BREAKING NEWS

Anwar kena buli dengan Polis Sarawak...


Dah kena la buku dengan ruas Anwar di Sarawak. Kalau kelmarin Anwar tak dibenarkan berceramah di Ban Hock Road di Kuching, kali ni dia sekali lagi kantoi di Kampung Sinjan Jaya, Semariang.

Anwar yang dijadualkan melancarkan bilik gerakan di situ, dah dihalang berucap secara terbuka di halaman bilik gerakan tersebut oleh pihak polis.


Paling drastik ialah, speaker di situ turut dipadamkan dan Mat Bontot tu terpaksa berucap tanpa menggunakan pembesar suara.

Walaupun Anwar dan pemimpin-pemimpin PKR cuba nak berunding dengan Polis, dia tetap dihalang untuk berceramah dan disuruh beredar.

Sebelum tu, Anwar juga diharamkan berucap di markas PKR Kampung Petingan di DUN Satok.


Tapi biasalah.., manusia tu mana tau halal haram bila dia teruskan jugak ceramah disitu. Sempatlah kot 15 minit sebelum Polis mula kepung kawasan tersebut.

Apa lagi, meroyanlah si Harami ni pasal tak dibenarkan membohong rakyat. Mulalah dia salahkan Taib Mahmud dan jugak kerajaan BN yang kononnya halang kebebasan bersuara.


Gua rasa, tindakan Polis Sarawak ni memang patut dilakukan. Lagi best kalau Anwar dihalang terus dari masuk ke Sarawak macam kroni keling dia hari tu.

Kalau berceramah setakat nak maki hamun orang dan jugak pembohong sana sini, buat apa orang nak bagi kebenaran bercakap pada dia?

Lantak lah kalau manusia gila tu nak meroyan sampai berguling sekalipun, rakyat negara ni mesti diselamatkan dari pembohongannya.

So gua berterima kasih pada Polis Sarawak kerana menyekat manusia gila tu dari terus bermaharaja lela di bumi kenyalang. Dia tu tak heran kalau gari di tangan, tapi dia akan mati kutu kalau kita gari mulut dia...

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online