BREAKING NEWS

Dalam UMNO mana ada Unit Siber.., Unit Bodek banyaklahh...




Gua suka banget bila sesekali mamat Malbari si Parpukari @ House PK buat artikel.. Memang pedas berkari beb...

Selalunya dia cuma tolong promote tulisan menarik dari blog lain je.. Itu pun kira ok jugak lah.. Tolong promosikan tulisan terbaik kengkawan..

Hari ni PK tulis pasal Zahid Hamidi yang suruh UMNO buat Unit Tempur Siber. Gua rasa lawak lah juga sebab bukan ke UMNO dah ada group hebat maya dorang...

Err... ntah apa namanya group tu.. UTK.., UKB.., KGB.., gua pun tak ingatlahh..

Memalukan lah juga bila Zahid Hamidi sendiri tak sedar tentang kewujudan Unit Siber UMNO tu.. Kalau Unit Elit macam tu pun Zahid tak sedar, manalah dia nak realise blog marhaen jalanan macam MPP ni kann...

So, apo nak di kato... terima je lahh... Cili kasi tarukkkk... Hahahahaha....


Bila Zahid Hamid masa merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bentong kata, UMNO perlukan Unit Tempur Siber yang lebih bersistematik, aku gelak berdekah-dekah. Nasib baik tak pecah perut!

Wahai Pak Menteri merangkap Naib Presiden UMNO, takkanlah Pak Menteri tak tahu, UMNO mana ada Unit Tempur Siber. Kalau ada pun yang menggunakan nama-nama tu, semuanya hanyalah topeng semata-mata. Unit Tempur Siber tu memanglah wujud tapi wujud untuk mempertahankan sepuak manusia dalam unit berkenaan untuk dapat jawatan semata-mata di samping meraih wang turun yang kononnya untuk para petugas, sedangkan hasil kerjanya, bolehlah digelak-gelakkan. Untuk UMNO, kirim salamlah...

Siapa kata tak bersistematik? Kalau tak bersistematik, takkanlah ada orang tu siap cakap 'SEMUA NI DUIT AKU', 'JIHAD FISABILLAH', 'KENAPA TAK BAGI KAT AKU?'

Nak tahu sistematik ke tidak, cuba buat pengumuman Unit Siber akan menerima wang berjuta-juta... sahih akan ada muka yang sama, yang tersengih-sengih sambil melobi kononnya dialah yang mengajar semua orang tentang TWITTER, tentang blog, tentang FACEBOOK. Dengan muka tak malunya pula, siap tulis kat dalam blog lagi konon-kononnya dia lah yang mengajar semua tu kat semua orang!

Sedangkan blognya sendiri pun... MiloSuam kalau tengok pun, terkencing-kencing dia gelak! Kalau bab Twitter plak, tak abis-abis nak puji dan angkat diri sendiri. Bila Facebook, kerjanya tak lain, puji sajalah unit dia yang konon-konon hebat sangat tu, sedangkan semua orang yang berkait kalau sebut nama unit dia pun, kalau tak muntah pun, larilah... punyalah tak mahu dikaitkan sebab malu!

Jangan kata tak sistematiklah! Pak Menteri tak boleh cakap macam tu. Nanti ada orang terasa. Setelah berhempas pulas memberitahu orang lain bahawa DIA YANG MEMBAYAR TENAGA KERJA daripada akaunnya sendiri, bila Pak Menteri cakap macam tu, bermakna Pak Menteri telah menyanggah segala dakwaan bangangnya. Takkanlah Zahid tak tahu, duit projek supply komputer dulu, makan tak abis tujuh lapan ratus keturunan!

Aku malaslah nak sebut nama satu agensi siber UMNO tu... tapi kalau tengok peralatan, hebat! Pendek kata, kalau TV3 tengok dan tahu pun, mungkin akan golek-golek atas jalan macam pengikut PAS golek atas jalan depan kereta KDYMM Raja Muda Perak lepas diberi makan taik anjing oleh Ngeh-Nga masa Zambry nak naik jadi Menteri Besar Perak dulu.

Sedangkan hasil yang ditunjukkan dalam portal diorang, kalah bebudak blogger yang cuma ada netbook bodoh dengan broadband prepaid.

Kalau nak sistematik, jangan bagi kat orang yang kuat berkempen dan melobi. Kalau diaorang cakap pandai sangat, tanya diorang ke mana masa diorang dihabiskan? Berkempen dan berjumpa kroni untuk tender projek atau betul-betul menyertai perang siber?



Sumber House PK

6 ulasan :

  1. Bukan ke unit siber UMNO dibayar oleh APCO...wkaakakak

    BalasPadam
  2. Permatang pauh punya bodek lagi dasyat....

    BalasPadam
  3. At least kita tak macam pembangkang kan MPP, dah tau ketua mereka harami dan kaki jubor masih lagi nak sokong!

    Kita bersuara kalau benda tak betul tanpa mengira parti...he he he

    BalasPadam
  4. Aku pun naik hairan, unit apa yang ada? Hu hu hu. Unit yang kononya cywar tapi apa pun takda. Tapi parpu hangpa kena ingat dialah yg dok ajar kita berblogg ni. Tampa dia siapalah kita. Hua hua hua.

    MPP? Unit apa? Kgb? Utk? Atau unit lobi nak jadi calon pilihanraya?

    BalasPadam
  5. Assalam Bro

    Unit Apapun tak boleh macam kata jambu raja lawak....

    BalasPadam
  6. tak kisah le unit apa pun.
    janji yg salah dibalun, yg benar disokong. itu baru blogger yg ada maruah.
    jgn jadi cam blogger pembangkang.dahla bongok, taksub membabi buta cam babi yg menyondol.
    hehehe

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online