BREAKING NEWS

Wakil PAS Perak ajak rakyat gulingkan kerajaan ????


Gua terbaca blog si mualaf yang jadi wakil parti cap bulan di Perak. Tajuk dia bukan main hebat baii..Dia kata kerajaan yang ada sekarang ni adalah mirip kerajaan Hosni Mubarak di Mesir.

Sebab tu lah rakyat Malaysia berpeluang gulingkan kerajaan sekarang ni katanya.

Gua ingatkan Nizar sorang saja yang sewel tak cukup akal di Perak.., rupanya si cina mualaf ni pun sama saja meroyannya. Ni lah akibatnya kalau berkawan dengan puak-puak komunis DAP tu baii.

Heran jugak ye.. masa kerajaan sibuk-sibuk berusaha nak selamatkan rakyat kita di Mesir dulu, tak pulak dengar suara semua jembalang-jembalang hutan ni kan..

Tapi selepas saja Hosni Mubarak letak jawatan.., bersahut-sahut pulak salakan dorang ni kedengaran dari merata ceruk negeri..

Agaknya, DAP terlupa buka kandang dorang ni kot masa kita semua sibuk fikirkan keselamatan warga Malaysia di Mesir dulu...

Sekarang ni bila pintu kandang dah terbuka, menyalaklah puak-puak ni sebab kelaparan...Hahahahaha...


Di Malaysia khususnya, terdapat satu parti yang mirip rejim Hosni, mereka sedang memerintah, serta sedang membelakangi suara rakyat, mereka ialah BN,” kata ADUN Titi serong, YB Drs. Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Menurutnya, semasa rejim itu berkuasa, Hosni telah menolak penggunaan dakwat dalam PRU, dalam masa sama menggunakan undi pos dan hanya NDP boleh ada laporan media selain hanya NDP sahaja yang boleh membuat iklan di media.

Selain itu, Hosni juga memperalatkan Suruhanjaya Pilihanraya, Polis, SB dan juga tentera untuk menipu, mengancam dan menekan pengundi agar memilih NDP dalam setiap kali pilihanraya di Mesir.

Selain itu beliu juga berpandangan bahawa beberapa ulasan dari pimpinan BN bahawa Malaysia tidak sama dengan Mesir merupakan bukti bahawa pemimpin BN bimbang mereka akan digulingkan oleh rakyat.

“Di Malaysia BN juga sedang melakukan perkara yang sama seperti Hosni Mubarak, rakyat Malaysia khususnya digesa menilai perbuatan jahat BN di Negara ini” jelasnya yang juga Ketua Penerangan PAS Perak.

11 ulasan :

  1. Kesian orang Titi Serong...

    Makin serong la jadinya sebab dapat YB yang serong fikirannya.

    BalasPadam
  2. @Tanpa Nama

    UMA berpendapat jika gulingkan cara demokrasi, silakan anak jantan. Jika mengajak gulingkan secara pemberontakan, ISA sesuai untuk si serong.

    BalasPadam
  3. PAS ni jg percaya la.sebagai anak jati kelantan dah kat 42 tahun hidup dah..kat 20 tahun berulang alik kl selangor untuk cari mkn..dan selama tu jugak la menempuh jem jalan raya ke kelantan atau balik ke kl setiap kali raya ke cuiti hujung minggu ke..setengah mati..tp pemimpin PAS sekarang terutama nik aziz nik syaitan besar sekarang setengah mati memanjakan cina yang beru 2 tahun undi mereka

    BalasPadam
  4. Salam semua,

    Saya terpanggil untuk berkongsi pendapat serta buah fikiran dengan semua pembaca blog ini.

    Terdapat dua gulungan orang Islam (1) Islam pusaka yang diterima dari waris turun temurun (nenek moyang) dan (2) Islam convert (saudara baru)

    Yang convert ( saudara baru ) ini ada dua jenis juga (1) Betul2 menerima Islam dengan jujur dan menghayati Islam sebagai Agama Addin dan (2) Menjadi Islam kerana sesuatu tujuan atau kehendak yang dicarinya.

    Gulungan Islam - convert (yang sebelumnya kafir ) telah biasa dengan melakukan perkara mungkar (dalam kontek agama Islam), saperti berjudi,berzina,termasuk memakan dan minum benda-benda haram saperti makan babi dan minum arak.(bukan semua orang kafir makan babi atau minum arak )

    Bagi gulongan kedua ini yang biasa makan babi atau benda-benda lain yang tidak halal, mereka memerlukan jati diri yang tinggi untuk menjadi saorang Islam yang bertaqwa. Untuk menjadi saorang Islam yang bertaqwa mereka hendaklah terlebih dahulu membersihan dosa-dosa dengan banyak bertaubat kepada Allah, kerana darah daging yang terbentuk daripada kesan memakan benda-benda haram memerlukan kesabaran, dan pengorbanan, untuk mempunyai jiwa yang bersih.

