18SG!!! VIDEO AMAH INDON KENA PANCUNG DI ARAB SAUDI

Posted by MPP On Ahad, 26 Jun 2011 21 comments


Video di bawah ini memaparkan berita dan visual saat Ruyati Satubi, amah Indonesia dihukum mati di Arab Saudi pada Sabtu (18/6).

Dia dihukum pancung kerana membunuh isteri majikannya, Khoiriyah Omar Moh Omar Hilwani pada 12 Januari 2010. Mangsa telah ditetak beberapa kali di kepala dan lehernya ditusuk dengan pisau dapur.

Ruyati mengaku membunuh mangsa selepas bertengkar kerana majikannya itu tidak membenarkan dia pulang. Ruyati juga mendakwa majikannya turut memukulnya.

21 comments:

Tanpa Nama berkata...

hukuman yg keji..melanggar peradaban manusia yg bertamadun..
cuba klu yg kena pancung itu seorg rakyat amerika..ada berani arab yg kononnya negara islam hebat zaman berzaman tu lakukan..
arab ni sbnrnya indah pada sejarahnya saja..
pemimpin2 mereka sbnrya bapak2 setan yg dikontrol dunia yahudi..arab bangsat..bodoh..!!!
banyak harta nk tunjuk hebat habis semua dibelinya..hakikatnya mereka hanya anjing yahudi saja..sial punya arab..!!
zaman rasulullah dulu lain la..baginda utusan ALLAH..
so wlupun kt islam tak perlu kita respect arab bodoh ni..

Tanpa Nama berkata...

dg indon berani la nk tunjuk undang2 islam..
dahla x bgtau kjaan indon dulu..
klu kena kt rakyat amerika mau separuh arab tu kena bom..
harap2 kerajaan indon mengambil tindakan tegas terhadap kjaan arab ni..
mcm bagus sgt arab tu..pengecut lagi bodoh..

Tanpa Nama berkata...

Allahu Akbar. Tidak adakah hukum lain yang berperikemanusiaan dan Islamic? mengapa hukum ala Roman kuno masih dipertahankan di negeri tempat lahirnya Islam yang mulia itu?

Saya berpendapat, Indonesia perlu meninjau kembali kesediaannya menghantar pembantu rumah ke Arab Saudi, bila perlu panggil semua pembantu rumah itu pulang ke Indonesia. Jangan kerana mengharapkan gaji pembantu yang agak lumayan, martabat bangsa dipijak-pijak.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kita nak emotional dgn perkara ni. Maid tu pun dah mengaku dia membunuh majikannya. Mcm mana pun dia memang tetap kena hukum bunuh - gantung atau cara lain.

Anon yg marah kat atas ni, agak2nya apa hukuman yg ko mahu kalau yg kena bunuh tu isteri ko?

kambingbauashem berkata...

bagi saya hanya disebabkan dia orang indon maka mereka boleh hukum mati dengan senang
amah ni hanya melindungi dirinya dari dibunuh kenapa dia dihukum pula?
adakah hanya dia bukan arab maka hukuman menjadi mudah sahaja?

Tanpa Nama berkata...

bingai 2:29
yg dipertikaikan bknnya bersalah atau tidak..
isunya cara kuno lg keji tu..masih sesuai ke lg zmn skg ni..
klu mak ko berzina nk ke jubo mak ko disulo @ dirodok dg lembing ddpan khalayak..???sdgkn didunia ni dh x de negara yg mengamalkannya dan ada pilihan lain yg lebih sesuai..
bongok punya budak..!
nk tunjukkn kita yg terbaik pun biarla disudut2 lain..

Tanpa Nama berkata...

bahalol 3.11
Utk pengetahuan anda yg bahlol, arab saudi menjalankan undang2 hudud. Sukahati negara dialah. Tahun ni pun dah 27 kali dia jalankan undang2 pancong. Belum apa2 pun ko dah syirik sebab kata hukum dlm al-quran kuno dan keji (walaupun aku prefer m'sia lebih sesuai dengan undang2 syariah yg ada).

Aku haraplah Allah uji isteri ko kena kapak bertalu2 dan godok dgn pisau dgn indon. Baru ko tahu langit tinggi rendah....bahlol.

Nak tunjuk baik pun bukannya nak selamatkan penjenayah.

Tanpa Nama berkata...

Wahai commentor yg bingai sekalian!
sedar kah clip video tu ada clip yg di ambil sejak 2tahun yg lalu?

lihat clip ini.
http://youtu.be/ib6fy9d5Bcg

sedar kah kamu yg trus terang mengkeji hukum Allah s.w.t tergolong ke dalam golongan apa?
Nauzubillah..ada yg menyamakan ala roman kuno..Astagfirullah !!

Mengucaplah kalimah syahadah saudaraku sekelian.Tlg fikirkan ulasan yg hendak kamu lontarkan terlebih dahulu.

-perantau di bumi ambia-

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Islam itu awalnya di turunkan kepada bangsa Arab? Bukan bangsa Cina, bangsa Melayu, bangsa India dan sebagainya? Jawapannya mudah. Kerana bangsa Arab itu bodoh! Pada zaman para Nabi dan rasul tidak ada bangsa lain di dunia yang menanam anak perempuan hidup-hidup. Tidak ada bangsa lain yang mengamalkan homoseksual serta menyembah berhala seperti bangsa Arab. Sebab itulah rahmat Islam itu diturunkan kepada bangsa Arab. Semuanya bagi membantu serta membimbing mereka supaya mengamalkan cara hidup yang bertamadun berdasarkan syariat. Jika hari ini kita mendengar dan mendapat tahu sesuatu yang tidak betul dengan dunia Arab itu adalah disebabkan mereka mewarisi kebodohan nenek moyang mereka dahulu. Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

allahuakbar

fulisiakantora berkata...

