BREAKING NEWS

Professor BONEY M buat lawak RETRO...


Berapa ringgit sekilo agaknya mamat kangkung ni beli sijil PHD dia? Tak nampak langsung gaya macam sorang Professor dan pensyarah pun..

Mamat ni lah yang tiap kali pilihanraya kecik, buat ramalan ikut suka hati dia saja.. Lepas tu kantoi pasal ramalan dia tak pernahnya betul...

Ada kawan-kawan gua kata, mamat ni cilok maklumat dari Google semata-mata.. Kalau macam tu, gua pun boleh jadi Professor beb...

Yang paling baru ni.., mamat spek Boney M ni kata rakyat akan tolak Najib sebab tertekan dengan keadaan ekonomi yang DAHSYAT...

Dan keputusan rakyat ni akan meranapkan impian Najib untuk terus berkuasa..

Fuyyyohhhh... Korang agak mamat ni buat kajian di negara mana ? Dan rakyat mana yang dia interview tu agaknya...?

Adakah dia maksudkan rakyat Nepal...? Atau Bangla...? Ataupun Myanmar..? Dan mungkin jugak buruh kontrak Indonesia di Damansara?

Memang tak boleh blah lah mamat spek Boney M nih... Patut lah pun dia digelar Professor Google oleh para pengamal media maya...




Meskipun populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menunjukkan beliau berjaya meraih perhatian rakyat berdasarkan kajian Merdeka Centre, ia bagaimanapun bukanlah jaminan pergerakan sokongan rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kelak.

Hal ini kerana menurut pensyarah di Jabatan Pengajian Media Universiti Malaya, Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah, kegagalan Najib mengurus tadbir negara dengan cekap, sudah lama diperhatikan oleh rakyat yang pada bila-bila masa sahaja boleh mengambil keputusan meranapkan impian Najib untuk terus berkuasa.

"Rakyat inginkan suatu petunjuk yang nyata ke mana sebenarnya arah negara ini yang ingin dibawa (oleh Najib) kerana rakyat sudah dalam keadaan tertekan, dalam situasi ekonomi yang semakin dahsyat dan ancamannya kepada masyarakat dengan harga barang yang berlambung-lambung, dengan harga rumah yang sudah tidak terkawal, dengan pengangkutan awam yang sangat-sangat tidak cekap dan tidak membantu.. dan ini memberi kegusaran kepada masyarakat.

"Maka semuanya ini memberi impak dan kita harus ingat kesan langsung ini kepada masyarakat," kata Abu ketika dihubungi Tv Selangor hari ini.

Merdeka Centre dalam kajiannya merumuskan, tidak banyak perubahan yang dibawakan oleh Najib sejak mentadbir negara pada April 2009.

Walaupun mengakui kejayaan media arus perdana mempopularkan pemimpin itu, ia bukanlah jaminan sokongan itu akan diterjemahkan melalui undi.

2 ulasan :

  1. Masa dia ni keluar dalam program TV dulu, saya tengok bila dia bercakap,cara dia bercakap macam dia sorang saja yang pandai dalam dunia ni. Orang lain semuanya bangang.
    Jika kita perhati komennya dalam TV Selangor tu,dari nada komennya pun kita dah tahu apa pemikirannya, jadi rasa2nya eloklah dia pergi minta kerja dengan unisel lagi sesuai untuk jiwa dia. Unisel pun ada banyak kekosongan sekarang ni.

    BalasPadam
  2. ntah ntah mamat ni dah kena sontot kat nwar

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online