BREAKING NEWS

[VIDEO INSIDE] Pemimpin Kristian dalam DAP yang wajib korang tahu..


Korang ingat tak lagi berita tentang Lim Guan Eng dianugerahkan gelaran Father Joseph oleh sebuah Gereja Besar di Penang? Selain dari Guan Eng, pemimpin atasan DAP jugak dipenuhi dengan "orang kuat kristian" dalam negara.

Antaranya ialah..., Betty Chew (bini kepada Guan Eng), Ngeh Koo Ham alias James, Nga Kor Ming alias David, Teresa Kok, Tony Pua, Hannah Yeoh, Jeff Oii dan Anthony Loke. Pangkat dorang ni adalah setaraf dengan ulamak atau ustaz didalam PAS.

Korang tahu tak.., Lim Guan Eng pernah dapat pendidikan di La Salle Primary English School di Petaling Jaya. Apa special nya La Salle ni?

La Salle atau La Sallian adalah pusat pendidikan yang bergabung dengan Institut Brothers dari Sekolah Kristian. La Sallian juga dikenali sebagai De La Salle Brothers Kristian, mempunyai hubung kait dengan fahaman Katolik Rom.

Institusi ni ditubuhkan oleh Paderi Besar Perancis iaitu Jean-Baptise de La Salle pada tahun 1900 dan bergabung dengan Vatican pada 1950 bertujuan untuk menyebarkan ajaran Kristian.

So, disebabkan background pendidikan Guan Eng dan juga sumbangan dia kepada Gereja, dia dianugerahkan gelaran Father Joseph. Korang tahu kan kerja Father dalam Kristian tu apa? Cari lah sendiri yeee...

Samalah jugak macam Ngeh Koo Ham@James dan jugak Nga Kor Ming@David di Perak. Dorang ni adalah orang kuat kristian dan gua dikhabarkan, Nga Kor Ming adalah seorang Pastor yang datang dari keluarga kuat fahaman Methodist nya.


Jadi, sekali lagi gua katakan, DAP adalah parti yang berteraskan fahaman Kristian dalam negara ni. Kalau PAS kata dorang perjuangkan Islam, macam tu lah DAP perjuangkan agama kristian dorang. Memang patutlah DAP beria-ia tolak Malaysia sebagai negara Islam.

Cuma sekarang ni gua nak korang semua tau, kalau DAP dapat menguasai negara, memang akan ada kemungkinan pihak tertentu menguasai setiap keputusan dorang.

Tak percaya? Korang tengok dan teliti betul-betul video kat bawah ni... Korang akan faham maksud gua...






p/s: Apa kejadahnya Malik Kassim@Malik Itik buat di perjumpaan DAP bersama wakil gereja? Korang tengok betul-betul dalam video tu.. Bukankah dia tu Exco Agama Islam di Penang?

1 ulasan :

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online