BREAKING NEWS

Anwar sembahyang tak sah???



Hujahnya senang sahaja. Jika usia Anwar Ibrahim dalam golongan orang tua dan veteran, tetapi rambut Anwar masih hitam berkilat mengalahkan orang muda! Maksudnya, Anwar Ibrahim telah mewarnakan rambut beliau mungkin kerana tak mahu mengaku sudah tua.

Dan jika pewarna yang dipakai menyalahi hukum seperti tidak telap air dan menggunakan bahan-bahan najis, apakah sembahyang Anwar Ibrahim sah? - Blog MIM


Blog termahsyur Penang, Minda Intelek Melayu (MIM) hasil dari garapan blogger elitis Novandri, hari ni mempersoalkan sama ada sembahyang Anwar diterima ataupun tak..

Gua terfikir, logik la juga fakta yang Blog MIM tu tulis.. Kalau ikut hukum agama, salah kita warnakan rambut semata-mata hanya kerana nak nampak muda..

Tapi gua tak tau lah sebab apa Anwar warnakan rambut dia? Mungkin dia ada penyakit yang terpaksa dihitamkan rambut sepanjang masa..

Dan kalau pewarna yang Anwar guna tu tak gunakan bahan terlarang dan juga tak menghalang air wuduk dari kena pada rambut dia, tak ada masalah kot rasanya...

Jadi, dalam hal ni gua ambil pendirian mendesak lebai-lebai PAS supaya menerangkan hukum-hakam mewarnakan rambut kepada Anwar..

Kalau lebai-lebai PAS tak cukup ilmu atau tak berani nak berdepan dengan Anwar, gua sarankan kepada Mufti-mufti negeri untuk menjalankan kewajipan dakwah sesama muslim..

Kalau benarlah Anwar salah, dia patut malu pada anak cucu dia sebab tak sedar diri dah tua.. Bila kita semakin tua, sepatutnya kita semakin alert terhadap segala perbuatan yang boleh jejaskan ibadat..

Terima kasihlah pada Blog MIM yang highlight kan perkara pewarna rambut Anwar ni... Gua harap Anwar tak saman dia kalau Anwar tak salah..

Biasalah kannn... sedangkan lidah lagi tergigit.., inikan pulak blogger... Hahahahahaha...

2 ulasan :

  1. gila apa. rambut anwar itu hitam tak makan uban. lari warna putih bila sampai kat rambut anwar. anwar anugerah tuhan. tak makan tua. n.ajis pun turut melutut kat tuhan yahudi, kristian, hindu, budha dan pelbagai agama. tuhan plural agama anwar ni.

    BalasPadam
  2. bagi saya, jadikan iktibar..
    jika kita beriman, sudah tentu perkara spt ini, yg dianggap kecil oleh sesetengah org, tetap diambil berat..setahu saya, hukumnya haram mewarna rambut jika tanpa alasan yg kukuh yg menjadikannya harus.
    mengenai sah tak sah solat itu, itu hak Allah.
    sekian

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online