BREAKING NEWS

Banjir pun nak dipolitikkan? Memang dah SAH bangang tahap melampau..


Gua mintak maaflah pada korang semua sebab gua tak dapat nak update blog MPP ni semalam. Gua sebenarnya terpaksa meredah banjir di Tenang untuk balik ke Penang ni. Adventure sungguh pengalaman yang gua dapat.

Gua bertolak dari Pekan Labis pukul 9 pagi dan hanya berjaya keluar sepenuhnya dari kawasan banjir pada pukul 1 tengah hari melalui jalan menuju Yong Peng. Tu pun kira nasib baik baii.. Lepas je gua lalu Pekan Ca'ah, air terus naik kat kawasan tu..

Korang bayangkan je lah.., rombongan Sultan Johor pun tak boleh lalu ikut situ untuk ke Pekan Labis. So gua ni kira bernasib baik lahh...

Dari Yong Peng, gua drive ke Penang melalui Highway Utara Selatan. Lagi 1 KM ke exit Pagoh, highway sebelah untuk ke Johor Bahru sudah mula dinaiki air banjir.

Selepas gua berhenti rileks di beberapa R&R termasuklah melahap Burger King yang tak berapa sedap di Sg Buloh, gua sampai ke Penang pukul 11 malam. Letih giler baii...

Tapi, gua terkilan jugak sebab tak banyak dapat menyumbangkan tenaga untuk bantu mangsa banjir di Tenang. Banyak benda lain yang tertunggak terpaksa diselesaikan sejak gua bantu kempen di Tenang. Apa kan daya baii...gua hanya manusia biasa. Lainlah kalau gua ni Menteri atau wakil rakyat...

Gua difahamkan, sekarang ni dah lebih 40'000 mangsa terpaksa dipindahkan akibat banjir di Johor. Dan sudah 2 maut akibat dugaan Allah ni. Takziah dari gua untuk semua mangsa banjir dan juga kepada keluarga mangsa yang maut tu..

Dugaan Allah ni kita tak dapat ramal, kita hanya boleh redha dan jugak terima segala cobaan yang diturunkan kepada kita. Tak payahlah kita nak kata banjir di Johor khususnya Tenang tu adalah disebabkan itu dan ini... Ada akal tu pakai.., bukannya untuk simpan buat pekasam!

Ada pulak puak-puak Pakatan dok sibuk canang dalam blog dorang kata banjir di Tenang ni adalah bala Tuhan kepada pengundi yang memenangkan UMNO/BN. Dia jugak kata ini adalah balasan kepada orang yang lawan Islam.

Apalah punya mentaliti bangang bloggers PAS ni..? Banjir pun dorang nak politikkan ke? Dahlah semua petugas PAS langsung tak bantu mangsa banjir di situ, sekarang ni dorang nak main bangsat pulak.

Gua yang 2 hari terkandas dalam banjir ni, tengok ramai jentera BN dan jugak anggota keselamatan bertungkus lumus memindahkan mangsa banjir. Tapi tak nampak pun batang hidung jentera PAS.

Khabarnya, dorang lari balik awal lagi ke Segamat selepas diumumkan air mula naik di Tenang. Niamakahai betul puak-puak ni.. Cari undi je pandai, tapi tolong orang tak reti.

Gua salute kat petugas-petugas BN. Dorang tolong semua tak kira sapa sampaikan Muslimat PAS pun dorang selamatkan dari banjir. Kalaulah Puteri UMNO yang terkandas macam tu didepan puak PAS, confirm puak-puak bulan tu gelak saja sambil buat bodoh macam tiang.

Dari pemimpin tertinggi.., sampailah ke barua pencacai bawahan..., puak-puak PAS ni memang berotak udang. Tak habis-habis dengan mentaliti kaldai dorang.

Korang tengok sendiri klip video yang Pisau.net ambik ni... Lepas tu korang fikir sendiri kesimpulannya ye..

5 ulasan :

  1. Apakan banjir?
    Orang yang mati pun PAS sanggup politikkan!
    Agama Islam yg suci apakan lagi dah lama dipolitikkan oleh PAS!
    Melayu mudah lupa .........

