BREAKING NEWS

Nizar dan Guan Eng mungkir janji terhadap masyarakat cina di Kerdau.

Petang semalam, gua pergi kat "lubuk" DAP di Dun Kerdau ni. Gua "diundang khas" tanpa tiket ke Majlis jamuan makan malam puak-puak DAP ni kat situ..

Gua diberitahu, Lim Guan Eng dengan Nizar Jamaluddin akan datang bagi ceramah kat sini pukul 6 petang.., tapi rupa-rupanya gua tertipu... Memanglah dorang akan datang ceramah kat situ, tapi lewat malam sikit. Padahal gua dah tercongok kat situ seawal pukul 5.30 petang lagi... Cisss...

So, dah terlanjur gua datang awal, gua menyibukkanlah diri gua dengan cari gambar-gambar baikk punya.. Tapi terhad jugaklah pasal hujan rintik-rintik kat situ...

Gua dapat kawan baru... Tapi cuba korang tengok muka mamat ni.., ada macam muka Nizar tak? Dia ni tak ada kena mengena dengan Nizar baik dari belah mak ataupun belah bapak. Gua nampak dia ni datang dengan Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR, Md Nor Manuty.

Gua heran tengok pakcik ni.., dia dan isteri dia jadi tukang supply makanan halal pada pemimpin PAS serta PKR yang hadir di majlis makan malam tu. Mesti pakcik ni rasa bangga dapat join majlis makan malam DAP ni kann...

Yang ni pulak entah apa fesyennya gua pun tak tau... Stiker yang dia lekat di kepala dengan janggut tu sepatutnya dilekatkan kat baju, tapi mungkin mabuk agaknya cina DAP ni sebab tu laa dia lekat kat dahi...

Kawan dia pun sama jugak..., mungkin dorang frust kot sebab Nizar dan Guan Eng datang lambat. 

Dan bila jam dah pukul 8 malam, gua ambik keputusan untuk blah dari situ. Malas gua nak tunggu Nizar dengan Guan Eng tu datang. Gua nak kena kejar Anwar di Rumpun Kerdau... 

Lepas tu gua akan kejar Nizar pulak di Desa Murni... Ada banyak cerita best semalam yang akan gua kongsikan dengan korang hari ni... Tunggu je artikel gua yee...



2 ulasan :

  1. Assalam Bro

    Cina komunis tu tengah berlatih nak jadi hantu cina bila mati. Sebab banyak buat salah mati jadi hantu. Dengan tampal sticker DAP tu lagi naik hantu dia orang ni nak hapuskan orang Melayu/Islam.

    BalasPadam
  2. @ajai62 Wsalam.. dorang nak jadi hantu cina yee? Takpa.., kita ada Hantu Mak Limah yang boleh lawan dengan dorang...Hahahahaha....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online