BREAKING NEWS

Penyakit UMNOPHOBIA dalam PAS semakin kronik...



Orang tua-tua kata, kena banyak belajar kalau rasa diri tak pandai.. Tapi ada juga kes yang walaupun nampak pandai, tapi sebenarnya bodoh ya amat..

Berbeza dengan puak-puak PAS.., dorang tu memang dah langsung tak boleh diajar. Bodohnya melantun-lantun macam tiang talipon..

Tak percaya? Korang baca statement dari Dewan Pemuda PAS kat bawah ni pasal isu songkok di Sidang DUN Sarawak...


Bagi Raja Ahmad, PAS melihat kegagalan ADUN berkenaan menyarungkan songkok dan berbaju rasmi persidangan adalah kerana gagalnya Umno dan BN dalam mendidik rakyat bagi memahami budaya adat resam orang Melayu dan agama Islam di negara ini.

“Orang bukan Islam tidak faham apa itu Islam yang sebenar sehingga banyak perkara berkaitan Islam telah disalah tafsirkan oleh orang bukan Islam.

Umno sendiri menghalang perlaksanaan hukum Islam dari dilaksanakan dan Umno sendiri tidak 'mesra' terhadap hukum-hakam Islam sehingga orang bukan Islam takut dan gagal untuk memahami terjemahan Islam itu. Begitu juga isu songkok yang dianggap sebagai elemen keagamaan bagi orang Islam adalah satu contoh kegagalannya (Umno),” katanya.
- MalaysiaKini


Nampak tak kebodohan puak-puak tu semua? Pertamanya gua kata dorang tu bodoh sebab PAS ni tak pernah nak mengaku salah.. Semuanya dorang tunding kepada pihak lain..

Keduanya.., dalam kes DAP Sarawak yang tak nak pakai songkok, apa kena mengena dengan UMNO? UMNO bukannya wujud pun di Sarawak tu?

Yang terakhir, PAS tuduh UMNO halang perlaksanaan hukum Islam dalam negara Islam yang PAS cuba buat.. Persoalannya, PAS still lagi perjuangkan negara Islam ke? Bukan ke dorang dah tukar jadi perjuangan negara kebajikan?

Apa yang gua nampak, UMNO ni dah jadi umpama mimpi ngeri buat PAS.. Apa saja yang jadi, semuanya PAS salahkan UMNO.. Inilah yang gua namakan penyakit UMNOPHOBIA yang melanda puak-puak PAS..

So.. kerana terlampau kroniknya penyakit UMNOPHOBIA yang PAS hidapi ni.., ia telah menjadikan kebodohan PAS sudah tak mampu lagi diajar.. Kesian yee kat dorang... Hahahahaha...

4 ulasan :

  1. Memang bodoh banggang puak2 hamPAS kunyit nie..
    Cuba tengok MCA,MIC dll dlm kerajaan BN, mereka akur dan boleh terima songkok..
    ..yg TAK BOLEH terima DAPig dari Pakatan pembanggang yg konon kata Tok Guru Ni Najis dah bole terima dan paham isle, siap bagi gelaran 'khalifah' lagi pada lidah biawak LGE, bodo mampus tak nak..

    BalasPadam
  2. Pork nik dah tazkirah suruh pakai serban dan jubah mereka kata tak mau kerana Umno tak beri....Kah...kah bodoh nya Pashit

    BalasPadam
  3. Btol tu... Rmai sangat puak tu yang bodoh sombong.....Tak boleh kena tegor...... Hanya emosi yang tak pakai otak...... tak mau berfikir secara kebenaran..... Hanya puak ni yang namakan pemimpin bukan islam sebagai khalifah.... Orang lain akan sebut king, raja , maharaja, Tak ke gila tu.....................

    BalasPadam
  4. Memang betul, Pas terlalu takutkan Umno sebab mereka tidak membuat sesuatu untuk kebaikan di Malaysia. Berkenaan songkok tu ia tidak kena mengena dengan element ugama Islam. kat Indon mereka pakai songkok di gereja sama juga di India, orang hindu pakai songkok

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online