    Kesan daripada memakan benda-benda haram itu lah yang menyebabkan sasaorang itu bertindak diluar batasan agama,susah mengawal diri terbawak -bawak dengan perangai kafir yang tidak memperlihatkan budaya dan adat susila yang mulia dalam kontek kita sebagai orang Melayu.

    Untuk menjadi saorang Melayu Islam yang beriman pun bukanlah perkara mudah. Saya amat menghargai dan menghormati saorang Ulamak Islam yang bernama Haji Ridzuan Tee Abdullah. Bagi saya beliau adalah saorang Islam yang dihormati dan berakhlak mulia.

    BalasPadam
  5. Pirah nak guling kerajaan konon , boleh jalan la kalau berguling atas jalan boleh lah , bodoh orang berguling atas tilam hampa berguling atas jalan macam ni nak suruh orang ikut hampa, orang tolol saja yang ikut hampa.

    BalasPadam
  6. Barua mualaf ni tahu apa dia peluk islam hanya untuk menjadi saorg calun je tiada pada ugama islam itu sendiri banyak lagi mualaf yg ada dibumi malaysia ni tapi tidak tamak macam mualaf pas ni kalau setakat peluk islam sebab nak jadi calun lebeh baik lah mualaf ni tak payah bawa pasal ugama islam kerana kamu tidak layak bercakap pasal islam terlalu bijak pandai.Mesir dan malaysia tidak sama rakyat bangkit kerana Hosi mubarak memerintah macam Nik Aziz dikelantan biarkan rakyat susah dia senang pemimpin pas semua kaya raya termasuk mualaf dari pas ni kerajaan malaysia tidak pingirkan rakyat hanya pas pingirkan rakyat macam Hosni mubarak mesir sebab itu rakyat gulingkan Hosni mubarak.Macam mana rakyat kelantan gulingkan kerajaan pas kelantan lu jangan marah mualaf sesat.

    BalasPadam
  7. Kasihan rakan2 Islam saya dlm PAS. Tak ada caralah nak berkuasa? Dah beberapa kali PRK asyik kalah aje, pulak dgn majoriti yg besar. Lihat sini sebelum nask keluar demo spt rakyt Mesir!
    http://suaraperpaduanmelayu.blogspot.com/2011/02/pas-samakan-kerajaan-hosni-mubarak.html

    BalasPadam
  8. Hosni Mubarak Presiden selama 30 tahun.BN dah tukar 3 Perdana Menteri kurang 30 tahun.sama ? PR 12 menyaksikan pihak pembangkang menang dalam 4 negeri dan banyak kerusi Parlimen. Sama ? Lim Kit Siang dan Karpal Singh terajui DAP dah berapa tahun ha? Nik Aziz mursyidul am PAS dah berapa lama ha ? Mana yang sama - BN, DAP atau PAS dengan Mobarak.

    BalasPadam
  9. Salam

    Presiden mesir buat duit untuk diri dan keluarga, rakyat susah dan kos hidup tinggi

    malaysia yang kaya berbillion adalah orang cina, yang miskin orang melayu, kos hidup masih murah, rakyat termasuk pembangkang bebas buat kekayaan dan bebas bersuara

    presiden mesir hosni berbaik dengan israel

    Malaysia pembangkang anwar ibrahim tali barut yahudi

    Majoriti rakyat mesir benci hosni

    Malaysia majoriti sayang UMNO/BN dan sayang PM

    Mesir tentera menyebelahi rakyat kerana hosni berbaik dengan israel sehingga menutup sempadan yang menyebabkan ramai orang palestin menderita

    Malaysia, tentera dan Polis taat kepada kerajaan UMNO/BN yang membayar gaji mereka dan Malaysia menjadi lubuk rezeki indon, bangla, myanmar, filipina, nepal, singh, india dan cina. Kalau sini susah dan kerajaan zalim. maka sudah tentu orang cina susah dan miskin, maka mereka akan lari balik ke cina

    Mesir penduduknya sama bangsa arab dari Islam dan kristianpun hosni tak boleh jaga kebajikan

    Malaysia berbilang bangsa dan agama hidup harmoni dan aman, cuma pembangkang yang hidup huru hara dan susah sebab mereka melakukan kesalahan dan dosa dosa

    Siapa yang tidak suka hidup di Malaysia boleh balik ke negeri asal mereka, dengan segala hormat boleh blah balik india dan cina

    BalasPadam
  10. @Tanpa Nama 21:44 Best komen lu bro.. Puak-puak Pakatan mana boleh fikir macam tu.., Dorang dah terlampau taksub kat Anwar dan Pok Nik.

    BalasPadam
  11. KDN N POLIS. BILE LG NK JALANKAN OPS LALANG II. NK TGG NEGARA LINGKOP KE.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online