BREAKING NEWS

DAP desak Harussani keluar FATWA pasal video Anwar...


DAP Perak hari ni mendesak Mufti negeri menyatakan pendirian berkenaan video porno Anwar. Desakan ni dibuat melalui Setiausaha dorang iaitu Nga Kor Meng yang pandai baca Surah Aura.

Gua musykil satu perkara, kenapa pulak Tan Sri Harussani yang kena bagi pendirian pulak? Kenapa DAP Perak tak tanya Wali PAS Nik Aziz berkenaan pendapat dia pasal video Anwar?

Lagipun, selama ni puak kapir DAP kisah ke dengan apa saranan yang dikeluarkan oleh TS Harussani? Tambah-tambah pulak si Nga Kor Meng yang dapat tauliah dari Nizar untuk berceramah sambil mempergunakan Islam.

Jadi, tak payahlah DAP sibuk-sibuk nak desak Mufti tu nyatakan pendirian. Nga Kor Meng kena ingat, Nik Aziz pun tak berani nak buat kenyataan pasal lakonan Anwar tu.

Komunis DAP tak payahlah berlakon kononnya nak minta pandangan Mufti... Kalau setakat taktik nak pecahbelahkan orang melayu, jangan tanya Mufti negeri, baik tanya kat Nik Aziz. Dia pakar dalam bidang tu.

DAP ni semua, memang cukup pandai bermuka-muka. Hanya yang bodoh macam PAS dan PKR saja percaya dengan lakonan puak kapir ni.

Bagi gua..., kalau dah komunis tu, tak payahlah nak tunjuk baik macam mana pun. Dorang akan tetap gua anggap komunis jugak laa...

Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming hari ini memohon Mufti Negeri Perak Tan Sri Harussani Zakaria menyatakan pendirian dan nyatakan hukum syarak yang patut dikenakan ke atas kelakuan tiga orang bergelar diri “Dato T” yang menunjukkan filem lucah dikhalayak ramai dengan tujuan untuk memalukan airmuka orang lain.

Nga Kor Ming yang juga merupakan Setiausaha Negeri DAP Perak berkata, Tan Sri Harussani sebagai tokoh agama yang beriman tinggi seharusnya mengeluarkan kenyataan tentang hukum syarak yang harus diambil supaya muslim dalam Negara ini tidak mengikuti jejak langkah dan tingkah laku golongan sesat yang tergamak sehingga memperalatkan adegan lucah untuk menjatuhkan seseorang pemimpin.

Beliau berkata, perbuatan merakam filem secara haram dan pertunjukkan filem lucah secara terbuka terbukti kini ada pemimpin UMNO yang berada dalam keadaan cemas dan risau sehingga hilang akalnya.

6 ulasan :

  1. Semua org akan kata kita tak boleh malukan orang dikhalayak ramai...

    Saya memang setuju....

    Tapi, tidak salah kita memberitahu org ramai tentang salah laku atau keburukan org yg bakal menjadi pemimpin...Ini diharus kan...

    Kalau tidak, org ramai akan tersalah pilih pemimpin...

    BalasPadam
  2. Apa ke jadah binatang kafir nie nak tahu dan sibuk2 mendesak Mufti mengeluarkan Fatwa..dah bersyahadah ke dia..

    Dalam hal nie fatwa takyah yang jelas hukum zina tu dah terang dalam Islam..takyah nak memandai mandai diorang nie.

    Kedua aoa kena mengena urusan nie dengan ISLAM,kalau diorang berhajat sangat kita tunggu sehingga jab.agama mengambil tindakkan terhadap tertuduh buat masa nie semua tu irrelevent kerana kes civil bukan kes syariah lagi..Harap2 kes liwat dan zina akan membuatkan Jab,Agama Islam bertindak keatas pelaku setelah sah.

    Agar masyarakat sedar bahawa hukum dunia tu tak mencukupi..demi menegakan constitution Agama Islam..kes harus dirujuk ke jabatan agama juga.[bagi mengelak kemurkaan Allah..wallahuwa'lam]

    Utk non muslim tu i.e D'pigs ,it's best to stay out of Islamic affair...akibatnya amat burok..wallahuwa'lam.

    BalasPadam
  3. cont'd..

    Utk juak2 haramjad PAS dan yang sewaktu dengan nya tu juga harus sedar...dalam kes sibil nie keperluan 4 saksi mahupun tang QAZAF semua tu irrelevent..

    Cukup2lah membodohkan masyarakat dengan bertopeng disebalik ISLAM.Yang jelas kes berjalan secara sibil bukan hudud.

    Bukan apa bro gua marah mereka melacurkan agama Islam utk kepenting peribadi itu saja..

    Wallahuwa'lam

    BalasPadam
  4. Anwar merupakan peluang terbaik bagi DAP utk mencabar status quo politik dinegara ini.
    Mereka sudah pasti akan menutup mata dan hati atas segala buruklaku Anwar sekarang dan akan digunakan utk memeras Anwar di masa akan datang jika PR mendapat kuasa.
    Jawatan TPM bagi Lim Kit Siang sudah mencukupi bagi DAP utk memperjuangkan Anwar pada masa ini sebagai alat utk mencapai cita2 politik mereka.
    Semua Cina dan India yg menjadi ahli PKR adalah proksi DAP.

    BalasPadam
  5. Kepala otak dialah. Ini yang masalah bila pilih YB berlandaskan emosi. Dia sendiri tak boleh fikir dengan waras. Chua Soi Lek yang bukan Islam pun faham kesalahan yang dia buat. Ini pula pemimpin Islam yang terkenal di luar negara. Adakah perlu kita angkat jadi PM............ Yang sibuk2 kenapa..........kalau bukan si anuwar dalam video tuh kenapa kita nak sibuk............tunggulah siasatan polis. Anuwar sendiri telah buat laporan. Jadi kita tunggulah.... Bodoh punya YB

    BalasPadam
  6. Tak payah tanya Tuan Mufti, aku yg rendah iman nie pun boleh jawabkan;

    1) Kenalah beza anatara rakaman perlakuan sumbang org Islam yg bakal menjadi pemimpin dgn rakaman video lucah
    2) Tontonan bukan lah utk melampias nafsu, tapi untuk menentukan kesahihan si pelaku
    3) Apa dia ingat tengok video tu secara terbuka boleh stim ker? Bangang betul. Nafsu melonjak melalui penghayatan dan imaginasi minda. Lainlah Pak Janggoat PAS, tengok susuk tubuh pun dah terliur kot. Akibat ubat kuat jualan di Harakah online.
    4) Ini taktik nak spin lah tu, supaya perilaku peribadi tidak ada kena mengena dgn kerja2 sbg pemimpin
    5) Ini lah kemuncak tahap kebodohan Cina DAP, tak hormat Islam. Lu tak tahu hukum Islam jgan campur lah hooiii... Org PAS takkan tak sedar lagi???? Mufti adalah bukan org politik. Apasal nak sibuk2.
    6) Jgn nak jadi JWW Birch pulak!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online