BREAKING NEWS

PAS + Negara Berkebajikan = KUTIP DERMA !!


PAS melalui Lajnah Penerangan dan Dakwah akan menganjurkan Konvensyen Negara Berkebajikan pada 10 September ini Kolej Universiti Islam Zulkifli Mohamad, Taman Melewar dekat sini.

Ia susulan ucapan dasar presiden PAS Jun lalu.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, konvensyen tersebut diadakan bertujuan menghurai dan memberi kefahaman kepada seluruh kepimpinan parti mengenai Konsep Asas Negara Berkebajikan sebagaimana Ucapan Dasar Presiden tahun ini Menuju Negara Berkebajikan.


Kebajikan apanya? Tiap-tiap minggu dorang ni buat ceramah di merata ceruk kampung untuk songlap duit rakyat, kebajikan kejadah macam tu?

Yang sebenarnya, konsep negara berkebajikan bagi PAS ialah rakyat kena derma banyak-banyak dalam ceramah untuk pemimpin-pemimpin PAS bermewah..

Tak percaya? Cuba korang check kemana perginya hasil kutipan derma setiap ceramah PAS.. Korang tahu tak duit tu digunakan untuk bayar penceramah dan disalurkan kepada tabung PAS pusat..?

So.., sebab tu lah gua kata puak PAS ni tak boleh pakai langsung.. Hari-hari dorang kata rakyat negara ni susah dan tertekan pasal kerajaan zalim..

Tapi dorang sendiri zalim dan menyusahkan rakyat tak nampak pulak..

Bangang sungguh pengikut-pengikut PAS ni semua pasal benda macam ni pun dorang tak nampak..

Nak buat negara berkebajikan konon.. Pegi mampuslahhh !!!

1 ulasan :

  1. ala bro..

    dah memang konsep pas. di mana ada taik di situ ada langau. di mana ada pas di situ ada derma. berserban iye2 tapi duit orang sapu jugak. lepas sapu duit orang dia cakap "alhamdullillah" 3x. perangai munafik..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online