BREAKING NEWS

KELING NI KATA POLIS KURANG AJAR..


Parti Sosialis Malaysia (PSM) akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) berhubung tindakan biadap polis menahan 21 orang awam ketika perhimpunan aman sempenan Hari Pekerja semalam.

Setiausahan PSM, S. Arutchelvam berkata beliau kesal dengan perlakuan ganas polis walhal perhimpunan itu terlebih dahulu dimaklumkan kepada pihak berkuasa.

"Polis langsung tidak menghormati hari pekerja. Kita sudah menulis surat untuk memaklumkan bahawa kita akan merayakan hari pekerja dan kita juga mengatakan kepada polis bahawa kita akan berkumpul dan berarak," kata Arutchelvam.

Polis juga dibidas kerana menangkap orang awam secara semberono termasuklah mereka yang sedang menikmati makanan tengah hari di restoren di Ibu kota.

"Polis tidak memaklumkan kepada kita agar jangan berkumpul. Tapi pada 1 Mei (semalam), polis dengan ganasnya menangkap dan menyuraikan dengan ganas orang ramai yang hadir. Orang yang sedang makan dalam restoren pun ditangkap dan sebagainya.


"Ini satu pencabulan yang dashyat semasa Hari Pekerja dan kita akan membuat aduan kepada SUHAKAM. Polis memang kurang ajarlah dalam hal ini," katanya lagi.

Selain 21 yang ditahan, polis turut menahan Ahli Parlimen Sungei Siput, Dr D. Jayakumar yang turut hadir memberikan sokongan terhadap perhimpunan itu.

Perhimpunan bermula pukul 10.30 pagi disertai hampir 500 pekerja swasta daripada 75 syarikat pelbagai perkhidmatan.

Rata-rata mereka hadir dengan memakai baju berwarna merah dan membawa sepanduk serta kain rentang tertera “kami mahu hak kami”, “gaji minimum”, “harga barang naik, tapi gaji masih minimum” dan sebagainya.

Suasana pada mulanya terkawal apabila mereka berjalan dari Jalan Chow Kit ke Maju Junction menjadi kecoh apabila mereka yang berhimpun tidak berpuas hati dengan penahanan beberapa rakan mereka, dipercayai ingkar arahan polis supaya bersurai.

Mereka kemudian duduk di pekarangan Menara Tabung Haji sambil membaca protes dan ada yang menyanyikan lagu menuntut hak pekerja.



p/s: Keling-keling ni memang melampau bila tetap buat perhimpunan haram walaupun tak diberikan permit. Dorang sebenarnya saja nak buat kacau dalam negara. Bila Polis tangkap.., terus dorang kata Polis zalim dan kurang ajar..

Polis ni semua kerjanya jaga keselamatan negara.., so bila ada spesis-spesis bangang yang saja nak buat kacau ditempat awam, for sure lah kena tangkap..

Lain kali kalau nak berhimpun secara haram dan tak mau ditangkap Polis.., gua cadangkan keling tu semua pergi berhimpun dalam hutan.. Buat je dalam Hutan Simpan kat Selangor tu, gerenti sapa pun tak kacau...

Bangang punya keling ! Orang bagi cuti Hari Pekerja suruh rehat dirumah dengan family.., dorang sibuk nak menyusahkan diri buat perhimpunan haram.. Mangkuk hayun betul...

5 ulasan :

  1. Nak wat camana bro. Dah namanya keling. Silap Tun Abd. Rahman dulu masa nak merdeka kan Malaysia ni. Cuba ikut macam Brunai, semua cindia Brunai suruh British ambik balik. Taknak, Brunai bagi kad pengenalan merah. Jangan banyak cakap. Senang...

    BalasPadam
  2. Dulu masa kecil kata orang tua ; jika jumpa ular dan keling mana nak pukol dulu.

    Jawapan orang tua ; pukol keling dulu baru pukol ular.

    Lagi pun falsampah dan sifat keling kata orang tua.

    Jika dia seorang - dia mengampu
    jika dia 2 orang - bercakap sangat kuat dan bising sebab nak bagi orang dengar
    tapi jika lebih dari 2 maka dia orang berbincang macam mana nak tubuh UNION.

    Itu semua kata orang tua dulu-dulu

    BalasPadam
  3. susah2 anta je keling-keling ni balik India..tarik balik warganegara..biar diorang rasa mcm mana susah duduk kt sana..paling tak kenang budi punya org..ppttuuuihhhh...

    BalasPadam
  4. @amnitpg. Betullah tu kata orang2 tua dulu..Hahahaha...

    BalasPadam
  5. saya hrap pihak polis dapat meneruskan lagi tangkapan secara terus, apabila sesuatuperkara itu boleh menggugat ketenteraman awam.. x kira mana2 kawasan,
    biar mereka tahu malaysia ada undang2 dan jgn ikut negara sebrang yg boleh buat undang2 sendiri..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online