BREAKING NEWS

Nizar CADANGKAN SPR guna INAI..



Nizar Jamaludin, bekas MB Perak yang paling cikai dalam sejarah negeri tu, telah meminta SPR menggunakan celup jari dengan inai bukannya biometrik ataupun mesin pengimbas.

Dalam satu ceramah di Changkat Jering semalam, Nizar dengan bangganya berkata.., "Celup jari dengan inai, baru tiga juta ringgit.., sedangkan biometrik yang tidak dibuat negara lain 50 juta ringgit"..

Menurut Nizar, mesin pengimbas ini boleh mengesan maklumat peribadi. Jadi mereka yang menjadi
rakyat secara tidak telus ini nanti boleh menjadi pengundi, kerana maklumat ada.

Sehubungan dengan itu menurut Nizar mereka juga boleh mengundi banyak kali, kerana tiada tanda fizikal mereka sudah mengeluar undi.

Gua rasa, inilah cadangan yang paling bangang dari seorang ahli Parlimen Malaysia. Apa kejadahnya makhluk perosak di Perak tu nak suruh SPR pakai idea purba?

Sepatutnya kita fikirkan macam mana nak maju ke depan, bukannya nak patah balik ke sistem yang tak pernah dibuat orang..

Patut lah Nizar hanya sempat jadi MB Perak selama 11 bulan saja.., dah terbukti kaldai DAP tu mentaliti dia setaraf Mahfuz Bean di Pokok Sena..

So.., kalau setakat mampu cadangkan pakai Inai, Tok Mudim kampung pun boleh jadi pemimpin PAS..

Patutlah PAS tak mampu nak lawan cakap kafir DAP sebab pemimpin dorang kebanyakannya bermentaliti lembab macam Nizar..
Published with Blogger-droid v1.7.2

14 ulasan :

  1. Hahaha. Jom lambai cara ucop wilcha...jari2 semua ada inai...

    BalasPadam
  2. sapa nak jadi Supplier Inai..jommmm ! lepas ngundi jom kite gi kawen ramai2...cak pong cak pong ! apaaaa punyaaaa YB. N51 Pasir Panjang (Manjung) laaa..

    BalasPadam
  3. Yaaahhh..jimat kos...rumah opah aku ada banyak pokok inai..aku nak taruk semua jari...tak mau laa ibu jari je...nanti org ingat jari aku makan cekam lak..! Selamat maju jaya Mat lambai terbaik dari kandang !

    BalasPadam
  4. habis orang yg baru bernikah ada inai, tak leh mengundi ke ??

    BalasPadam
  5. Jomm pilih Biometric atau BioInai ...!

    BalasPadam
  6. Kaedah Biometrik

    Saya selaku rakyat Malaysia dan pengundi yang berdaftar, mencadangkan SPR supaya “pembaca kad biometrik” disambungkan kepada sebuah monitor besar atau skrin besar di setiap saluran mengundi.

    Melalui kaedah ini, semua wakil calon dan pegawai pihanraya dapat melihat semua maklumat yang tertera di dalam kad tersebut.

    Kaedah ini dapat dirasakan lebih telus dan dapat mengelakkan SPR dari dituduh tidak telus. Biarlah SPR mengeluarkan lebih belanja untuk menggunakan monitor besar atau skrin besar daripada SPR ditohmah, dihina dan dikutuk kerana tidak telus.

    BalasPadam
  7. Kaedah Biometrik

    Saya selaku rakyat Malaysia dan pengundi yang berdaftar, mencadangkan SPR supaya “pembaca kad biometrik” disambungkan kepada sebuah monitor besar atau skrin besar di setiap saluran mengundi.

    Melalui kaedah ini, semua wakil calon dan pegawai pihanraya dapat melihat semua maklumat yang tertera di dalam kad tersebut.

    Kaedah ini dapat dirasakan lebih telus dan dapat mengelakkan SPR dari dituduh tidak telus. Biarlah SPR mengeluarkan lebih belanja untuk menggunakan monitor besar atau skrin besar daripada SPR ditohmah, dihina dan dikutuk kerana tidak telus.

    BalasPadam
  8. Sebenor nya..mat nizar lambai ni nak cari publisiti je....dah lama kenal mat Nizar Dap ni..cakap pongg ! pangg! pong! Pangg!

    BalasPadam
  9. kihkihkih

    Lawak paling bodoh yang Teman sebagai anak Perak pernah dengar! Ater ngaper bengap bebenor miker nih yob. Demer pulun banyak deroyan kunyit Bukit Gantang kot sampai meroyan mengundi pakai inai. Otak udang benor!

    Takebeer!

    BalasPadam
  10. 1 Malaysia pakai inai serentak nnt hahahaha.. gud idea tapi nampak bodoh punye Nizar..

    BalasPadam
  11. memang bodoh la dia. Aku nak bg pendapat aku ni. Slama 3 kali pilihanraya. Aku x pernah pun mengundi dtmpt aku. (Kwsn cina penuh dgn org komunis dap). Sbb ni adalah hak aku samada nak mgundi atau pun x. Lgpun Mmg tmpt aku ni bn x pernah menang. Aku nak tanya la. Kalau bingai2 ni nak guna gak dakwat itam 2. Dgn alasan senang nak tgk jari org yg dah buang undi. Mcm mana plak ngan org yg x buang undi plak mcm aku. Mmg jari x berwarna itam. Komfirm org mcm aku ni akan jd bhn diskriminasì kerana aku pertahan hak aku x mgundi. Bila ini berlaku hak demokrasi aku trcabul. Woi puak pembngkang! Kasi pikir la hak org lain sama. Jgn la ikut sdp je bau bontot BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) Aku nak bg pendapat aku ni. Slama 3 kali pilihanraya. Aku x pernah pun mengundi dtmpt aku. (Kwsn cina penuh dgn org komunis dap). Sbb ni adalah hak aku samada nak mgundi atau pun x. Lgpun Mmg tmpt aku ni bn x pernah menang. Aku nak tanya la. Kalau bingai2 ni nak guna gak dakwat itam 2. Dgn alasan senang nak tgk jari org yg dah buang undi. Mcm mana plak ngan org yg x buang undi plak mcm aku. Mmg jari x berwarna itam. Komfirm org mcm aku ni akan jd bhn diskriminasì kerana aku pertahan hak aku x mgundi. Bila ini berlaku hak demokrasi aku trcabul. Woi puak pembngkang! Kasi pikir la hak org lain sama. Jgn la ikut sdp je bau bontot BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim)

    BalasPadam
  12. saya cadangkan supaya SPRM guna inai dan ditanda di dahi mcm hindu selepas mengundi. Bagi pemimpin2 kanan spt nizar, nik ajis, mat sabu, mahfuz, LKS, LGE, nuar berahi, calitkan 3 line mcm tok sami hindu. baru jelas.

    BalasPadam
  13. Inai? Tak cukup kuno tu, bang Nizar oi. Apa kata kita buat macam Ambiga- calit taik lembu atas dahi.

    BalasPadam
  14. dah nak pilihanraya nanti mak2 andam tak payah le amik tempahan kenduri kahwin...khidmat2 tukang inai nie le yg sangat2 diperlukan masa hari mengundi nanti....masyuk woo...!!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online