HOT!! PENDEDAHAN Kisah SEBENAR disebalik KECEDERAAN Anwar Ibrahim..

Posted by MPP On Ahad, 10 Julai 2011 12 comments

Sebelum korang baca apa yang gua quote dari TVS dibawah ni, gua cuma nak korang lapangkan dada dan teguhkan pendirian korang..

Bukan apa.., gua takut korang tak boleh tidur malam ni akibat kesan daripada bayangan kisah yang Saifuddin Nasution cuba nak sampaikan..

Untuk pengetahuan korang semua yang gua hormati.., inilah kali pertama gua respek dekat Saifuddin.. Dia telah berjaya buat gua selama 1 minit, terfana dan terpaku tanpa sebarang pergerakan..

Memang hebat sungguh imaginasi yang Allah anugerahkan kepada Saifuddin...

So..., inilah pendedahan kisah sebenar apa yang korang tak tahu berlaku disebalik kecederaan Brader Anwar Bin Ibrahim...


Anwar Ibrahim mengalami kecederaan di kepala dan lutut akibat tindakan anggota polis menembak gas pemedih mata tepat ke arah muka Ketua Pembangkang itu, kata Parti Keadilan Rakyat.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution berkata hanya tindakan pantas daripada pengawal peribadi Anwar, Fayad Al-Bakri menyelamatkan pemimpin itu daripada kecederaan lebih teruk.

Akibat melindungi Anwar, Fayad patah tulang pipi dan terpaksa menjalani pembedahan. Anwar turut dikejarkan ke Pusat Perubatan Pantai untuk rawatan lanjut.

Saifuddin berkata, anggota Polis Simpanan Persekutan yang melepaskan tembakan di Brickfields itu jelas bertujuan mendatangkan kecederaan terhadap Anwar.

"Doktor menasihatkan Anwar memakai pelindung leher kerana khuatir kecederaan itu akan memberi kesan kepada tulang belakang beliau," kata Saifuddin.

Sehubungan itu, PKR akan membuat laporan polis supaya tindakan segera ke atas pegawai berkenaan.

"Polis menghalakan tepat senapang gas pemedih mata ke arah Anwar dalam jarak dekat," dedah Saifuddin.

Saifuddin menambah, tindakan polis itu mirip kepada kes tunjuk perasaan di Jalan Kebun, Klang pada tahun 2000.

"Dalam siasatan tahun 2000 itu, Suhakam mendapati polis menyalahi undang-undang kerana melepaskan tembakan gas pemedih mata tanpa mengikut peraturan,” kata Saifuddin.

“Sepatutnya polis melepaskan tembakan pada paras 45 darjah kerah ruang udara, bukannya menembak tepat pada sasaran," tegas beliau. Suhakam adalah Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia.

Selain Anwar, turut mengalami kecederaan akibat tembakan gas pemedih mata adalah Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Sehingga jam lima petang tadi, polis menahan 1401 peserta perhimpunan Bersih termasuk pemimpin kanan PAS, PKR dan jawatankuasa penganjur Bersih termasuk pengerusinya Ambiga Sreenevasan
. - TVS

12 comments:

Muhammad Ridzuan Bin Hamid berkata...

gila hanjing tembak jarak dekat tak mati....

hahahahhaha

kena tembak kat muka tapi cedera saraf tunjang?....

hahahahahahah

apapun gua doakan moga anwar selamat....

Tanpa Nama berkata...

Hahahahahhahahha......sakit perut aku gelak..hahahhahaahah..terkentut kentut aku...hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kata tepat kena muka tapi tengok gambar ok je muka n kepala, tak pun dia pasang semua wayer kat hidung jari pas tu balut tengkok kejap sebab nak ambik gambar je.

Tanpa Nama berkata...

Semua pakai t-Shirt kuning, Anwar pakai jaket putih...supaya BBC dapat lihat jelas. Memang menunggu dicederakan.

Tanpa Nama berkata...

kesian orang tua dua alam ni....apa pon cakap kesian..kesian.

Tanpa Nama berkata...

Woit Jantan Kabaret....macam baru lepas main je ni...mau 3 round ni....hehehe. Dasar Jantan Goblok.

Tanpa Nama berkata...

kesian orang tua 2 alam ni..apa apa pon cakap kesian..kesian..kesian

Tanpa Nama berkata...

Lawak sungguh artikel barua ni tulis ......sampai terpancut-pancut...kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

salam,

hahahahaha! lawak tak ingat dunia si pudin nih. kalau tembak kat muka sure dah bersepai dah muka nuar tuh, tapi apasal lak tulang belakang yang sakit. Alahai pudin, agak-agak la sikit nak kelentong pun. Please la do not insult our intelligent.

zizie berkata...

Annuar al juburi tu penipu besar..,,wat2 sakit..,,Hiprokrit..,,

Tanpa Nama berkata...

hahaha...bahaya beb ade manusia 2 alam.,silap2 anuar ni ade bela Jin

Tanpa Nama berkata...

nk wat berlakon je tu...
ada chan dapat pospon lagi bicara pada 16Jul. nanti.

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online