BREAKING NEWS

Mat Sabu berikrar nak kembalikan hak rakyat Sarawak...


Petang kelmarin ada satu ceramah Mat Sabu di Kampung Sidang Baru, Samarahan. Mat Sabu dengan bangganya kata dia datang ke Sarawak ni semata-mata nak bela hak rakyat Sarawak dari terus ditindas BN.

Mat Sabu kata, rakyat Sarawak dah lama menderita dibawah pemerintahan Taib Mahmud selama 20 tahun. Sebab tu lah PAS datang pada PRN kali ni supaya rakyat Sarawak merdeka.

Kata Mat Sabu lagi, Sarawak adalah negeri yang kaya dengan minyak.., jadi rakyat Sarawak patutnya pun kaya jugak. Tapi dia kata rakyat Sarawak adalah paling miskin.., sebab tu lah dia kesian sangat.

Gua nak tanya sikit kat Mat Sabu ni...., Kelantan pun ada minyak jugak..., wang ehsan dapat tiap-tiap tahun..., tapi pasal apa majoriti rakyat Kelantan masih miskin?

Dah 20 tahun Nik Aziz dan PAS perintah Kelantan, ada ke duit wang ehsan petroleum dan juga duit hasil pembalakan negeri tu dikongsi dengan rakyat?

Kalau ikut dari cakap Mat Sabu, maknanya rakyat Kelantan sekarang ni senasiblah dengan rakyat Sarawak. Kira kerajaan PAS Kelantan dibawah pimpinan Tok Gundu nyanyuk tu pun zalim lah yee...


Kalau Mat Sabu nak kata Pakatan akan kembalikan hak rakyat bila menang, mamat 121 ni memang besar punya kaki temberang.

Kat Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan yang Pakatan dok perintah sekarang ni, mana ada hasil negeri dikongsi bersama beb. Makin dikautnya hak rakyat lagi ada laaa...

So, puak-puak dorang ni kalau setakat kelentong macam orang tengah ting tong tu bolehlah... 10 yang dorang cakap tu, 11 yang korang patut bakul sampahkan.

Bukan saja cakap dorang ni tak boleh di pakai, tapi dengan dorang-dorang tu sekali yang tak layak diguna pakai sebenarnya.

6 ulasan :

  1. Mat Sabu ini daripada PAS, jadi mahu tidak mahu kita lihatlah Kelantan yang dah lama bawah PAS adakah hak-hak rakyat di Kelantan itu lebih lumayan berbanding rakyat Sarawak.

    Apa yang dapat diperhatikan dengan mata dan kepala ini, nyatalah bahawa Kelantan jauh tertinggal berbanding Sarawak. Kenapa jadi begitu?

    Keindahan dan kebersihan Bandaraya Kucing itu sendiri menerangkan segalanya. Kesuraman Kota Baru itu petunjuk apa ek mat sabu?

    BalasPadam
  2. KEMBALIKAN DULU BINI ORANG YANG KAU KONGKEK DULU SEBELUM KAU MINTA ORANG LAIN KEMBALIKAN APA APA ???

    BU** LU LAH MAT SABU

    BalasPadam
  3. mat sapu atau mat sabun sama saja dia balun jangan kira bini sapa janji balun.ingat Pas ingat Zina and banyak bini.

    BalasPadam
  4. dia ni jenis tidak boleh dipercayai. Dahulu dia ke hulu ke hilir berceramah sehingga pada satu tahap memanggil anwar sebagai al-juburi. Adakah org jenis ini kita mahu angkat sebagai pemimpin. Hanya org yg berpemikiran kelas ketiga shj yg boleh menjadi penyokongnya. Penipu!

    BalasPadam
  5. nak kembalikan hak rakyat sarawak?
    dah la kelentong rakyat sarawak,mat sabu..ooi
    kelantan pun kerajaan pusat yang bantu..

    BalasPadam
  6. nak kembalikan hak apa nye kat rakyat sarawak??atau pun nak citer bilik villa misteri 121 ke...hahahahahahaa....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online