BREAKING NEWS

Kontaktor UMNO Penang DAYUS, LEMBIK dan BODOH !!!


Lagi cerita pasal kontraktor melayu di Penang.. Gua tak ada masalah bila kerajaan negeri bagi projek untuk kontraktor melayu di negeri ni.. Dah lama sebenarnya dorang tak dapat cari makan di bawah pentadbiran DAP..

Tapi masalahnya sekarang ni ialah, tender projek diberikan kepada kontraktor yang jadi KRONI dan kontraktor yang sanggup naikkan imej Guan Eng dan DAP negeri..

Dah tentu kontraktor melayu yang dimaksudkan adalah dari pro Pakatan.. Dah lama dah dorang ni senang dibawah pentadbiran Guan Eng.., tapi sekadar makan projek kecik je lahh.. Projek besar semuanya cina kaut..

Mana taknya.., semua projek yang bernilai RM 200 ribu ke atas, semuanya dapat kat kontraktor bukan Bumiputera beb.. Yang bawah dari nilai tu je dapat kat kontraktor melayu..

Tu pun bukan semua melayu dapat.., yang dapat hanya KRONI Pakatan.. Yang pro UMNO dan pro kerajaan BN dapat makan asap je lahhh...

Hampir 30 peratus perniagaan kontraktor Melayu kelas F di Pulau Pinang tenat.

Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang, Datuk Fadzill Hassan berkata ramai yang sudah gulung tikar akibat kekurangan kontrak di negeri berkenaan.

Dari 1200 kontraktor F seluruh negeri hampir 30 peratus dah tenat memang tenat sampai dah tukar kerja kena buat kerja lain pula sebab dah tak boleh maintain.

Beliau ditemui dalam mesyuarat agung tahunan persatuan itu di George Town, pagi tadi.

Katanya keadaan itu bermula pada tahun 2008 dan berlanjutan sehingga kini.

Walaupun pertumbuhan ekonomi beransur pulih selepas 2008, keadaan itu katanya masih kekal.

Sementara projek dari kerajaan pusat semakin berkurangan, kerajaan negeri pula katanya memberi kontrak kecil sehingga tidak sampai bernilai lima ribu ringgit.

Pasal apa kontraktor UMNO dan pro kerajaan BN tak dapat projek dari Guan Eng di Penang? Pasal Guan Eng kata kontraktor melayu UMNO tu DAYUS.., LEMBIK dan BODOH!!!!

Inilah contoh pentadbiran ADIL dan TELUS yang diamalkan oleh kepimpinan gaya khalifah Lim Guan Eng di Penang...


Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online