BREAKING NEWS

Gua sokong Mat Sabu saman Bukit Aman..


Peguam Mohamed Hanipa Maidin telah menerima arahan dari Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu agar menghantar surat saman kepada Pengarah Keselamatan Dalam Negeri Polis ekoran dakwaan beliau (Mohamad) menipu.

Hanipa berkata, Mohamad telah menghubungi beliau pagi ini dan mengarahkan beliau menghantar notis kepada pihak berkenaan ekoran dakwaan itu.

Semalam Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rashid dalam sidang medianya berkata, tidak ada kebenaran bahawa kenderaan milik polis melanggar motosikal pemimpin PAS itu.

"Malah rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar 'fender' Pajero,” katanya.

Video berkenaan menunjuk sebuah kenderaan polis mengejar dua motosikal, satu yang dibonceng oleh Mat Sabu. Namun visual berkenaan tidak jelas menunjukkan apa yang berlaku kerana beberapa sudut pandangan tidak dapat dirakamkan.

"Saya harap akan dapat menghantar notis kepada Bukit Aman minggu depan meminta mereka menarik balik dakwaan Mohamad Sabu menipu," kata Hanipa kepada Harakahdaily.

Menurut Hanipa, Mohamad Sabu berkata, jika polis tidak teragak-agak menyamannya kerana mendakwa dia menipu, pihak beliau juga tidak teragak-agak untuk menyaman polis atas dakwaan memfitnah Mohamad.


p/s: Gua sokong Mat Sabu saman Bukit Aman !! Lagipun dalam video tu bukannya ada gambar muka Mat Sabu punn...Video Anwar yang nampak clear muka dan "anu" tu pun dorang pertikai, tambah la video Polis yang blur tu..

So.. Gua memang bagi sokongan padu kepada Mat Sabu... Keep it up Abang Mat!!! Chaiyok...chaiyokkk!!!

6 ulasan :

  1. Sabu....n di bilek mandi Sabu.....n! Sabu....n dibilek mandi Sabu....n!!

    BalasPadam
  2. Lawan ... jangan tak lawan.
    Saman ... jangan tak saman.

    DSAI ... takut nak saman blogger yg tuduh dia macam-macam.

    Buktikan ... kita tak takut ... saman semua yg kata 'Mat Sabu menipu'.

    Kaya raya tu ... jika menang.

    Ambik Karpal dan Ambiga ... pasti menang ... nak kuatkan pasukan lawyer ... ambik Deo dan suku sakat ... pasti menang.

    Jika tolak ayat ALLAH ini macamana nak menang -

    Petikan dari - http://www.alquran-melayu.com/48-al-fat-h/
    [29]
    Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka – dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat; dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki – dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.

    ALLAH KNOWS BEST

    BalasPadam
  3. Semoge Mat Sabu dang rakang rakang diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah S.w.t....Amin

    BalasPadam
  4. Pembonceng tu bukan Mat Sapu B.O. AnuWar yang muka & kelibat nampak jelas pun orang, masih orang pertikai, ini pulak gambar jauh & betopi keledar. Mesti rakyat tak percaya. Pergi la saman Polis. Kawan kan ramai kat Bar Council.

    Khaikk Tuiih
    Penipu pakai ketayap.

    RD

    BalasPadam
  5. Pelik ye..kalau dibandingkan akhlak mat sabu dgn Ust Nasharuddin, macam bumi dgn langit..

    Inilah pemimpin yg mereka pilih..Syaithan besar. Golongan ulamak yg berakhlak disingkirkan..

    PAS menuju kehancuran!!!

    BalasPadam
  6. Mat Sabu kena buat lakonan Semula di mahkamah....saman lerr saman hahahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online