BREAKING NEWS

Edisi Sarawak: Anwar dan PKR sebenarnya membawa legasi penjajah ke Sarawak.


Rakyat Sarawak perlu sedar, Anwar dan PKR sebenarnya hanya mahu membawa satu bentuk penjajahan baru di negeri Sarawak. Rakyat Sarawak juga perlu sedar, PKR bukannya parti yang berteraskan tempatan seperti PBB, SUPP, PRS dan juga SPDP. Malah PKR jauh berbeza ideologinya dari SNAP. Jadi, tiada sebarang sebab untuk rakyat Sarawak memberikan undi kepada mereka yang bukan asalnya dari negeri tersebut.

Pada Pilihanraya Negeri tahun 2006, PKR hanya bernasib baik apabila memenangi satu daripada 25 kerusi yang ditandingi oleh mereka. Sepatutnya ini sudah menyedarkan Anwar dan pemimpin-pemimpin PKR semenanjung, bahawa rakyat Sarawak tak lagi rela "dijajah" oleh orang luar..

Kini apabila Pilihanraya Negeri sudah hampir tiba, PKR sekali lagi menunjukkan kerakusan serta sifat tamak mereka untuk membolot semua kerusi DUN di bumi kenyalang. Awal-awal lagi PKR melalui Timbalan Presidennya, Azmin Ali telah menuntut 52 dari 71 kerusi Dun Sarawak untuk ditandingi oleh PKR. Ini bukan sahaja membuktikan parti Anwar itu gilakan kuasa, malah PKR juga langsung tiada semangat setiakawan didalam politik.

Apakah wajar apabila PKR hanya memperuntukkan hanya 3 kerusi DUN kepada SNAP sedangkan parti tersebut lebih lama bergelumang didalam politik Sarawak? Sebenarnya, tindakan PKR ini adalah satu cubaan menghina rakyat Sarawak kerana SNAP adalah parti yang memang berasal dari Sarawak sendiri. Siapakah PKR tanpa SNAP jika parti pembangkang Sarawak itu tak memberi laluan kepada mereka pada tahun 2006?


Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online