BREAKING NEWS

[VIDEO INSIDE] Tunjuk Perasaan BERSIH di Melbourne, Auckland dan London..


Maklumat yang diterima dari Melbourne, Australia menunjukkan sekitar 300 penunjuk perasaan membawa kain rentang dan kad dengan lambang Bersih 2.0 berhimpun di Federation Square.

Di Wellington, University of Canterbury New Zealand, kira-kira 10 orang dilaporkan berkumpul manakala kereta-kereta yang lalu lalang memberikan sokongan dengan hon kenderaan masing-masing.

Dan lebih kurang 30 orang pelajar Malaysia pula berdemonstrasi di hadapan Malaysia High Commission, Belgrave Square, London sebelum disuraikan oleh pihak Polis disana beberapa minit kemudian...

Gua pun heran dengan para pelajar kita di luar negara nih.. Apa lagi yang dorang nak? Tak cukup makan ke dorang tu kat sana sampaikan sibuk nak melalak salahkan kerajaan?

Orang suruh dorang pergi belajar, dorang sibuk nak interfere dengan politik. Yang ni lah dikatakan ibarat melepaskan anjing tersepit, akhirnya tangan kita juga yang digigitnya..

Dorang ni memang sengaja nak memalukan Kerajaan Malaysia di mata dunia luar. Kononnya kerajaan Malaysia zalim dan tak mengamalkan pilihanraya yang telus serta menindas rakyat.

Gua sarankan pada Najib dan SPR lepas ni.., PRU13 nanti tolong pastikan kerajaan BN menang 99.9 peratus kerusi di Malaysia. Biar puak-puak Pakatan tu semua tak ada suara langsung didalam Parlimen.






9 ulasan :

  1. da lah ditaja oleh kerajaan persekutuan Malaysia.....dijaga kebajikan atas hubungan diplomatik kerajaan persekutuan Malaysia yang ditunjangi oleh UMNO....yang meletakkan agama ISLAM di tempat yang tertinggi....

    tetiba kata pasal malu..? sape yg patut malu...yang ditaja dan dibiayai sara hidup nyer ker...( tak cukup dgn tu...kang kalau apa2 jadi kat sana...gempa bumi ka...banjir ka..menanggis mintak bantuan dpd kerajaan persekutuan...)atau yang memberi tajaan tu..?

    nak cakap pasal dignity..?

    depa ni gileeerr biolll!

    BalasPadam
  2. Akan menang 99.9%? Kah...kah...kah...kah
    Mat monggol kalau pasal sex dia bolehla dapat 99.9%....siapa yg dia tak balun? Melayu haramjadah

    BalasPadam
  3. KERAJAAN SEPATUTNYA DAPATKAN IDENTITI MEREKA2 YG BERDEMO DILUAR NEGERI NI DAN TUNGGU MEREKA BALIK.BILA CECAH SAJA KAKI DIBUMI MALAYSIA YANG TERCINTA INI LUCUTKAN SAHAJA KERAKYATAN MEREKA.MEREKA TELAH TERANG2 MENDERHAKA KEPADA DYMM SPB YDP AGONG.DAULAT TUANKU.DIRGAHAYU TUANKU.

    BalasPadam
  4. MONYET2 YG BERHIMPUN DI TEPI JALAN..TENGAH MINTAK PISANG..

    BalasPadam
  5. Jika seorang pelajar kerajaan harus tarik balik biasiswa mereka dan suruh mereka minta dari Pkr saja

    BalasPadam
  6. Salam Bro..

    Kebanyakan mereka yg berdemo di London tu ialah orang bukan Melayu yg berkerja secara haram dan pelajar2 Cina dan India yg memang tak puas hati dgn pelajar2 Melayu cemerlang yg diberikan biasiswa oleh Kerajaan BN..so mrk ni penyokong tegar DAP dan geng-geng Raja Petra. Tapi ada jgk dua tiga kerat geng2 pelajar yg jadi penyokong PAS join sama..

    Anyway, depa ni gempak je lebih..Org kat London tak peduli dgn depa ni..tak masuk berita kat sini pun.Demo kat London ni mcm2 ada..apa yg depa buat tu hari2 ada kat Hyde Park..heee

    Anyway, last month PM datang London dan buat ucapan di Oxford anjuran Islamic Centre..huh! lagi ramai datang..respectlah kat PM..

    So..kalau kata demo BERSIH menggegar London, tu temberang je bro. Yg demo tu, tak berapa kerat je, pelajar2 Cina kaya yg tak puas hari dgn Kerajaan Melayu BN sbab bagi biasiswa kat org Melayu..juga segelintir pelajar2 yg mmg tak studypun tp pencacai PAS tegar..

    Salam

    Azmi
    Marble Arch
    London

    BalasPadam
  7. kepada menteri dan kementerian yang bertanggungjawab-tolong siarkan wajah-wajah ayu mereka ini di kaca televisyen malaysia, biaq mak pak adik beradik depa tau yang depa bukannya nak pi belajaq sangat, nak pi makan angin aje buat bend ayang tak berfaedah..
    kepada JPA-tolong tarik balik segala bentuk biasiswa dan pinjaman kewangan yang depa dapat, bagi pada anak MALAYSIA yang ramai lagi memerlukan..depa kena ajaq kalau kurang ajaq, kalau depa kurang ajaq, jangan pulak kita nak ajaq depa, sampai ke tua la kurang ajaq nya

    BalasPadam
  8. Biasiswa tu duit rakyat semua bangsa...jangan jadi bangsat

    BalasPadam
  9. Saranan yg bagus.Tunjuk muka berok berok tu kat TV.Biar rakyat tahu yg berok berok tu tak tahu kenang budi kerajaan

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online