BREAKING NEWS

PERKASA menggila di Taman Pelangi sempena Maulud Nabi...

Petang ni gua sekali lagi berada di Taman Pelangi untuk membuat coverage pasal PERKASA yang turun kesini bagi membela nasib peniaga-peniaga kecil melayu yang ditindas oleh Regim DAP Penang.

Gua tabik jugaklah pada group PERKASA ni sebab dorang ada jugak ambik berat pasal melayu Penang. Tahniahlah untuk dorang walaupun dorang bukan boleh bertanding pun masa pilihanraya.

Wakil PERKASA negeri memberi amaran pada Guan Eng supaya segera menyelesaikan masalah peniaga melayu disini. Gua suka bila wakil PERKASA ni cakap, "Guan Eng kena ingat, ini bukan Melaka". Hahahaha...

Guan Eng dan Regim DAP diberi masa sebulan untuk merobohkan semua kedai-kedai haram milik cina yang dikecualikan sebelum ni.. Ye lah kann.., kalau nak adil, roboh je semua.. Apa pulak main pilih kasih?

Gua kesian jugak pada pemilik kedai-kedai melayu ni semua.., dah lah kedai dorang dirobohkan..., tempat meniaga lain tak disediakan pulak. Macam mana nak kata kerajaan negeri adil kalau macam ni?

Dulu masa BN perintah, 18 tahun dorang semua ni boleh meniaga tanpa sebarang gangguan. Tapi tak sampai 2 tahun Regim DAP perintah, terus hilang mata pencarian dorang. 

Lepas ni Guan Eng berani ke nak kata kerajaan dia tu adil, cekap dan telus? Kena ludah laa dia kalau cakap macam tu lepas ni....

So, kalau macam ni punya pentadbiran.., patutlah Guan Eng langsung tak boleh menang di Melaka. Dan lepas ni korang semua kena pastikan si cina komunis tu tak ada tempat langsung didalam negara.

Kalau bagi kuasa kat puak-puak Israel Asia ni, alamat lingkuplah Tanah Melayu dorang ranapkan. Beringatlah sebelum kena..., dan ambillah pengajaran apa yang jadi pada melayu-melayu di Penang. Jangan sampai kita semua diperbodohkan untuk kali kedua.

4 ulasan :

  1. hidup perkasa!!!!.. hahah..
    bro asal x ajak aku pergi??

    BalasPadam
  2. @melayu bangkit Aisehhh... kenapa lu tak cakap lu nak ikuttt... Hahaha...

    BalasPadam
  3. TAHNIAH PERKASA KERANA BERANI DAN BERMARUAH BAGI MEMBELA NASIB BANGSA.....KEPADA SELURUH PENDUDUK MELAYU PULAU PINANG INSAFI LAH DETIK HITAM YANG MENIMPA LANTARAN TERMAKAN JANJI INSAN YANG TIADA BUDI DAN RASA.....KEPAHITAN YANG LALU JADIKAN LAH SEMPADAN AGAR PERKARA YANG SAMA TIDAK AKAN BERULANG LAGI DI HARI MUKA.....SESUNGGUHNYA HANYA INSAN SEBANGSA YANG MEMAHAMI HATI DAN NURANI KALIAN....HANYA KEPADA INSAN SEBANGSA LAH TEMPAT ANDA BERGANTUNG HARAP...TEMPAT MENGADU DI KALA SAKIT DAN PENING....USAH DISANDARKAN HARAPAN PADA MEREKA YANG TIDAK MENGERTI.....JANGAN LAGI DIPERCATURKAN KUASA YANG ADA HANYA KERANA MENGHARAPKAN SETITIS SINAR DI HUJUNG JALAN....SEMUA ITU BELUM PASTI....SEBALIKNYA GENGAM DAN DAKAPLAH SEGALA MILIK MUTLAK AGAR IANYA TERUS BERADA DIGENGAMAN....KESILAPAN DAN KEALPAAN LALU MASIH BOLEH DIBAIKI....MESKI PUN IANYA RUMIT....USAH GUNDAH KERANA TUHAN MASIH MENYAYANGI KALIAN...KERANA TUHAN MASIH LAGI MEMBERI PETUNJUK BUAT KALIAN MEMPERBAIKI DIRI.....SESUNGGUHNYA MASIH LAGI ADA SINAR HARI ESOK BUAT KALIAN......

    BalasPadam
  4. DAP tak perlu undi orang melayu,

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online