BREAKING NEWS

Teressa Kok MARAH bila UMNO hentam Manoharan.


DAP menganggap isu Jalur Gemilang selesai selepas ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan meminta maaf secara terbuka atas pandangannya yang mahu menukar bendera Malaysia.

Malah, menurut setiausaha organisasi kebangsaan DAP Teresa Kok pandangan Manoharan sebenarnya bukanlah melambangkan pendirian DAP atau Pakatan Rakyat.

“Kita tidak pernah mempersoalkan kedudukan Jalur Gemilang sebagai sebagai bendera kebangsaan, jauh lagi dari berhasrat untuk mengubahnya. Ia bukan isu Pakatan,” katanya dipetik oleh organ DAP, Roketkini.

Bagaimana pun, menurut Kok, beliau dan beberapa pimpinan DAP telah pun menasihatkan Manoharan agar lebih berhati-hati bila mengeluarkan sebarang kenyataan.

Manoharan melalui laman Facebook telah pun menyatakan permohonan maaf beliau secara terbuka, yang perihatin untuk menjaga sensitiviti rakyat Malaysia.

Melalui Facebook, Manoharan dipetik sebagai berkata, “Saya anak Malaysia yang patriotik. Saya memohon maaf berhubung komen saya mengenai bendera Malaysia yang telah menimbulkan perasaan tidak selesa kepada anda semua.”

Beliau juga telah memadamkan komennya di laman sosial yang menyatakan akan bertindak menukar corak bendera Malaysia sekiranya Pakatan menang.

Bagi Kok yang juga ahli parlimen Seputeh dan ADUN Kinrara, BN, khususnya Umno tidak seharusnya terus memainkan isu itu, untuk kepentingan politik mereka dengan 'menyerang' Manoharan dan Pakatan di media arus perdana.

“Sepatutnya, mereka (pemimpin-pemimpin BN) menumpukan lebih perhatian kepada isu yang jauh lebih penting, iaitu berkenaan penggubalan dua undang-undang baru yang dikatakan akan menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),” katanya.

10 ulasan :

  1. tereSUCK my cock please........

    BalasPadam
  2. Bila mintak maaf je kira tutup kes. Macam itu sedaplah. Cakap suka hati bila ada respon dan takut minta maaf. Fahaman jahat tidak boleh dilepaskan begitu saja. Buat provokasi untuk test market agaknya. Bila ada NFOatau pihak lain setuju maka boleh dijadikan modal politik. Manoharan bukan seorang patriot dan bodoh.

    BalasPadam
  3. Kalau sampai bendera pun nak mempertikaikan. This is unMalaysian. Of course we, the rakyat, makes an issue out of it. We don't want a leader that is unMalaysian.

    BalasPadam
  4. sumbatkan je anak haram ni ke dlm. menyusahkan betol senang2 je maaf kes drop. mcm kimak!

    BalasPadam
  5. Eeee menyampah betul tengok muka pungKOK ni!!

    BalasPadam
  6. wei betina musibat,

    lu mau rasa ka aku maki depan muka lu pastu aku kata sorry jer...adakah marah ko akan reda on the spot?cakap pakai otak bukan cipap la sial...

    pakatan rakyat ni memang suka menyakitkan hati rakyat...

    betina sundal ni mmg sial...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  7. Pada aku, melayu mana yg undi minah ni, memang melayu sial!!!!!!

    BalasPadam
  8. Kita memahami modus operandi DAP dalam menyelesaikan kekusutan. Ia akan diam dahulu, dan melihat reaksi masyarakat. Jika masyarakat mula bersuara dan lantang mengkritik, barulah DAP akan keluarkan kenyataan senada dengan kehendak majoriti masyarakat. Sebaliknya, jika isu yang ditimbulkan tidak begitu menjejaskan moral DAP, tiada kenyataan akan dikeluarkan.

    Contohnya, lihat sahaja isu komunis Mat Sabu. DAP hanya mendiamkan diri dalam tempoh yang lama. Begitu juga kes Manoharan bendera. Ia tidak mengeluarkan kenyataan kecuali apabila isu tersebut mendapat reaksi negatif rakyat.

    Mudahnya, DAP bermain secara selamat (play safe) bagi memastikan matlamatnya dalam hala tuju politik.

    BalasPadam
  9. DAO MEMANG CELAKA!

    BalasPadam
  10. tereSUCK my cock too..hahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online