BREAKING NEWS

Ahli PAS BERKABUNG diatas peristiwa TBH bunuh diri..


Gambar diatas di emailkan oleh sorang pembaca blog gua. Kalau korang tengok gambar tu, ia menunjukkan sorang muslimat PAS yang sedang pasang lilin bagi memperingati Teoh Beng Hock.

Kalau lah wanita atau puteri UMNO yang buat perangai macam tu.., gua rasa tak cukup tanah puak-puak PAS hentam..

Tapi memandangkan dorang yang buat.., jadi kira HALAL lah..

Gua pun tak tahu macam mana pemikiran puak-puak PAS tu semua.. Nak kata dorang tak reti hukum agama, susah jugak sebab dorang mengaku lebih beriman dan lebih Islam dari muslim lain di Malaysia..

Kalau ikut agama.., sebarang upacara, adat atau gaya yang dilakukan dalam majlis kematian orang kafir tersebut, lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan acara khusus keagamaan mereka, tidak boleh orang Islam turut serta melakukannya ataupun mengikutinya.

Perkara ini yang mesti dijaga apabila menghadiri upacara kematian, pengebumian ataupun upacara memperingati pemergian orang kafir.

Takkan perkara-perkara mudah macam ni pun nak kena ajar jugak?


9 ulasan :

  1. matlamat menghalalkan cara..! itu lah pas

    BalasPadam
  2. Hang ni memang ada banyak ilmu. Bagus kalau jadi ostaz.

    BalasPadam
  3. Menipu itu satu ibadah.... takebeer

    BalasPadam
  4. Pengikut agama Isle mmg bole buat mcm tu...tak salah & tak terpesong akidah. Klau berbohong tu dah jdi rutin, mengkafirkan mereka yg beragama Islam perkara biasa dr dulu walaupun yg dikafirkan tu mak, bapak, adik beradik depa. Akhlak & keimanan depa ni akan meningkat klau dapat berzina dgn bini org mcm ADUN mereka. Dah kena tangkap dgn badan disiplin pun dikira OK oleh Pork Nick. Tu la ajaran Isle!! Terbaik!!

    BalasPadam
  5. Selepas kematian Teoh BengHock banyak banner dipasang di Shah Alam ada lambang PAS "Keadilan untuk Teoh Beng Hock". PAS amat prihatin kepada masalah bukan Islam. Mereka membiarkan masalah penduduk Islam Seksyen 19 yang menghadapi masalah kuil Hindu berhampiran rumah penduduk. Bila penduduk bantah, kuil hendak dipindah pula ke kawasan penduduk Islam Seksyen 23. Penduduk protes hingga terjadi demo kepala lembu. PAS disokong oleh bukan Islam kini kerana sikap tolak ansur yang berlebihan. Peluang ini akan diambil kesempatan oleh bukan Islam untuk jatuhkan pemimpin Islam.

    BalasPadam
  6. alhalalku walharamu...itulah pas...jadi buatlh apa pun...nanti tok guru boleh kasi halal punya

    BalasPadam
  7. sape dia ramlah bee ni? xpernah npk pon???
    pasang lilin ni memang x betul, haram...
    tapi...
    agak tidak patut pada saudara yg menghina ulama' macam Tuan Guru Nik Aziz...

    wassalam...

    BalasPadam
  8. Nizar 'sang lambai' bukan hanya pasang lilin, tapi siap sembahyang dan berdoa lagi minta TBH dimasukkan kesyurga PAS...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online