BREAKING NEWS

WOW!!! Persatuan Ulama Malaysia pun defend Anwar..



Bila Hadi Awang secara terang tolak sistem Qarinah didalam hukum Islam Takzir, tak pulak YDP Persatuan Ulama Malaysia tu nak meroyan suruh Hadi didakwa pasal menghina Islam..

Tapi bila Utusan keluarkan kartun yang perli Hadi.., melompat-lompat Pak Syeikh tu suruh Utusan didakwa di Mahkamah..

Ni apa punya jenis ulamak nii...? Pegang jawatan YDP pulak tu.. Nampak sangat tak adil dan double standart.. Macam mana nak jadi ulamak kalau nak berlaku adil pun tak mampu beb?

Patutlah Islam asyik kena main je dengan puak-puak kafir dalam negara ni.. Rupanya yang jadi YDP Persatuan ulamak pun suka main politik jugak... Lingkup imej Islam kat Malaysia kalau macam ni...

Sekarang ni gua malas nak cakap banyak... Gua nak YDP Persatuan Ulamak tu letak jawatan ataupun bubarkan saja PUM tu.. Gua rasa lagi bagus dia duduk rumah dan ajar budak-budak mengaji tajwid.. Sambil-sambil tu dia boleh belajar lagi pasal ilmu agama...

Kalau politik dah menguasai pertimbangan akal YDP PUM tu didalam mengeluarkan kenyataan pasal hukum agama, gua yakin dia akan memburukkan lagi imej Islam dalam negara..

Pasal tu lah gua suruh dia letak jawatan.. Tak layak orang yang beratkan politik macam Pak Syeikh tu jadi YDP PUM.. Gua takut nanti PUM jadi pentas Raja Lawak sebab hanya jadi bahan gelak orang..

Gua pelik bila YDP PUM tu sibuk nak komen pasal kartun Utusan.... Takkan dia buta sangat sampaikan tak tau kenapa Utusan terbitkan kartun macam tu?




Gua cabar YDP PUM..., tolong bagi komen pasal kenyataan Hadi dalam muktamar PAS baru-baru ni berkenaan bukti video zina Anwar... Takkan berani hentam Utusan tapi tak berani nak tegur Hadi? Ada komplot ke?





Dan apa pulak komen YDP PUM terhadap penjelasan Ustaz Kazim Alias pasal isu 4 saksi dan juga Qarinah? Tak mau dakwa Ustaz Kazim ke mahkamah ke pasal Ustaz Kazim pun senada dengan kartun Utusan tu?





Gua rasa.., Ustaz Kazim ni sepuluh kali lebih layak untuk jadi YDP Persatuan Ulama Malaysia.. Dan gua yakin Ustaz Kazim lebih cerdik dari Hadi Awang didalam membuat kenyataan pasal isu hukum agama..

So.., yang hina Islam sekarang ni bukanlah Utusan.., tapi Hadi Awang.. Berani tak Yang Dipertua PUM, Datuk Sheikh Abdul Halim Abd Kadir dakwa Hadi di mahkamah??

10 ulasan :

  1. kalau video tak boleh dijadikan bukti,maka bukti2 lain yg diguna pakai sekarang spt cap jari, DNA dll yg releven patut ditolak oleh mahkamah. Oleh yg demikian, saya menyeru kpd YDP PUM supaya berjalan gostan kebelakang mulai sekarang. lepas sminggu seluruh ahli PUM ikut serta, seleps sebulan smua rakyat m'sia akan turut serta. satu kemajuan bg org2 Islam!

    BalasPadam
  2. PUM apa nak Meroyan pulak dengan UTUSAN itu lakaran kartun aje bukan ada mata ke telinga bak kata Hadi Video Sex China Doll tu Besi je..no hal ha..ha..Sekarang apa rasa?

    Lu Fikir Lah Sendiri.Eat your words bro.

    BalasPadam
  3. pum ni terdiri daripada geng ulam-ulam mak oiii yang fasik satu geng dengan n.ajis. semua ni bertuhankan n.ajis dan beragama pas. kalu geng ni bercakap ibarat macam babi yang bercakap, haram untuk di dengar yang berkaitan dengan politik. bab lain dia tak mau cakap, bab politik deras je sampuk.

    BalasPadam
  4. aku dah pernah buat entry pasal ulama dulu..ulama dalam malaysia ni kebanyakkannya tak ada telur. suka makan gaji buta.

    BalasPadam
  5. Betul jugak.. apa diaorng nak marah2.. katun tu kan KERTAS jer.... mana ada jiwa, mata, telinga.

    BalasPadam
  6. Ptuihhh double standard... Zunar kartunis Malaysia Kini tu apsal tak saman lagi terang2 kutuk agama, kutuk pemimpin dan kutuk negara.Akai ada kaa??