Assalamualaikum... Aku bersaksi bahawa tiada tuhan SELAIN Allah, dan aku bersaksi Nabi Muhammad SAW itu pesuruh Allah. Mengucap saudara!!! dah jauh saudara melalut ni. Turun wahyu membawa risalah Islam bukannya bemula dari kaum arab tapi sejak kedatangan nabi Adam a.s lagi. Hukuman yg tuan2 kata KUNO ini adalah berlandaskan Al Quran & Hadis. Aku bukan nak cerita pasal indon tu salah atau tidak, tapi inilah hukum yg mereka laksnakan di Arab Saudi yakni hukum HUDUD. Apa susah, kau taknak kena pancung...jgn membunuh, kau taknak kena rejam...jgn berzina, kau taknak kena potong tangan...jgn mencuri dan pecah amanah. Allahuakbar!!

YB Raz berkata...

aku tunggu kalau ada indon yang nak buat demo bila rakyat dia kena pancung..ataupun ada yang nak hantar orang kebal pergi perang kat arab sana hehehehe.

indon cuma tunjuk berani kat malaysia je..kat negara lain dorang pengecut!

Shacklesmith berkata...

@YB Raz

komen yg bernas lagi cocok!! tepat skali bro.. kpla indon ni mcm kpla mlayu PAS ngn PKR jgk.. dpn bangsa sendiri branila.. cube ngn bangsa lain.. kecut telur 1000 bhasa.. hahahaha

anti bohmau berkata...

arab saudi menjalankan hukum hudud. hukum hudud inilah yg pas ingin sangat jalankan malaysia dgn mendirikan negara Islam terlebih dahulu. sekiranya pas berjaya memerintah, mendirikan daulah Islamiah, Insyallah, hukum hudud SEPENUHNYA & SEMPURNA akan mereka jalankan. Masalahnya, bersediakah pengikut2 mrk mengikut syariat yg pas ingin laksanakan?

melihat kepada respon komentar2 di sini... MASYA ALLAH!!! hukum hudud adalah hukum Allah SWT. sebab itulah jika ada orang yg tidak faham & mempertikaikan hukuman yg dijalankan, hukum hudud tidak boleh dilaksanakan sehinggalah semua orang faham sepenuhnya tentang hukum hudud tersebut.

ada yang mempertikaikan hukuman yg arab saudi laksanakan selama ini!!! mengapa perlu kita menunjukkan penentangan sedangkan itulah yang ingin dilakukan jika pas memerintah? jawabla dgn ikhlas...

hukum hudud adalah hukum Allah SWT! hukum Allah SWT yg tidak boleh dipersoalkan. jika tidak mampu laksanakan sepenuhnya, jgn mimpi nak dirikan negara Islam!!

petanda/tukang pancung bukan calang2 orang krn kerajaan yg lantik & amanahkan dia. sekiranya kita anggap dia kejam, hukuman kejam, siapakah yang jahil hukum sebenarnya? bayangkan apa akan berlaku jika pembunuh dibiarkan tanpa hukuman?

Tanpa Nama berkata...

Komen2 anti HUDUD di sini akan menjadi bukti pembangkang bahawa KITA (termasuk aku, aku undi UMNO) adalah Melayu yang xda kesedaran agama! Kita juga anti-hudud! Itu bukan dakwaan lagi, tapi kita sorang2 dah mula mengaku..

HUDUD ISLAM tidak Kuno! Yang Kuno adalah HUDUD PAS dan kepala otak kita!

Tanpa Nama berkata...

Macamana nak laksana hudud? dah jadik negara berkebajikan...... "over my dead body", bukan aku yang kata haaa..... sekutu korang jugak yang kata.

Pasal maid indon tu, memang la arab saudi laksana hudud, cuma kita tak tahu whether amah indon tu telah diberi peluang membela diri. Atau as long as rakyat arab saudi kene bunuh, pembunuhnya mesti dipancung. Kita tak tau selama ni apa yang amah tu dah lalui, sedangkan banyak cerita dah kita dengan pasal kekejaman majikan kat sana. Kalau takat tak bole balik kampung, rasanya tak la sampai nak bunuh majikan. Mesti dah simpan lama perasaan marah kat hati. Meletup la macam gunung berapi.

MJ berkata...

cuba lihat kat sana ada banyak ker kes jenayah di sana seperti malaysia... Al-Quran dan Hadis tu boleh guna sampai akhir zaman

maswira zainal amdan berkata...

Apa pun komen koorang adalah pendapat masing2. Yang tidak faham kena belajar..yang faham tunjukajarlah...Soal agama bukan mainan. Negara apapun termasuk Arab Saudi bukan jalan dengan betul sangat...Semua negara ada masaalah...Sebab tulah Dalam ISLAM perlu SEDERHANA...Faham...jangan fanatik

maswira zainal amdan berkata...

Kenapa nak berbalah plak pasal hukuman tu...Arab Saudi ke atau mana-mana negara Islam pun ada yang fanatik, Sebab tulah jadi macam-macam..Zaman Rasullulah dulupun ada yang mencuri tetapi tidak pulak dihukum potong tangan, malah dibantu sehingga orang itu kagum dengan kemuliaan Islam itu..Sebab.. Dlam Islam perlu SEDERHANA...

Tanpa Nama berkata...

Kat malaysia lagi kejam dan zalim..bawak dadah 1kg dh kene hukuman gantung sampai mati bro..

Tanpa Nama berkata...

islam tak hairan

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online