BREAKING NEWS

PANAS!!! BUKTI Adun PKR peras ugut JKKK untuk DANA PRU13..



Cuba baca dengan teliti surat diatas. Seperti yang kita sedia maklum, wang JKKK sebenarnya adalah untuk kegunaan penduduk dalam kampung/taman tersebut. Ia merangkumi pemberian dalam menghadapi bencana/musibah seperti kebakaran, banjir atau kecurian.

Wang ini juga boleh digunakan untuk sumbangan untuk kematian, sakit, bersalin, anak kampung yang mendapat keputusan cemerlang ataupun bagi bantuan kecil untuk melanjutkan pelajaran.

Wang JKKK juga boleh digunakan untuk projek dan program kecil-kecilan peringkat kampung seperti gotong royong, hari keluarga ataupun untuk pengurusan JKKK itu sendiri.

Jika kita lihat surat diatas, ternyatalah tindakan ADUN PKR Sungai Bakap, YB Makhtar Shapee telah jelas melakukan kesalahan.

Beliau telah menyalahgunakan kedudukan beliau sebagai ADUN bagi meminta sumbangan sebanyak RM300 dari setiap JKKK di dalam DUN Sungai Bakap & DUN Sungai Acheh untuk kegunaan DANA MENGHADAPI PILIHANRAYA UMUM!

Apa cerita ni YB? Awat dah sengkek sangat ke?


BACA PENDEDAHAN SETERUSNYA KAT SINI...




3 ulasan :

  1. Aik? Nombor Akaun ada. Pemilik nombor akaun tidak disebut? Masukan jer dalam akaun aku. hehehe

    BalasPadam
  2. Salam Bro!

    Ada satu cerita kat area teman. Sorang ketua pemuda PAS cawangan, di jerkah olih AdunPAS kawasan, pasai mintak derma nak anjur karnival sukan PAS kawasan. Ketua pemuda PAS ni terkejut & tenggelam punca. Last2 dia pi jumpa pimpinan UMNO kawasan...senang2 dpt RM3000 siap ngan jersi, topi & tuala. Tiba hari karnival...org ramai terkejut beruk bila satu padang penuh dgn lambang BN/UMNO! Ari tu saja, kita terima tak kurang 300 permohonan keahlian UMNO, kebanyakkan dari ahli2 pemuda PAS!!

    BalasPadam
  3. @matajin Bro..., tu lah bukti bahawa pemimpin PAS hanya tau kutip derma dari rakyat.., bukannya bagi derma pada rakyat.. Hahahahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online