BREAKING NEWS

Iklan TV9 - Pemuda PAS Selangor yang BODOH SOMBONG!!!


Ada satu perkara yang sangat mengganggu gua.. Ia berkenaan iklan di TV khususnya Media Prima mengenai promo bulan Ramadhan ni yang banyak jadi perbincangan dikalangan umat Islam..

Bagi gua, lagi banyak iklan yang dibuat oleh Media Prima, lagi bagus rasanya sebab ia dah macam satu sumbangan kemasyarakatan..

Tapi yang jadi masalahnya bila Pemuda PAS Selangor timbulkan pasal iklan-iklan tu yang dorang dengan bangganya kata HINA ISLAM !!

Disebabkan Pemuda PAS Selangor yang bangang tu.., gua terpaksa tengok iklan di TV9 berkali-kali untuk cari dimana unsur-unsur hina Islamnya..

Gua rasa, tak ada langsung elemen menghina Islam dalam iklan tu.. Tapi yang ada hanyalah unsur sindiran bagi orang-orang yang suka buat kerja tak berfaedah bersaing tak tentu hala tuju..



Kalau korang belajar ilmu Balaqah ataupun ilmu Bayan didalam menggambarkan sesuatu perkara, kaedah yang dibuat dalam iklan tu adalah merupakan satu sindiran..

Cara ni memang wujud didalam kitab dan antara satu cara untuk menarik pandangan manusia untuk berubah dengan membandingkan sesuatu perkara..

So.., sama lah macam iklan Ramadhan yang dibuat oleh pihak Media Prima ni.. Ianya tak lebih dari sekadar sindiran kepada orang-orang yang mahu berfikir dan mahu memahami..

Jadi.., kenyataan Pemuda PAS Selangor tu langsung tak boleh pakai pasal dorang tu mungkin buat kenyataan hanya sebab benci dan dengki pada Media Prima..

Pemuda PAS Selangor tu gua anggap BODOH SOMBONG pasal buat kenyataan tanpa ada asas ilmu langsung..

Dorang ingat hebat sangatlah boleh buat statement macam tu.., padahal sebenarnya menunjukkan betapa dorang tu sangat kurang ilmu pengetahuan.

3 ulasan :

  1. Salam tuan. Mungkin dengan pelakon memakai Baju Kuning Bersih 2.0 Dan gam bar Ambiga di latar setting dapur, maka iklan ini amat sesuai serta mendapat pengiktirafan dari PAS & seluruh warga Pakatan Haramjadah!


    ARK2.

    BalasPadam
  2. iklan ni ada pengajaran kepada umat islam

    BalasPadam
  3. Gapo pulok salohnyo iklan nii? Aku nengok ok aje, and agak kelakar.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online