BREAKING NEWS

VIDEO SEKS LELAKI Y: Antara Sumpah Eskay dan Samsul yang bangang...


Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul kecoh bila AMK angkatan Muda Keadilan telah menggangu majlis Angkat Sumpah Lakhnat yang akan di lakukan Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.

AMK di ketuai oleh Ketua Angkatan Muda nya saudara Shamsul Iskandar Mad Akin yang turut di sertai lebih kurang 50 orang AMK yang lain.

Turut di laporkan Shamsul Iskandar Mad Akin cuba merampas Mikrofon mimbar bagi menghalang Sumpah Laknat di lakukan oleh Trio Datuk T. - KLpos







- Sumber gambar - KLpos

10 ulasan :

  1. bro dorang buat solat hajat dua imam bro..sila lihat FB APC..ader link kat sana...

    BalasPadam
  2. Itulah jadinya kalau binatang bernama Anuwar memerintah. Kita pasti tiada kebebasan lagi.

    Lihat bagaimana mereka menghalang kebebasan dari di jalankan. Bukan hal besar pun. Sekadar angkat sumpah.

    Kita boleh lihat bayangan ngeri sekiranya mereka memerintah. Lebih kuku besi dari Hitler.

    Iklan pun mereka halang seperti di Selangor.

    BalasPadam
  3. Sumpah Eskay adalah sumpah orang jahil - bekas Mufti WP
    Jumaat, 29 April 2011

    Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya berkata sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja-kerja orang jahil.

    Beliau diminta mengulas tindakan salah seorang trio datuk T, Shazryl Eskay Abdullah yang melakukan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul kira-kira pukul 4.15 petang tadi.

    Ulama terkenal itu berkata, tidak ada peruntukan dalam undang-undang Islam yang membenarkan sumpah seperti yang dilakukan Eskay, berhubung tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    “Dalam hukum qazaf, iaitu peruntukan untuk sabitan kes zina dan liwat, pihak yang menuduh perlu membawa empat orang saksi terlebih dahulu.

    “Sekiranya gagal membawa empat saksi, yang menuduh itu akan dikenakan hukuman qazaf sebanyak 80 rotan,” ujarnya ketika dihubungi Keadilandaily.com.

    Bagaimanapun, sumpah li’an iaitu sumpah laknat itu pula katanya, hanya tertakluk antara suami dan isteri sahaja dan tidak ada peruntukan selain itu dalam hukum Islam.

    Tambah beliau, seseorang suami yang menuduh isterinya berzina perlu melalui prosedur perbicaraan di mahkamah terlebih dahulu di mana dia perlu mengemukakan empat saksi seperti yang digariskan Islam seperti tidak fasik dan membuat dosa-dosa besar.

    Sekiranya tuduhan itu tidak dapat dibuktikan, katanya, mahkamah kemudian akan memerintahkan supaya kedua-duanya melakukan sumpah li’an.

    “Mereka yang menuduh isterinya berzina tapi tak dapat bawa empat saksi, maka dibolehkan kedua-duanya bersumpah.

    “Kalau tak dapat bawa empat saksi suami dan isteri melakukan zina, dengan perintah mahkamah boleh dilakukan sumpah li’an. Kalau mahkamah panggil untuk kedua-duanya bersumpah, mahkamah akan perintah untuk buang kes itu. Siapa yang bersalah, itu diserahkan kepada Allah untuk menentukan.

    “Tetapi ia dengan perintah mahkamah, tak boleh sendiri-sendiri bersumpah. Kalau kedua-duanya bersumpah, yang menuduh tidak kena 80 rotan dan yang dituduh pula tidak kena had zina. Qadi pula akan menjatuhkan fasakh iaitu tidak boleh rujuk sampai bila-bila.

    “Kalau bukan arahan mahkamah, apa faedahnya bersumpah. Ia tidak kena dengan hukum syarak,” ujar beliau.

    Tambah beliau, dalam kes bersumpah yang cuba dilakukan Eskay, ia tidak memberi sebarang ke atas pendakwaan dari sudut sistem perundangan Islam, malah semakin mengelirukan umat Islam.

