BREAKING NEWS

Tian Chua jumpa HANTU di Parlimen Batu..


Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua hari ini mendedahkan pengundi klon pos dikesan di Parlimen Batu, Setiawangsa dan Wangsa Maju.

Kewujudan pengundi klon itu, menurut Tian, disyaki bertujuan untuk membolehkan pengundian berulang dilakukan.

Menurutnya, semakan daripada daftar pemilih bagi suku kedua 2011 mendapati 34 nama pengundi klon dikesan di Parlimen Batu, 20 di Parlimen Wangsa Maju dan 115 di Parlimen Setiawangsa.

Pengundi klon pos yang dimaksudkan adalah pengundi yang mendaftar untuk bertukar alamat, tetapi nama mereka masih tersenarai dalam senarai pengundi biasa yang bercetak.

Ia merujuk kepada isteri kepada anggota pasukan keselamatan seperti polis dan tentera. “Sebagai contoh Shakira binti Ismail, isteri kepada IKD1092267 dengan nombor kad pengenalan 680820025644.

Nama ini dikatakan telah bertukar alamat. Tetapi apabila diperiksa secara dalam talian, lokasinya tetap di Parlimen Batu.

“Ini hanya segmen pengundi pos di tiga kawasan Parlimen. Kita masih belum lagi memeriksa senarai induk pengundi pos dari seluruh negara dan membandingkan data pengundi dalam talian dengan versi cetak yang dibekalkan kepada orang awam,” kata Tian Chua pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN.

Bercakap lebih lanjut, Tian berkata, penambahan pengundi pos di ketiga-tiga kawasan Parlimen itu turut dikesan berlaku secara mendadak.

Pengundi pos tentera pada tahun 2009 berjumlah 296 meningkat kepada 13,265 pada 2010. Manakala undi pos polis berjumlah 889 pada 2009 pula meningkat kepada 3,207 pada tahun 2010.

5 ulasan :

  1. Bukan ke Kem Wardiburn tu dlm kawasan Wangsa Maju ... kan quarters tentera tu baru siap diduduki pada 2009 ... bertambahlah warga tentera dan keluarga masing-masing disana ... tak gitu.

    BalasPadam
  2. Tian cuak dah cuak...takut kalah di parlimen batu...tian cuak akan dijangkakan kalah teruk di parlimen batu psl ketidakupayaan dia dlm menyelesaikan kes penduduk sentul...


    pengundi parlimen batu

    BalasPadam
  3. tiang chuak hantu gigi telah menemui rakan2 hantu di celah2 batu...waktu itu tiang chuak sedang berlatih membuat pecutan ala2 usain bolt gitu...namun tiada fru yg hadir utk merealisasikan larian pecut opocot tiang chuak...kehkehkeh

    BalasPadam
  4. Polis serta keluarga mereka mana nak berani undi dia.. silap2 nanti dia gigit mereka pulak!

    BalasPadam
  5. depa ni takkan berhenti utk menimbulkan persepsi buruk terhadap spr dan lain2 jabatan. dah tahu akan kalah teruk, jadi senang la beri alasan nanti..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online