BREAKING NEWS

GEMPAR BERGEGARRR !!! Mahfuz TAK TAU siapa urus ZAKAT di Malaysia..


Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Pentadbiran wang zakat tidak diagihkan dengan telus dan bijak terutama di peringkat Kerajaan Persekutuan.

“Wang zakat yang sepatutnya menolong untuk menyelesaikan masalah kemiskinan melarat tidak diendahkan kerana hanya tertumpu pada musim perayaan saja,” katanya.

Menurutnya, pentadbiran wang zakat di peringkat Kerajaan Persekutuan terbukti tidak telus apabila wang zakat sendiri pernah digunakan untuk membiayai kos guaman pegawai kerajaan. - Mahfuz Omar


Setiap kali Naib Presiden PAS ni berkata-kata, mesti bau tengik longkang menusuk ke sukma pendengarnya..

Dan setiap kali Mahfuz dari Pokok Sena ni buat kenyataan, mesti terserlah kebangangan yang telah lama tersimpan di dalam tempurung lututnya..

Kali ni Mahfuz datang lagi dengan edisi lawak bangang yang terkini lagi sensasi.. Tajuk lawak Mahfuz kali ini ialah... "Zakat diagihkan oleh KERAJAAN PERSEKUTUAN.."

Apalah punya malang parti PAS dapat Naib Presiden tolol macam Mahfuz ni hah? Sejak bila pulak Kerajaan Persekutuan bertanggung jawab didalam urusan kutipan dan pengagihan Zakat?

Apa yang gua maklum.., di Malaysia buat masa ni zakat ditadbir oleh Kerajaan Negeri kerana hal ehwal agama Islam adalah terletak di bawah kuasa negeri.

Kalau cukai pendapatan tu memang ya Kerajaan Pusat yang tadbir, tapi bukan didalam hal-hal urusan wang Zakat..

Kedepan nanti gua tak tahulah kalau-kalau dorang nak buat Majlis Zakat Kebangsaan atau apa.. Tapi yang pentingnya, Kerajaan Negeri bertanggungjawab sepenuhnya dalam pentadbiran Zakat di Malaysia..

Takkan inipun Mahfuz Omar yang jadi NAIB PRESIDEN PAS tak tau kot?

Macam mana lah orang Pokok Sena boleh angkat manusia tolol macam Mahfuz ni jadi Ahli Parlimen? Kena jampi bomoh siam ke?

Kalau gua jadi ahli PAS.., maunya petang ni gua pergi Pasar Ramadhan dengan pakai Burqa beb.. Malu wooo bila ada Naib Presiden yang tak tau langsung pasal urus Zakat didalam negara ni...

Tapi itulah... Kalau dah Naib Presiden pun macam ni punya bangang.., korang bayangkanlah mentaliti ahli-ahli parti yang wala' kat dia.. Sadis bila mengenangkan semua tu bai...


7 ulasan :

  1. aku simpati ngan ke bahlolan mahmpuz ni.....lagi simpati ngan ke tololan ahlul bahlol pengikutnya..hu..hu..

    BalasPadam
  2. salam..

    Ingatkan di bulan Ramadhan ni cerdik kot....

    rupa2nya Baghal macam unta jugak

    BalasPadam
  3. badan zakat negeri kedah pun mahfuz suruh dato azizan letak bawah badan zakat kerajaan persekutuan. sbb tu mahpuh kata lagu tu!!

    har! har! har!

    BalasPadam
  4. Masyaallah..

    Selama ini dia bayar zakat ke tidak? Tak pernah soal duit tu pejabat mana yang kutip, dan bagai mana ia sepatutnya di agihkan?

    Kan dulu MB Selangor, sampai rasa berhak buat cadangan nak agih kat bukan Islam juga?

    Padahal, berlambak lagi Muslim yang masih papa kedana yang memerlukan bantuan?

    BalasPadam
  5. sebab PAS pis pus penuh dengan bengap-bengap dari kepala sampai ke ekor macam ni..dengan senangnya puak babi-bai DAP mainkan depa..malang nasib Melayu/Islam dapat pemimpin macam jenis ni..

    BalasPadam
  6. Hahahahaha............... ketawa la lagi, Bangang tara tu pun ada hati nak jadi menteri.

    BalasPadam
  7. Ya Allah Ya Tuhanku YG Satu Kau selamtkan lah Msia ku ini dr syaitan2 bisu PAS

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online