BREAKING NEWS

Ceramah Ezam buat Penyokong PKR jadi gila di Kg Boyan..



Itulah yang berlaku di Kpg Boyan / Gersik semalam. Ceramah PKR bermula sekitar jam 8 malam. Dan ketika kira-kira dua ratus penyokongnya seronok bertepuk tangan dan bersorak sewaktu Azmin Ali berucap dengan penuh semangat, tiba-tiba Senator Ezam Mohd Nor hadir di pentas BN yang hanya kira-kira 30 meter dari situ.

Bila mendengar suara Azmin, Ezam naik geram dan tanpa berlengah terus mencapai microphone dan 'menelanjangkan' Anwar, Azmin dan PKR sehabis-habisnya. Ketika itu kem BN pula bergema dengan tepuk sorak para penyokongnya. Dalam masa yang sama kumpulan orang ramai yang berdiri di seberang jalan mula beralih dari ceramah Azmin ke ceramah Ezam yang semakin 'hot'.

Kata Ezam "Jangan dengar kata-kata si pembohong dan pengecut itu. Sewaktu kami berjuang untuk Anwar dan PKR, nama Azmin tidak pernah wujud. Ketika kami masing-masing ditangkap polis, dia pula berdiam diri dan bersembunyi.

"Sebab itu kalau kita lihat senarai nombor keahlian parti Keadilan dari 001 hingga 0020 ketika itu kita tidak akan jumpa nama Azmin yang dibenci oleh Wan Azizah yang 'tahu' peranan Shamsidar (isteri Azmin) .

"Siapa yang jaga Wan Azizah dan anak-anak ketika Anwar dalam penjara? Bukan azmin tapi saya sekeluarga termasuk ibu saya yang Azizah panggil 'bonda'," jerit Ezam untuk membuktikan bahawa beliau lebih kredible untuk bercakap tentang Anwar.

Serangan demi serangan oleh Ezam yang dapat didengar dengan jelas di kem PKR membuatkan Azmin hanya mampu menyerang peribadi Pehin Sri Taib. Itu pun dengan 'suara' yang menampakkan kegelisahannya. Laungan dan sorakan penyokong BN yang semakin kuat akhirnya 'memaksa' Azmin memendekkan ucapannya. Calon PKR Pantai, Wan Zainal Wan Sanusi yang dah banyak kali kalah dalam pilihan raya sebelum ini pula kemudiannya cuba berlagak hero dengan menghentam Ezam yang terus tidak berganjak. Tapi, sekadar mengulangi beberapa kali "Ezam, kamu bohong, kamu fitnah" yang disambut dengan "boo" oleh penyokong BN.

Keadaan itu rupa-rupanya menjadikan penyokong PKR kepanasan bak cacing diatas kuali panas. Macam orang histeria, tak kira muda atau tua, lelaki atau wanita, mereka menyerbu kereta yang membawa Ezam pulang. Mereka menjerit-jerit. Menyumpah. Memaki hamun. Menunjuk isyarat lucah. Beberapa orang wanita yang bertudung pula, tak cukup satu jari, mereka tunjuk dua jari (mungkin membawa makna satu untuk lubang depan dan satu untuk lubang belakang).

Bukan itu saja, mereka ketuk dan tendang kereta yang membawa Ezam walau pun cuba dihalang oleh 'pahlawan' PBB Kpg Boyan / Gersik yang nampaknya lebih 'cool' dan berdisiplin. Namun, penyokong PKR (kebanyakan diimport dari Semenanjung) yang dah histeria semakin mengganas. Akibatnya, seorang daripada mereka 'bermandi darah' setelah seorang daripada pahlawan PBB hilang sabar. Insiden yang memalukan pasti akan terjadi malam tadi jika FRU tidak bertindak pantas.

Carilah dalam mana-mana catatan sejarah, pilihan raya di Sarawak sebelum ini tidak pernah memperlihat penyokong yang naik gila BABI seperti ini sebelum wujudnya PKR . Parti dajjal akhir zaman yang dibawa oleh pemimpin songsang yang suka depan belakang.

SYABAS EZAM!!!


Ehsan dari KeadilanUntukSarawak



Sent by DiGi from my Nokia2210® Smartphone

1 ulasan :

  1. padan muka kau azmin..!!nak buat huru-hara kat sarawak konon...nasib org2 sarawak tak suruh kau berenang balik semenanjung...hahahahaa....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online