BREAKING NEWS

Calon-calon PAS Sarawak kena buat Bai'ah...


Penulis mendapat maklumat bahawa kesemua wakil Pas yang bertanding di Pilihanraya Negeri Sarawak ini telah diwajibkan untuk melakukan upacara bai’ah dihadapan Presiden PAS.

Selain Abdul Hadi Awang, Naib Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man juga dikatakan ada sewaktu majlis bai’ah dilakukan. Penulis difahamkan, Majlis ini diadakan di Pejabat Perhubungan PAS negeri Sarawak.

Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, wakil-wakil perhubungan negeri-negeri, wakil-wakil calon dan juga pencadang serta penyokong calon itu sendiri juga dipanggil bagi menjadi saksi bai’ah itu.

Tak tahulah pula apa yang dipertaruhkan didalam bai’ah wakil PAS di Sarawak ini. Kalau di Semenanjung dulu, semua wakil PAS dikehendaki mempertaruhkan rumahtangga masing-masing didalam sumpah bai’ah mereka.

Mungkin di Sarawak ini, pertaruhan bai’ah PAS ialah berkenaan harta benda wakil itu sendiri. Mungkin syaratnya ialah, jika wakil PAS keluar dari parti selepas menang bertanding, harta benda mereka akan serta merta menjadi milik parti.

Semuanya ada kemungkinan berlaku didalam PAS. Kalau sebelum ini pemimpin-pemimpin parti ini sanggup melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan ajaran Islam di Semenanjung, tak mustahil mereka akan meneruskan tabiat mereka di Sarawak ini.

Baca Selanjutnya DISINI...


p/s: Memang harami betullah puak-puak PAS ni.. Yang ni lah dikatakan mempergunakan agama untuk politik... Bila lah agaknya dorang ni nak insaf yee?


Nak jadi calon parti kena bersumpah bai'ah, kononnya tak mau ada pengkhianat dalam parti. Tapi yang lebai-lebai PAS dok mengkhianat agama tu apa hal pulak?


Patutnya lebai-lebai dalam PAS tu lah kena bai'ah dengan Tuhan dulu supaya jangan jadi pengkhianat agama. Itu baru betul... Bukannya tau nak suruh bai'ah pilihanraya jee...

4 ulasan :

  1. Aiyooo.. Gilerlah kan.. Kat tempat saya takde rasanya kerusi pas.. Yang sangat sangat pasti Pujut dan Piasau konfem DAP je.. Senadin konfem Keadilan tu pun calon yang dah berapa kalah.. Seorang doktor.. Memang orang kuat Keadilan kat Miri.. Dan Lambir pun Keadilan kalau tak silap.. Ngee :)



    Entry Terbaru : Senarai Penuh Calon BN ; Pilihanraya DUN Sarawak Ke10

    BalasPadam
  2. hampani memang tak ada akai
    mcm ini lah cara Islam

    BalasPadam
  3. @PeneranganPAS. Memanglah bai'ah ada dalam Islam, tapi taklah disuruh sampai ceraikan bini talak tiga.

    Lagipun dalam Islam, bai'ah boleh ditarik balik dengan bayar dendanya, tapi dalam PAS mana boleh tarik balik bai'ah.

    Lu ingat lu sorang je faham Islam ke baii? Bangang!!!

    BalasPadam
  4. abang MPP baguih punya statement , depa ingat depa aje yang paham selok belok islam tu...harap ketayap aje putih, hati...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online