BREAKING NEWS

Ambiga dan Tian Chua bakal merengkok dalam PENJARA..


Hari ni, Pejabat Peguam Negara dah mengesahkan menerima Kertas Siasatan daripada pihak PDRM berhubung penglibatan pemimpin Pakatan didalam rusuhan BERSIH..

Kertas Siasatan Anwar, Ambiga dan juga Tian Chua antara yang menjadi tumpuan kerana dipercayai menjadi dalang utama didalam mencetuskan huru hara di ibunegara.

Sebelum ni..., pihak PDRM membuat kenyataan bahawa dorang akan menyerahkan kertas siasatan berhubung rusuhan 9 Julai kepada Peguam Negara untuk tindakan lanjut.

Gua tak tahu apa nasib Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu.. Mungkin dia juga akan berdepan dengan saman dari Bukit Aman sebab dia dah sengaja fitnah kononnya dia dirempuh LandRover Polis..

Dan kalau pihak Peguam Negara berpuas hati setelah menyemak kertas siasatan yang diserahkan oleh pihak PDRM..., Anwar, Ambiga dan Tian Chua akan dihadapkan ke mahkamah dan dibicarakan diatas kesalahan dorang melakukan rusuhan dan mencetuskan huru hara dalam negara..

Kalau dibicarakan, gua rasa puak-puak pengacau tu akan didakwa mengikut Seksyen 145 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang membawa hukuman penjara tidak melebihi dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Kalau tak pun.., dorang akan sekurang-kurangnya didakwa mengikut Akta Polis 1967 (Akta 334) Seksyen 27(8) yang memperuntukkan hukuman denda minimum RM2,000 dan maksimum RM10,000 dan boleh dipenjara tidak lebih setahun jika sabit kesalahan

5 ulasan :

  1. Sikit sangat denda, mana cukup nak ganti rugi kos dan tuntutan sabit perhimpunan itu?

    Dia telah melanggar titah DYMM Agong, satu penghinaan yang berat. Satu kematian sabit keputusan dia untuk meneruskan perarakan jalanan.. ni semua berat sekali.

    BalasPadam
  2. betul patut dijatuhkan hukuman mati, kerana menderhaka kpd yg dipertuan agong, tak ade bezanya tindakan mereka dgn al maunah.....

    BalasPadam
  3. betul patut dijatuhkan hukuman mati, kerana menderhaka kpd yg dipertuan agong, tak ade bezanya tindakan mereka dgn al maunah.....

    BalasPadam
  4. MINTAK KERAJAAN HUKUM PENGKHIANAT SEPERTI AMBIGA NI SEBERAT-BERATNYA. HUKUMAN TERBAIK IALAH MELUCUTKAN KERAKYATAN. DIA BOLEH PEGI BERAMBUS KE NEGARA2 YANG SISTEM PILIHANRAYANYA 150% LEBIH ADIL DAN TELUS...

    BalasPadam
  5. Mesti lepas punya, kau tengoklah, Peguam Negara, KDN,Polis mana berani. Salah-salah hemat mereka akan minta maaf. Kan negara kita mempunyai pemimpin yang lemah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online