendakwa begitu jua.

“Ini salah oleh kerana benda itu ada, tetapi tidak disebut.

“Inilah menyebabkan PAS sejak 1955 sehingga kini walau macam mana serangan diterima dari Umno-BN termasuk serangan ke atas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang disiarkan media arus perdana, kita dapat bertahan,” kata Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan.

7 ulasan :

  1. tgk ar brader ajis ni,tba2 lak jdi hero kampung..klu x wt syp je,cm gampang...bler dia dh bersuara konon2 dia la penyelamat...pale otak dia...

    BalasPadam
  2. Pasai apa salah Utusan saja, akhbar lain pun siar berita tersebut.Apa pun yang tak baik berlaku akan disalahkan UMNO dan Utusan , dah naik meluat aku dengar,dah tak ada orang lain yang nak salahkan kah.

    BalasPadam
  3. gaya org lamo la konon,nk org respek dia...bg bdk2 gaduh dulu,pastu dia tang penyelamat...tuihhh

    BalasPadam
  4. apa yg nko merepek ni n.ajis oii??!!!

    kalu mat sabu tak cakap macam tu takkan ramai orang melayu nak saja2 mengamuk?

    aku rasa orang2 pas yg moderate pun dah tak berapa sedap hati nak bersama pas! kecik hati orang melayu yg berjuang menentang komunius dulu2!!!!! kecik ati ooi!!!

    BalasPadam
  5. Nak cakap aper lagi...Mushittdoll sama Timb. presiden PAS ni sama-sama dol..nasib ler juak2 PAS oiii...pandai2 la korang bawak diri yeaa...aduyaiii

    BalasPadam
  6. Komunis mcm mat indera tu yg xde syurga neraka n dosa pahala, mengikut fahaman komunis agama itu candu kehidupan.

    BalasPadam
  7. Kalau laporan utusan terang-terang salah rasanya rasanya Tentu Mat Sabu dah ambil tindakan mahkamah. Pelajaran tentang syurga neraka..emm kat sekolah ada pendidikan Islam, punyalah banyak ustaz dan ustazah di sekolah, waktu petang fardhu ain lagi, kelas Jkaq 3 guru satu kelas (tak pernah dengar lagi mana2 negara letak 3 guru agama dlm satu kelas. Semua ada tanggungjawab masing-masing) Para pengajarnya lepasan ijazah , ramai dari lepasan Timur Tengah yang duduk disana sampai 5-6 tahun. Tak cukup lagi ada sekolah Menengah Agama di merata negeri. Diberi bantuan itu ini lagi(tengok la sendiri sekolah agama sekarang). Tak tau nak cakap macam mana lagi dah.. ada lagi kalau nak tulis... sedih lagi.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online