BREAKING NEWS

Yusmadi desak Ketua Polis letak jawatan..



Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar digesa melepaskan jawatannya kerana tidak mampu menangani penyebaran video seks fitnah, tegas Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusuf.

Terbaru, versi hampir lengkap klip video seks tersebut sekali lagi diedar di internet. Tiga video berkenaan dimuat-naik di sebuah blog bernama anwarcctv.

“Ia menggambarkan kelemahan pihak polis yang menunjukkan penekanan tidak diberikan kepada pihak polis untuk menangkap penjenayah yang menyebarkan video ini. Ini menunjukkan bukti bahawa ia merupakan satu jenayah terancang.

“Justeru, Tan Sri Ismail Omar wajar meletakkan jawatannya sebagai Ketua Polis Negara kerana gagal menangani penyebaran video seks ini dan menangkap dalang di sebaliknya,” ujarnya.

Menurutnya, video itu bukan sahaja memalukan Malaysia di mata umum, malah memberi kesan negatif kepada masyarakat, terutama kanak-kanak.

Namun sehingga hari ini, katanya, tidak ada seorang pun yang ditangkap kerana mengedar dan menayangkannya kepada umum, meskipun ia terang-terang melanggar undang-undang di bawah Seksyen 5 Akta Penapisan Filem dan Seksyen 292 kanun keseksaan.

“Sepatutnya tindakan tegas perlu diambil, tetapi sehingga hari ini, pihak polis termasuk juga Suruhanjaya Komunikasi Media (SKMM) gagal mengambil sebarang tindakan kepada penjenayah terbabit,” ujar Yusmadi.

Katanya lagi, tindakan polis yang berdiam diri dengan penyebaran klip itu di internet dan sebaran video yang meluas termasuk di kampung-kampung, seolah-olah merestui perbuatan itu.

“Ini juga menunjukkan kecuaian pihak polis yang gagal untuk meyakinkan rakyat dalam membanteras jenayah,” ujarnya.
- KeldaianDaily



p/s: Hebat sungguh anak didik Anwar ni kann.. Berani dia suruh Ketua Polis letak jawatan pasal kononnya tak jaga penyebaran video Anwar..

Kalau bab video seks China Doll tu dia sibuk sangat sampai desak Ketua Polis.., tapi macam mana peningkatan kes GRO dan pelacuran di Penang tu? Yusmadi tak nak suruh Guan Eng letak jawatan jugak ke?

Gua yakin, sekali lagi election, Ahli Parlimen Balik Pulau ni mesti kena tendang punya dari kawasan tu.. Kebajikan di kawasan sendiri pun tak buat, ada hati nak sibuk pasal Ketua Polis negara... Poodahh!!

7 ulasan :

  1. Bodoh Bahloh dan Tolol.Cakap Pakai kepala lutut punya YB bangang ! Suruh saja Anwar balun Pungkoq kau lagi baik !

    BalasPadam
  2. Hoi lu sapa nak suruh KPN letak jawatan. Habis pandikuti bewak tu tak nak pula lu suruh letak jawatan, dah sah sah tibai amoi depan mata lu pulak tu. Memang lu pun pandikuti juga la...puiiiiiii

    BalasPadam
  3. Anauar kata itu bukan dia.Jadi mengapa dia pulak sibuk suruh KPN letak jawatan.Apa kena mengena dia ni dengan video ni.
    Patutnya dia ni yg letak jawatan untuk menjaga maruah dia dari berterusan menjadi tukang nafi.Orang lain sedap membalun,dia ni pulak terpaksa menahan balunan orang sebab bodoh yang tak bertempat.Padanlah duduk kat belakang Pulau.Tuhan bagi akal usahalah sedikit YB mencari orang terbabit,tanya face to face semua maklumat,then U open your mouth.

    Apa...susah sangat ke tu.

    Rahim Janggut.

    BalasPadam
  4. Sedap saja nak suruh orang letak jawatan.

    Mcm la duit makbapak hg yang bayar gaji orang.Hgg sendiri pun mentekedarah gaji buta sepatutnya hg la yg letak jawatan.

    Kerja sendiri pun tak terjaga ada hati nak jaga kerja orang lain.

    Apa punya bangangla manusia yg mengaku bijak pandai

    otak letak di tote anuar

    BalasPadam
  5. eh? apsal ko tak suruh anugerah tuhan ko tu letak jawatan jugak? bodoh punya yusmadi!!!

    BalasPadam
  6. Budak suruhan Anwar. Brp byk dia dpr RM dari Anwar????? Sebb tu dia suruh KPN letak jawatan.

    Kalau video tu bukan Anwar buat pa nk suruh KPN letak jawatan. Saman balik la blogger yg siar video mirip Anwar.

    Kalau video tu Anwar (kalau betoi, tak tuduh), suruh la taubat nasuha. Tak payah melolong satu malaysia.

    BalasPadam
  7. aparaa Yusmadi ni. kawasan parlimen pun susah nak jumpa. apa guna jadi YB?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online