BREAKING NEWS

Memerangi Ulul Amri HUKUMNYA adalah PANCUNG !!!



Mat Taliban yang pernah fitnah bahawa gaji Mufti Perak HARAM, Nor Azli Musa hari ni mencabar Mufti Harussani menyemak Perlembagaan Negara sebelum kata tunjuk perasaan BERSIH tu HARAM.

Korang tengok ye apa yang mamat perasan alim ni kata..., "Himpunan Bersih itu bukan haram kerana tujuannya adalah jelas untuk menuntut keadilan, tetapi media dan kerajaan yang mengklasifikasi sebaliknya, dan ia sama sekali tidak menyanggahi Perlembagaan Negara,"

Dah tu, dia dengan bangganya suruh Tok Mufti jangan suka-suka jatuhkan hukum HALAL & HARAM pada BERSIH sebab kata dia, perhimpunan tu adalah untuk tegakkan keadilan.

Dan dia nak Mufti Harussani komen pasal BERSIH ni mengikut sudut agama, bukannya ikut pandangan politik.

Perghh..., macam bagus je kan mamat Taliban janggut berserabut tu.. Nampak sangat dia buta agama walaupun janggut dia mengalahkan kambing Boer belaan Husam Musa.

Gua nak korang baca satu hadis ni pasal ketaatan terhadap pemimpin...


Daripada Abdullah bin Umar r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud;

Sesiapa yang telah menghulurkan tangan dan hatinya (memberi bai`ah atau kesetiaan) kepada seseorang pemimpin, maka hendaklah dia mentaatinya selagi termampu. Sekiranya datang seorang lain yang cuba menentangnya (memerangi pemimpin yang dibai`ah itu) maka pancunglah kepala penentangnya itu”.


Riwayat Muslim


Nasib baik negara ni ada undang-undang.., kalau ikut hadis Nabi saw kat atas tu, mau kena pancung je semua pengikut-pengikut kafir Ambiga yang sokong mutad tu..

Dan bila baca hadis tu, first sekali kita kena fikir, tunjuk perasaan BERSIH ni untuk apa sebenarnya? Bukan nak menderhaka pada pemimpin negara dan nak gulingkan kerajaan ke?

Kalau setakat nak hantar memorandum kepada Istana untuk mintak pilihanraya yang telus.., tak payahlah buat kecoh meroyan kat jalanraya... Kumpul je 4-5 orang dan terus pergi ke Istana.., tu pun susah ke?

So.., betullah kata Mufti Perak tu bahawa tunjuk perasaan BERSIH ni adalah HARAM. Cuma si Taliban bangang tu je yang tak faham.

Nak suruh jelaskan ikut sudut agama konon.., tak payah Tok Mufti lahhh.., gua yang tak pakai serban dan kopiah ni pun boleh explain pasal agama kat Mat Taliban tu kalau dia mau.. Hahahahaha....

7 ulasan :

  1. Muka pun tak mcm org alim,muka lanun adalah.Lagak aje alim tp ilmu tadak

    BalasPadam
  2. Aku pernah jumpak dan bergaul dengan lebai lebai yang macam ni. Puak puak ni bercakap macam depa ni pandai sangat. Padahal dengan duit seringgit pon tak boleh percaya!!Nauzubillah!!!

    BalasPadam
  3. otak serabut macam janggut jugak...bangang tak boleh nak ajar,pandai tak boleh nak ikut!!(kata peribasa laaa...)

    BalasPadam
  4. ulama al azhar pun kata haram ! harapkan janggut ajer panjang, akai tak panjang !

    BalasPadam
  5. keadilan apa wahai janggut serabut?
    keadilan bukan demonstrasi caranya.
    hak2 rakyat spt aku yg tak mahu demonstrasi nak letak mana? adilkah itu?

    BalasPadam
  6. Cuba buat demo 'PENTADBIRAN KOTOR' kat shah alam,Penang lak,.. boleh terima ke jatuhkan Khalid Gagap dan sekutunya secara demo. Ce citer.. ce..citer..pak janggoat.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online