BREAKING NEWS

HOT!!! Nizar kata Guan Eng PEMBELA MELAYU..


Nizar Jamaluddin, bekas MB Perak yang tersisih menyifatkan dakwaan Lim Guan Eng sebagai seorang anti-Melayu adalah tidak berasas memandangkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu pernah dipenjarakan kerana mempertikaikan perbuatan pimpinan Umno terhadap seorang perempuan Melayu.

Nizar juga berkata.., melihat pada apa yang dilakukan oleh Guan Eng pada 1994 itu dan apa yang dilaksanakan pada masa ini untuk orang Islam dan rakyat keseluruhannya di Pulau Pinang, ia bercanggahan dengan apa yang dituduh Umno.

Nizar berkata demikian semasa berucap pada ceramah penerangan sempena Karnival Harmoni Rakyat di Simpang Empat Permatang Buluh, Tasik Gelugor.

Turut sama berceramah ialah Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, Pengarah Pilihanraya PAS Pusat Hatta Ramli dan juga Lim Guan Eng.

Pada tahun 1994 Guan Eng ditahan Polis sebab fitnahnya terhadap kerajaan dan juga terhadap Bekas Ketua Menteri Melaka, Rahim Tambi Chik.

Guan Eng kemudian didakwa di bawah seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dan seksyen 8(a)(a) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan, dan merengkok dipenjara apabila dijatuhkan hukuman 18 bulan penjara.

Bagi gua, apa yang Nizar kata tu adalah perkara biasa.. Nizar kan selama ni dikenali sebagai kaldai regim zionis DAP di Perak.. Jadi tak heranlah kalau dia baekk punya jilat Setiausaha DAP tu..

Lagipun, sapalah Nizar tanpa jasa-jasa DAP di Perak.. Sebab tu lah dia kena kenang budi beb... Jilat pun jilat lahhhh... Janji mahsyukkk... Hahahahaha...

5 ulasan :

  1. Dasar Komunis Melayudarah cina.Beri tanah kepada orang cina 999tahun,kalu jadi MB lagi banyak melayu di buang kelaut.

    BalasPadam
  2. bela Melayu, yang mudah kena jual mcm dia mungkin la..

    BalasPadam
  3. nizar pembela cina ..lge pembela mel;ayu..hang kata kat aku..aku pulak kata kat hang..jom kita sama-sama saling puji memuji biak rakyat gong dibawah angguk aje...kit pekena depa dan gagau semua hak orang melayu dulu....

    BalasPadam
  4. MELAYU GAMPANG MACAM HANG JE LA DIA NAK JAGA NIZAR OOOOI...

    BalasPadam
  5. kenapa muka nizar barua ada iras2 dgn lim ah beng? mereka berdua adik beradik sulit ke??? sama mak lain2 bapak ke? hahahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online