BREAKING NEWS

[VIDEO INSIDE] PANAS!! Ular Sawa dihadiahkan kepada MB Perak..


Gua pun tak pahamlah dengan perangai keling-keling tu semua.. Takkanlah masalah Ular Sawa di belakang rumah pun nak suruh Menteri Besar selesaikan? Rujuk je lah ke agensi yang berwajib.

Pasal masalah janji perumahan tu pula, kenapa tak dirujuk kepada Wakil Rakyat dikawasan dorang? Kenapa nak serbu ke Pejabat MB jugak?

Gua rasa, keling-keling ni semua kena belajar dari penduduk di negeri Kelantan. Di negeri Serambi Mekah tu, walaupun dorang tak ada rumah dah berpuluh tahun, tapi dorang still tak kacau pun MB dorang..

Dan gua sarankan Zambry pun kena belajar kat MB Kelantan jugak laa... Kalau tak boleh nak bagi rumah.., lain kali janji je syurga kat rakyat.. Gerenti dorang akan suka punya... Tak lah bising-bising macam ni... Hahahahaha...

Dukacita dengan kerajaan negeri Perak yang meremehkan masalah mereka, wakil penduduk Kampung DBI membawa seekor ular sawa ke pejabat Menteri Besar Zambry Kadir.

Tindakan itu untuk menyerlahkan masalah ular yang berkeliaran di perkampongan setinggan itu.

Seorang penduduk dilaporkan mati akibat dipatuk ular.

Mereka juga membantah kegagalan kerajaan Umno-BN gagal menunaikan janji untuk menawarkan lot perumahan baru yang dijanjikan 14 tahun lalu.

Penduduk terbabit merangkumi golongan berpendapatan rendah dan ramai antara mereka yang tidak mempunyai pekerjaan tetap dan berkeluarga besar.

Dihimpit dengan sara hidup tinggi, mereka juga berdepan dengan soal keselamatan kerana masalah ular yang berkeliaran bebas sekian lama.

Buntu dengan nasib diri, penduduk terbabit mengambil keputusan menangkap seekor ular sawa untuk diserahkan bersama surat aduan kep
ada pejabat Zambry pagi tadi.

Bagaimanapun mereka hanya berjaya menyerahkan surat aduan itu kepada Pegawai Khas Zambry, Zulkefli Abdullah manakala ular itu di ambil oleh sepasukan anggota bomba.

Penduduk mendakwa ular sering memasuki kawasan rumah mereka dan ramai daripada mereka menjadi mangsa patukan ular.
Penduduk kampung harap kerajaan negeri mengambil tindakan segera sebelum sesuatu yang lebih buruk berlaku.

”Kita bawa ular sawa supaya Menteri Besar sendiri boleh tengkok masalah macam mana yang kita hadapi,” kata wakil penduduk S. Subramaniam


7 ulasan :

  1. ASSALAM BRO

    Penduduk setinggan rupanya. Halau aje sebab mereka ni mesti penyokong hindraf.

    BalasPadam
  2. bila masa lak kena patuk ular sawa - mati, tapi dari pukul ular tu baik pukul hindraf tu.

    BalasPadam
  3. EH? ULAR SAWA MEMATUK KE?
    SETINGGAN KE? SURE TAK BAYAR CUKAI PINTU KAN?
    SAPE WAKIL RAKYAT DIORANG KAWASAN DIORANG?

    BalasPadam
  4. kalau dah keling tu memang xley lari daripada ular hehehehe..penduduk setinggan rupanya..kesian pulak dengan dorang ni..mesti hindraff dah kasi cucuk lubang belakang dorang hehehe

    BalasPadam
  5. wakaka..,,tu mesti pemberian umalak dalam semak..,,

    BalasPadam
  6. Keling setinggan biasanya pengotor.Sampah sarap diorang main campak2 aje dalam longkang keliling rumah.Semak belakang rumah sendiri pun suruh orang bersihkan.Bila ular dah beranak pinak sampai masuk rumah salahkan kerajaan.

    Tanah setinggan tu duduk pun tanah kerajaan,halaukan aje.Cuba cek ic tengok,india mari pun ramai tu,ic pun tak ada.

    BalasPadam
  7. kata orang tua2 kalau ade ular ngan keling pukul kepala keling dulu...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online