    BalasPadam
  2. ITULAH PAS,SEBUAH PARTI YANG LAHIR HANYA UNTUK BERPOLITIK.....HANYA BERETORIK.....PAS AKAN MEMPOLITIK APA SAJA BENDA YANG MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH.....DALAM KAMUS PAS SEMUANYA MESTI POLITIK.....BERAK POLITIK,KENTUT POLITIK,MATI POLITIK,KENCING POLITIK,DOA POLITIK,SEMBAHYANG POLITIK.....SEMUANYA POLITIK.....HATTA KALAU MEREKA TERKENTUT PUN DIKATAKAN ITU PUN UMNO PUNYA KERJA......NAMPAK SANGAT BETAPA RENDAH TAHAP KETAMADUNAN PAS....TAMADUN YANG MENYAMAI TAMADUN HAIWAN YANG MELATA DI MUKA BUMI INI...SAHINGGA AKU YANG TIDAK PEDULI SANGAT DENGAN POLITIK PUN TURUT TERPANGGIL UNTUK MENGENTAM PAS...AKU GERAM DENGAN KEBODOHAN DAN KEDANGKALAN MELAMPAU KAUM INI....SEUMUR HIDUP AKU AKU TAK PERNAH JUMPA MAKHLUK YANG SEBODOH INI...DEMI ALLAH AKU TAK PERNAH JUMPA......INILAH MANUSIA YANG DILAHIR OLEH MESIN ACUAN PAS,MANUSIA YANG LAHIR HASIL KEJURUTERAAN GENETIK PAS.....YANG MANA KROMOSOM DAN DNA MEREKA INI ENTAH DARI MANA DATANG NYA......MUNGKIN MEREKA INI BUKAN DARI GOLONGAN MANUSIA AGAKNYA....MEREKA ADA OTAK TETAPI TIDAK DIKURNIAKAN AKAL.......VERY STUPID LA ORANG PAS NI...AKU DAH TAK BOLEH NAK CAKAP APA LAGI.....TENSION AKU......TENSIOOOOOON.

    BalasPadam
  3. Satu kematian yang di laporkan oleh berita berhubung banjir di Johor adalah orang Keratong. Keratong ni dalam negeri Pahang tempat "arwah Aku Yang Gambi" tinggal. Orang Keratong memang berbelanja di Segamat. Kereta yang di pandu Puan Rohani di hanyutkan air deras ketika melintasi Jambatan di Chaah 28 km ke selatan Labis. Ini bukan peristiwa pertama jambatan itu meragut mangsa ketika banjir. Banjir yang lampau juga pernah terjadi kejadian seumpama itu.

    Penyokong PAS yang balik awal juga terkandas di Batu Annam, 15 km utara Segamat. 5 buah bas di laporkan tersadai di Masjid Batu Annam

    Hingga saat ini laluan ke Segamat masih terputus hubungan.

    Segamat-Tangkak: Jambatan di Jementah terputus
    Segamat Kuantan: Jalan di Rompin terputus
    Segamat-Yong Peng Jalan terputus berhampiran Nam Lee
    Segamat-Gemas: Jalan Putus selepas Pekan Batu Anna.

    Untuk perjalanan kecemasaan ke Kuala Lumpur dari Segamat, Polis Segamat menasihatkan boleh mengunakan laluan Keratong--> bahau-->Seremban. Jarak perjalanan 2 kali ganda dengan melalui jalan sempit dan bengkang bengkok.

    UMA mengucapkan ribuan terima kasih kepada MPP kerana bertungkus lumus melapor dan bergerak seiring dengan petugas kempen piliharaya di PRK Tenang. Kami amat bangga dengan tuan.

    BalasPadam
  4. @Ular Menyusur Akar Thanks UMA. Kita jumpa di Merlimau nanti pulak...

    BalasPadam
  5. Haish..kalau puak2 Pakatan Rebah ni nak kata banjir ni adalah balasan dari Tuhan kerana pangkah PAS, lepas ni kalau Kelantan, Kedah, Penang banjir, kita pulak kata ni semua balasan tuhan kerana undi Pakatan Rebah. lagi bagus, kita buat kerja bantuan direct, jangan melalui kerajaan negeri. Mereka ni bagus di labelkan, anjing, lepaskan ia tersepit, kita digigit kembali.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online