    BalasPadam
  7. alaaaa..toksah la heboh2...KERTAS JE TU

    BalasPadam
  8. Hukum islam sememangnya lengkap dan tidak ada pindaan seperti mana undang-undang yang dibuat oleh manusia.
    Hukum islam adalah untuk manusia mengamalkannya; baik pemerintah ataupun rakyat jelata. Mengamalkannya mesti dua-dua pihak; pemerintah dan rakyat. Akan tetapi ada satu perkara yang orang lupa; enforcement atau penguatkuasaan. Orang Islam dimalaysia memang lemah dalam hal ini; yakni baik pemerintah ataupun Ulama. Tapi yang paling bahaya adalah Ulama kerana menggelarkan diri mereka Ulamak. Ulamak adalah tahap pencapaian bukan gelaran yang boleh diberikan kepada orang-orang yang dirasakan terer bab ugama. Ingat' syaitan boleh ujud dalam perang Uhud dan munafik boleh ujud dikalangan alim ulama. Ingat kembali cerita tentang ejen-ejen yahudi yang berwatakkan islam, maka anda akan lebih berhati-hati.

    BalasPadam
  9. kita rakyat meleysia bukan nya tulin dan bisu lagi buta untk menilai yg mna hak dan batil,.jgn lah kita slalu mmguna kan agama demi kepntingan kita xkira mana2 politik yg ada. di tmpat sy anak2 muda masih trcari cari dan mentah ttg agama kita dan ulamak harus menbawa agama yg mulia ini smpai kpada mereka yg jahil ttapi skarang agama bnyk dibahaskan di pentas politik dan mambawa fakta fatwa2 yg mengilirukan anak2 muda kita krana meraka blom arif untk mnjawap kpda kawan2 meraka yg bukan muslim..dah ttu jawapn yg akan diberikan slah dan silap..bkan agama islam yg silap tetapi org yg mendapat gelaran ulamak silap mmberi fakta ttg islam dah ttu org islam keliru apatah lagi yg bkan islam...
    ini adalah pnting untk brdakwah org2 yg bkan islam dkat dgn islam..ttapi hampa demi kepentingan politik kita bercerai berai sesama umat kebaik kan apa yg akan kita tjuk kan kpada non muslim ttg agama kita jikalau kita saling brmusuh smpai ke tahap mengkafirkan sesama umat..wahai orang2 bergelar ulamak gunalah agama yg mulia ini demi kebaik kan kita bersama jgn demi politi. bercakap lah benar walau pon pahit utk kita telan...benar ada nya sinar...jgn lah kita jadi PAKAR putarbelit hadis untuk menghalalkan cara…”

    dan bersatu lah kita atas nama agama dan jangan lah kita berpecah belah dan jangan kita mengeluarkan fatwa demi kepentingan kita...|

    Dan janganlah kamu termasuk orang-orang yang menyekutukan Allah, iaitu orang-orang yang memecah-belahkan agama mereka dan mereka menjadi beberapa golongan. Tiap-tiap golongan merasa bangga dengan apa yang ada pada golongan mereka. [al-Rum, ayat 31-32][2]

    islam itu agama yang indah dan dan mudah utk kita mengamalkan nya malah sekarg kita digemparkan dengan berita Tony Blairbeliau sering mengkaja al quran: Saya Membaca Al Quran Setiap Hari kata beliau.
    Menurutnya, dengan membaca kitab suci Islam memastikan bahawa ia ‘milik keyakinan’. Dalam sebuah wawancara dengan media, yang disiarkan semalam, Blair berkata, “Menjadi ‘milik keyakinan’ adalah hal yang penting dalam dunia yang makin global, itu yang saya yakini,” katanya, seperti dimuat Daily Mail, Isnin 13 Jun 2011.

    “Saya membaca Al Quran setiap hari. Sebahagiannya untuk memahami beberapa hal yang terjadi di dunia, tapi terutama kerana ia (Quran) sangat instruktif.” Mantan pemimpin Parti Buruh itu yakin pengetahuannya atas keyakinan yang ada di dunia akan menguatkan peranan barunya sebagai utusan Timur Tengah bagi PBB, Amerika Syarikat, Eropah dan Rusia...kita berdoa lah bersama semoga beliau dapat hidayah dari allah..

    kita di malaysia jangan gunakan agama yang mulia ini dan mencemarkan islam agama kita yang kita amalkan dalam melaysia..
    dan hayati surah yang di bawah ini...dengan iman...

    bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau (Wahai Muhammad) terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Dia akan menerangkan kepada mereka (pada Hari Kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya). [al-An’aam 6:159]

    amal bil makrof wanhy anil mungkar..........baraqah muslimin muslimat...aminnnnn

    BalasPadam
  10. Persatuan Ulama Malaysia (PUM) terdiri daripada ahli-ahli yang menamakan diri mereka 'ulama'. Jadi mereka yang 'claim' mereka ulama. Masuk bakul angkat sendiri.

    Pak Cik tak respect?.. Sokong Anwar? Tak heran..bekas Presiden Ulama Malaysia, Ahmad Awang, kini org kuat PAS. Begitu jugak kebanyakan ahli PUM ni. Jadi apa nak diherankan.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online