BREAKING NEWS

Pelajar Mesir buat SOLAT HAJAT untuk HUKUM Kerajaan Malaysia..


Korang tahu tak.., seminggu lepas, Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa (Desak) telah menganjurkan solat hajat terhadap kononnya kezaliman kerajaan terhadap mahasiswa Mesir dan penerangan tentang isu semasa di Malaysia.

Program tersebut telah didukungi oleh beberapa persatuan pelajar, iaitu Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM), Persatuan Perubatan dan ABIM Mesir.

Di dalam program tersebut, para mahasiswa telah didedahkan dengan beberapa kes pencabulan hak mahasiswa yang didakwa dilakukan oleh Jabatan Penuntut Malaysia (JPMK) dan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK).

Antara kes pencabulan hak mahasiswa yang disenaraikan ialah 3 orang mahasiswa yang dihalau daripada Asrama Rumah Melayu Abbasiah (ARMA) tanpa sebarang notis.

Didedahkan juga 40 senarai nama hitam dari negeri Perak yang terlibat dengan perhimpunan Bersih 2.0 serta  beberapa orang yang menerima ugutan dari Negeri Terengganu dan seorang mahasiswa yang telah dibatalkan pengajiannya.


Selain itu, dilampirkan juga aduan yang diterima iaitu pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) banyak menyusahkan mahasiswa ketika berurusan dengan mereka.

Antaranya, pegawai JPMK akan merujuk album-album gambar Bersih 2.0 terlebih dahulu bagi menjalankan sesi soal siasat ke atas mahasiswa dan mahasiswi yang ingin membuat urusan sebagai rakyat Malaysia.

Gua rasa, ini dilakukan untuk memburukkan imej kerajaan di mata para pelajar Mesir yang belajar disana. Yang pastinya, ini semua didalangi oleh individu-individu yang pro kepada PAS dan Pakatan..

Tak cukup dengan usaha PAS menipu Tuhan melalui solat hajat di Malaysia, kini PAS nak ajar pelajar-pelajar kita buat perkara yang sama di Mesir..

Memang celaka sungguh puak-puak PAS ni kann... Nanti gua akan dedahkan mengenai demonstrasi terbaru yang dorang buat baru-baru ni di depan Kedutaan..

Nampaknya banyak pelajar kita di Mesir tu bukannya nak pergi belajar.., tapi dorang lebih berminat untuk jadi aktivis politik..

8 ulasan :

  1. diorang dah lupa ke jasa kerajaan yang bawa mereka pulang semasa krisis di mesir tuu... sampai buat solat hajat hentam kerajaan.. jangan sampai hajat tu memakan diri sendiri

    BalasPadam
  2. Mereka2 ini boleh buat apa saja di Mesir atas hasutan pembangkang.
    Akan tetapi jagan lupa...keputusan yang muktamat masih terletak di tangan Allah. Jika segala cerita2 yang di sampaikan kapada pelajar2 itu tidak benar...Insha Allah, Dia tidak akan sekali-kali memperkenankan permintaan mereka.
    Semoga pintu hati mereka di buka dan mereka dapat melihat apa yang benar dan apa yang bathil.

    BalasPadam
  3. Kepapelah Pelajar2 Melayu kat Mesir ni bodo sangat buang masa aje kau orang buat solat hajat nak hukum kerajaan Malaysia lebeh baik le kau orang solat hajat minta harga minyak turun ke, harga barang turun ke kalau kerajaan Malaysia lingkop kau orang juga susah mak bapak kau orang pun susah raayat pun susah tak terfikirkah pelajar2 yang nak jadi ustaz2 ni bengap sungguh mentality cam ni susah le Melayu nak maju

    BalasPadam
  4. Sempena kita menyambut Ramadhan sama2 kita berdoa agar kita beroleh keberkatan dari Allah. Pada pelajar2 Mesir yang buat Solat Hajat Insyallah Allah akan memeberi kesejahteraan kepada kerajaan Malaysia yang tidak pernah menzalimi kita.Solat Hajat untuk kebaikan pada yang benar dan sebaliknya pada mereka yang suka memfitnah dan memutar belitkan fakta....Amin.

    Saya juga mendoakan moga pelajar2 di Mesir di lindungi Allah dari anasir2 yang tidak bertangungjawab.

    BalasPadam
  5. DARI ZAMAN TUN MAHATHIR LAGI KITA LIHAT PELAJAR2 KAT MESIR ASHIK MEMBERONTAK MENYALAHKAN KERAJAAN SAJA,WALAUPUN KITA TAU NEGERI YANG MULA2 SEKALI TAWARKAN PERKHIDMATAN KAPAL TERBANG PERCUMA ADALAH PERAK. SAYA RASA ADA YANG TAK KENA DENGAN PENTADBITAN DISANA

    BalasPadam
  6. nawaitu ke mesir utk menimba ilmu, bukan berdemo dan berpolitik.

    aku dulu solat hajat supaya dibuka hati utk menerima ilmu, diberkati ilmu itu dan berjaya dlm pelajaran dsb.

    tapi solat hajat utk melawan ulul amri?

    fikirla sendiri...

    BalasPadam
  7. Aku sokong 101 %, buat lah banyak2 solathajat, kerana Allah akan tunjuk kebenaraan.... sooner or later, percayalah....

    BalasPadam
  8. kalau belajar pun orang lain bantu, x payah cakapla berani ke darah muda ke. kalau berani sangat cari duit sendiri la smbung belaja. buat malu nama pelajar yg terima biasiswa je, x pasal2 dapat gelaran macam2. dah suka sgt nak burukkan nama kerajaan kat luar tu, bayar balik ler duit biasiswa tu, baru selesa sikit nak berdemo haha. buat malu jer cakap berdegar2 tp nak suap nasi kat mulut pun yg nak bercakap tu pun guna duit orang lain. cet. kalau kata x tau bersyukur kang marah pulak. rezeki mmg Allah yg bagi, tp tima kasih la sket pd org yg memberi. kat mak bapak tau pulak cakap tima kasih. Kat kerajaan bukan tima kasih, ucapan zalim pulak yang dibagi.x yah balik Malaysia pls.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online