BREAKING NEWS

Hudud : Idris Ahmad sanggup gigit jari kaki Karpal..


Pemimpin Umno menunggu-nunggu keputusan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat dengan harapan ini adalah masa untuk melihat ikatan Pakatan Rakyat berkecai.

AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, apabila sidang akhbar yang diumumkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengenai keputusan perbincangan, hasilnya amat mengecewakan pimpinan Umno kerana keputusan yang diharapkan tidak berlaku.

“Sekarang Umno gigit jari,” ujarnya.

Katanya, mereka bersiap sedia untuk berpesta jika berlaku perpecahan di dalam Pakatan Rakyat, mengenai isu Kanun Jenayah Syariah di Kelantan.

Beliau menambah, sekiranya berlaku seperti yang mereka sangka tentu Datuk Noh Omar mampu senyum sampai telinga, kerana peluang untuk menjadi Menteri Besar Selangor begitu cerah.

Datuk Seri Najib pula, ujarnya akan mengisytiharkan pilihan raya dengan seberapa segera kerana inilah peluang BN untuk terus berkuasa dan memfaraidkan khazanah negara serta meneruskan tradisi menindas rakyat.

Nampaknya, kata beliau hajat pemimpin BN tidak kesampaian kerana kebijaksanaan pemimpin PR yang mengurus krisis.

Idris berkata, sekarang orang Islam sudah nampak tembelang Datuk Seri Najib dalam soal keazaman untuk menghayati Islam.

Katanya, kenyataan tegas Najib menolak hudud adalah kerana takut kepada MCA dan Gerakan yang memberi amaran akan cabut lari daripada BN.

Tambahnya, timbulnya penentangan perlaksanaan hudud telah menunjukkan wajah sebenar pemimpin Umno terhadap Islam.

“Walaupun Najib cuba mempopularkan "konsep wasatiah" sebagai langkah untuk menunjulkan imej keislaman beliau,” ujarnya.


p/s: Kalau Umno gigit jari.., PAS pulak gigit jari KAKI Karpal dan Kit siang.. Hahahahaha...

4 ulasan :

  1. Bukan sahaja gigit kuku jari kaki, siap menonggeng utk diliwat dek karpal dan anughairah tohan...pecah bontot pakcik man...ha ha ha

    BalasPadam
  2. ape ler punye deris banggang! sape yg dulu mainkan isu huhud??najib?? bile masa pulak umno nak laksanakan hudud???yg dok meroyan nak laksanakan hudud tu negeri mane???? kalau dah bertuhankan DAPigs tu...bebal diri sendiri pun tuduh orng lain!!! dasar makhluk yg berakal cetek & bernafsu syaitooonnnnnn......!!!tu ler...mengaku beriman...tapi berimankan buku JINGAYYYYY...!!!

    BalasPadam
  3. mamat muka kambing nie memang bahlul pun masalah depa cipta pas2 tuju kat umno udah lah HAMPAS woiiii seluruh keturunan korang tu memang barua jer ....

    BalasPadam
  4. memang umno gigit jari kerana kepandaian pas yang amat sangat untuk meruntuhkan nilai islam yang sedia ada. manakala deris bangang cium jari kapak singh dan lim kau siol.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online