    “Ia tidak memberi kesan apa-apa, tambah mengelirukan umat Islam dan menyebabkan fitnah itu berterusan. Ini menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat.

    “Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah.

    “Kalau sumpah, orang hisap dadah, mencuri dan merompak pun boleh bersumpah dengan begitu mudah dan terlepas dari hukuman,” ujarnya.

    Beliau mengulangi kisah yang terjadi kepada Hilal Bin Umaiya yang menuduh isterinya berzina dengan Sharik Bin Sahma seperti yang diceritakan dalam surah An Nur, ayat 6.

    “Rasulullah kemudian berkata kepada Hilal, sekiranya dia tidak dapat membawa empat saksi, Hilal akan dihukum dengan 80 sebatan, walaupun Hilal mendakwa melihat dengan mata sendiri isterinya melakukan zina,” ujarnya.

    BalasPadam
  4. Pak Mufti, sama-samalah kita saksikan samaada sumpah laknat orang Dato Eskay ini akan diterima oleh Allah atau tidak.. Tak baik melabel orang jahil sesuka hati, mana tahu kesedaran timbul di hati Dato Eskay selepas mengerjakan haji?? Mungkin Pak Mufti ni tak sanggup nak tunggu apa lagi keaiban pujaannya dibukakan oleh Allah SWT..

    BalasPadam
  5. @TanpaNama 8:31. Gua setuju dengan lu beb.. Pak Mufti tu bukannya nak keluarkan statement pasal Anwar yang main jantan ataupun pasal dosa main pelacur, tapi dia pulak sibuk pasal orang yang buat sumpah laknat...

    Bagi gua, inilah contoh syaitan bisu di akhir zaman...

    BalasPadam
  6. saya setuju bahawa datuk sk mungkin jahil dari segi agama tetapi saya juga merasakan bahawa bekas mufti wp ini juga jahil tentang siapa anwar sebenarnya.beliau mungkin seorang ulama dan tahu hukum hakam agama tetapi apabila ada perkara berkaitan yang tidak di dalam kepakaran beliau, beliau seharusnya mengambil sikap berkecuali dan bukannya memihak kepada golongan tertentu.beliau mungkin merasa beliau berhak untuk menyuarakan pendirian tetapi tindakan beliau akan memberi kesan yang negatif kepada golongan ulama dan islam.

    BalasPadam
  7. yg nak pergi halang org tu nak bersumpah kenapa? kalau dia fitnah dia akan dilaknat... ada kaitan dgn kamu ke pun nk pi halang org tu nk bersumpah, kamu ada dlm video tu ke yg takut sgt? biaq pi dia la nk bersumpah. yg beria-ia nk halang kenapa? BODODH TAHAP KELDAI! KELDAI PUN BIJAK LAGI. nampak sgt takotnya. kata jantan tapi perlakuan dan tindakan mcm pondan! dah la biadap buat kecoh depan mimbar... nampak sgt JAHIL, TAK TAHU MENGHORMATI RUMAH ALLAH. KAT SITU PUN KITA DAH BOLEH MENILAI SAPE BENAR SAPE SALAH...

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. @TanpaNama 10:46..kalau lu nak kopi pes, baik lu pergi main jauh2.. Lu ingat blog ni bapak lu punya ke? Buat menyemak je dalam blog gua... Macam Haram!!

    BalasPadam
  10. Sembang bab Agama Berapi2...tapi Buat Demo Lam Masjid....Dulu Sebelom Pkr tertubuh malaysia aman damai..penuh kekayaan..tertubuh Pkr adalah untuk memporak perandakan negara...pondok telefon tk bersalah pon kena bakar...apakah Perjuangan PKR? tertubuhnya sebuah perti hanya untuk menyelamatkan Seorang manusia kerdil yang gilakan Kuasa..aku rasa lepas ni bukan Eskay je datang bersumpah kt masjid..silap2 satu batalion Lorong haji taip pon dtg bersumpah..hehehe..busuk punya politik Pkr

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online