BREAKING NEWS

Padan Muka !!!! Lain kali ikut cakap KAFIR lagii....


Seorang imam bertauliah di kawasan Gelang Patah digantung jawatannya oleh Jabatan Agama Johor (JAJ) dipercayai kerana beliau menyertai himpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Beliau Hassan Md Said, imam masjid Kampung Ladang sudah berkhidmat selama 14 tahun.

Menurut surat yang ditandatangani Pengarah Jabatan Agama Johor, Elias Hasran, penggantungan Hassan bermula pada tarikh 2 Ogos lalu sehingga 2 November 2011.

Tanpa menyatakan kesalahan Hassan dengan jelas, surat itu hanya menyatakan tindakan penggantungan itu kerana Hassan "melanggar beberapa arahan Majlis Agama Islam Johor melalui Pejabat Kadi Daerah Johor Bharu.

Selain penggantungan sebagai imam tersebut, Hassan juga disekat dari mendapat surat tauliah sebagai Pegawai Amil Zakat Fitrah bagi penduduk Kampung Ladang biarpun lulus kedua-dua ujian saringan yang dijalankan.

Difahamkan, sewaktu beliau ingin mengambil tauliah tersebut pada masa yang telah ditetapkan, pegawai JAJ yang bertugas menyatakan penangguhan pemberian tauliah kepada beliau dan terpapar dalam senarai nama penerima tauliah bahawa namanya telah ditandakan merah.


Lebih merumitkan, Hassan juga telah dinafikan haknya untuk menerima elaun bantuan dari Persatuan Nelayan Kampung Gelang Patah yang sepatutnya diterima oleh semua ahli persatuan sejak sekian lama yang bernilai RM 350.

Pada hari himpunan Bersih 2.0 Julai lalu, Hassan adalah antara 1600 peserta himpunan yamg ditangkap pihak polis.

Beliau ditangkap ketika memasuki bandar Kuala Lumpur kira-kira jam 11 pagi iaitu sebelum himpunan sebenar bermula kira-kira jam 2 petang.

Biarpun alasan penggantungan beliau tidak dinyatakan ada kaitan dengan himpunan itu, namun maklumat yang diterima dipercayai ianya berkaitan dengan kehadiran beliau ke himpunan Bersih 2.0 itu.

Ekoran penggantungan tersebut juga, elaun beliau sebagai imam juga ditarik.

Kini beliau dan isteri serta empat orang anak, terbeban kerana hilang mata pencarian lebih-lebih lagi berdepan persiapan Ramadan dan Hari Raya Aidil Fitri yang akan tiba.

6 ulasan :

  1. Nak buat macamana

    dunia didahulukan akhirat diketepikan

    menggigit tangan yang memberi makan!

    BalasPadam
  2. minta lah bantaun dari Anbabiga...Pak Nuar King Juburi...da lah pak imam..sokong bawa rebah..padan lah muko kauuuuu

    BalasPadam
  3. minta bantuan dgn geraja pun boleh

    BalasPadam
  4. ha..ha..ambik habuan hang..bodoh tk bertempat

    BalasPadam
  5. Simpati juga kpd pak imam dan keluarga. Sepatutnya pak Imam ada kat masjid/surau. Ulamak ataupun ustaz amat tidak sesuai ikut menyertai perhimpunan haram itu. Jgn dengar kata kawan2..sperti pagar bawa rebah. Siapa Ambiga, pompuan kristian yg mengetuai perhimpunan itu pun Pak Haji tak kenal latar belakangnya. Bila Pak Haji digantung jwtan imam, siapa pemimpin Bersih 2.0 yang datang lihat bantu pak Imam? Pak Haji dan keluarga juga yg susah. Bersabarlah pak imam doakanlah mudah2an jwt itu dikembalikan jika pak imam dah insaf akan kesalahan itu.

    BalasPadam
  6. pegi jumpa ambiga atau mat sabu, mintak nafkah. tengok depa bagi ke tak?
    nama je imam, tp tak reti nak hormat undang2.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online