BREAKING NEWS

Kerajaan Perpaduan Still On Track..


Bila pencalonan bagi pemilihan pucuk pimpinan PAS ditutup hari ni, gua cuma nampak satu perkara saja iaitu Geng Pro Perpaduan akan terus menguasai PAS..

Rangka kerajaan perpaduan juga akan still berjalan.., cuma dorang tunggu Nik Aziz pencen ataupun gol terus saja untuk realisasikan projek mega ni...

Hadi Awang still maintain jadi Presiden bila menang tanpa bertanding. Harun Taib pulak kekal jadi Ketua Dewan Ulamak. Dua-dua orang ni adalah pemimpin PAS yang setuju dengan idea Pak Lah untuk menyatukan UMNO dan PAS..

Tapi malangnya, ada seekor orang tua nyayuk yang tak sedar diri sudah jadi penghalang besar penyatuan dua parti Islam terbesar dalam Malaysia ni.. Kalau tak, dah lama Pakatan lingkup beb..

So, sekarang ni gua hanya tunggu sapa yang bakal jadi Timbalan Presiden PAS..

Ada 6 orang yang bertanding iaitu Azizan Razak, Husam Musa, Mohamad Sabu, Nasharudin Mat Isa, Salahudin Ayub dan Tuan Ibrahim Tuan Man.

Dalam list tu, ada 3 orang Hadi Awang, 2 proksi Anwar dan 1 kawan baik DAP.. Gua harap orang-orang yang wala' kepada Hadi Awang akan menang..

Dan gua yakin.., kalau Geng Perpaduan still boleh maintainkan penguasaan dorang dalam PAS lepas pemilihan parti tu bulan depan, harapan untuk penyatuan antara UMNO dan PAS masih ada..

Tapi macam yang gua cakap laaa.. Pok Nik tu kena bersara ataupun gol terlebih dulu laa... Kalau tak susah nak bersatu beb.. Orang tua tu ada besar punya batu dalam dia punya sarban.... Hahahahaha...

2 ulasan :

  1. Dalam selimut nya bualan org-org PAS mereka akan dengar arahan Nik Ajis utk mencalonkan Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai Timbalan presiden. Ini kerana beliau mahukan org yang boleh mendengar arahan beliau dan juga ada ciri-ciri ular dalam semak. So , Tuan Ibrahim ni pun bukan orang lain dengan Nik Ajis, bini sama bini adik beradik, kira kroni Nik Ajis gak la. Yang pentingnya Tuan Ibrahim akan menjadi batu penghalang segala perpaduan. kalau kita lihat kenyataan hari ini sahaja tentang berapa undi yang setiap calon dapat pun depa tak nak dedahkan. Inilah mainan Nik Ajis yang nyata ingin menjadikan PAS parti anak beranak. Jgn lupa, PAS kelantan juga atas arahan nik Ajis telah menghantar anaknya untuk menjadi calon di pusat. Ini sebagai mata dan telinga Nik Ajis untuk beliau tahu segala perkembangan di PAS pusat... Yang nyata sekarang ini di PAS pusat, rata-rata dikontrol oleh golongan yang profesional...so Nik Ajis pun dah pening kepala coz PAS dah tak de Ulamak nak jadi pemimpin....

    BalasPadam
  2. @Nanang Kesuma Gua tak rasa Tuan Ibrahim akan dapat jadi Timbalan Presiden bro.. Yang boleh dipertimbangkan adalah Husam, Nasarudin dan juga Mat Sabun...

    Dan dari apa yang gua dengar, Mat Sabun ada harapan untuk menang.. Hahahaha...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online