BREAKING NEWS

HOT!!! Guan Eng akan bagi BONUS 4 bulan gaji kepada penjawat awam di Penang..


Cuepacs hari ini dah mintak kepada kerajaan untuk mempertimbangkan supaya memberi bonus sebanyak 2 bulan gaji kepada semua penjawat awam didalam negara..

Ia dengan alasan, untuk memudahkan seluruh penjawat awam berbelanja semasa sambutan hari raya dan juga sebagai persediaan persekolahan anak ditahun depan..

Walaupun belum dimuktamadkan, gua suka untuk mencabar semua Ketua-ketua gerombolan Pakatan di negeri masing-masing agar menyaingi bonus yang bakal diberikan oleh Najib nanti..

Seandainya benar Najib mampu bagi bonus sebanyak 2 bulan kepada penjawat awam.., Lim Guan Eng, Nik Aziz, Khalid Ibrahim dan juga Azizan Razak juga harus bagi bonus yang lebih dari apa yang Najib bagi..

Dulu bila Najib umumkan bonus kepada penjawat awam sebanyak RM 500.., Guan Eng adalah Ketua gerombolan yang paling awal umumkan tambahan bonus RM 500 juga dari kerajaan regim DAP Penang..

So.., kali ni kalau Najib bagi bonus 2 bulan.., Guan Eng patut tambah supaya jadi 4 bulan kepada penjawat awam di Penang..

Macam tu barulah boleh puak-puak Pakatan tu kata dorang lebih baik dari UMNO/BN..

Kan sebelum ni dorang mengaku lagi best dan lagi terpuji dari kerajaan Najib.. Jadi jangan sembang kosong je beb.., buktikan kepada rakyat semua kebenarannya... Hahahaha...

3 ulasan :

  1. pak jabit kg pisang4 Ogos 2011 pada 10:29 PTG

    bonus 4 bulan ke 4 bulan dapat bonus?
    ceciter2...

    BalasPadam
  2. guan eng dia peduli apa. sure dia bagi 4 bulan punya sebab he is nothing to lose. dia dan pemimpin pembangkang lain samada di penang, selangor memang semua macam tu. dulu BN dok cari duit dan pelaburan masuk, depa2 tu semua nak perabih harta kerajaan negeri.

    bagi depa, janji menang dan rakyat suka. negeri dan negara defisit tak pe. tak dak planning masa depan langsung depa ni.

    -art-

    BalasPadam
  3. yeah..maka harga barang akan naik. yg susah adalah kakitangan swasta yg takde bonus atau mereka2 yg saradiri spt nelayan, petani, peniaga kecil2an dsb

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online