BREAKING NEWS

KOMUNIS Penang rampas motorsikal rakyat bawahan...


Ni barulah boleh dikatakan kerajaan negeri yang ZALIM.. Ganas macam komunis sampaikan kenderaan rakyat pun dorang nak sapu..

Kejadian ni berlaku kelmarin di kawasan hadapan KOMTAR Penang.. Gua dimaklumkan sebanyak 100 biji motorsikal dirampas oleh MPPP dengan arahan dari kerajaan negeri..

90% yang ada disitu adalah motorsikal kakitangan melayu yang berkerja di pejabat awam KOMTAR.. Cuba korang bayangkan.., lepas penat berkerja dan nak balik.., tiba-tiba motorsikal hilang tanpa dikesan..

Kalau gua lahh.., mesti hangin punya satu badan.. Tapi itulah nasib rakyat di Penang ni.. Dapat kerajaan negeri yang macam HARAM!! CURI motorsikal rakyat tanpa sebarang notis.

Yang bestnya.., gua dapat tau motor budak penghantar surat syarikat courier pun kena angkut sekali masa dia park kejap kat area tu.. Kesian dia tak boleh nak buat kerja..

Inilah zuhudnya kepimpinan Khalifah Lim Guan Eng yang dipuja-puja oleh sekalian pengikut Tolol wal Bahlol PAS..

Dia sebenarnya nak suruh semua rakyat naik basikal.. sebab tu dia curi motorsikal rakyat dan jual untuk bayar saman...








4 ulasan :

  1. nasib engkau lah labu. bagi penyokong tegar pakatan rosak ini adalah contoh yang terbaik untuk diikuti. dan ini sudah kira okey. untuk mengjaga harta rakyat dari hilang kerajaan kena la tolong simpan. lepas tu bolih keluarkan surat upah simpan. lepas tu kutipan upah simpan bolih anjurkan apa-apa majlis untuk rakyat. duit tu dari rakyat dan kembali kepada rakyat. barulah namanya negara berkebajikan.

    BalasPadam
  2. Kerajaan BN pun boleh bertegas dengan pesalah lalulintas macam ni. tapi sengaja taknak buat diatas dasar prihatin.Kerajaan BN masih bertolak ansur.

    rejim dap nak tunjuk power.kononnya dia kerajaan yang tegas.tapi silap besarlah.undi orang melayu akan hilang terus nanti.

    tapi kadang kadang kalau kita nak ubah mentaliti rakyat supaya ikut peraturan, kita perlu bertegas juga.

    entahlah. benda ni susah nak kata.kita tegas, orang kata gila kuasa.kita tak tegas, orang langgar kepala kita.

    pandai pandailah buat. tapi lim guan eng memang cari bala hehehehe.

    BalasPadam
  3. motor org melayu punye,yg rampas pun org melayu...cina bahagian mengarah n tepuk tgn....nasib korg la org pinang...

    BalasPadam
  4. motor sepupu aku dh la kene angkut,biler nk amik kuar cover putih patah...suh diorg ganti bleh plak kata mmg dh patah...kuang aja ke x cmtu...???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online