BREAKING NEWS

Penjaga syurga kerajaan langit dah HALALkan Beer... Zaid mesti suka.


Korang ingat tak lagi pengikut PAS bising pasal kilang arak di Shah Alam dulu? Siap dorang letak gambar Tunku rasmi kilang arak tu dalam blog-blog dorang semua, kononnya nak tunjuk bahawa kerajaan ni tak Islam kerana luluskan kilang arak.

Bila Pak Menteri jelaskan arak tu untuk bukan Islam di negara ni, dorang tak pulak nak dengar tapi makin bising dorang meroyan. Maklumlah, benda macam tu kan boleh dorang politikkan.

Parti cap bulan ni berlakon kononnya doranglah paling maksum dan mengikut Islam. Dorang nak tunjuk yang dorang tu tak bertolak ansur dengan penjualan arak. Malah, dorang kalau boleh nak hapuskan terus arak ni. Berdosa katanya...

Tapi, itu janji dulu baii sebelum dorang dapat kuasa. Sekarang ni dah lain macam dah sebab walaupun dorang berjaya tawan negeri yang ada kilang arak tu, tak tutup-tutup kilang arak tu pun.

Yang gua pelik, alasan dorang kilang tu tak boleh tutup pasal kerajaan punya. Lagipun, kilang tu perlu untuk bukan Islam katanya. Inilah yang dipanggil "cakap macam keling". Lebih kurang macam dialog kuiz tu lah..,"saya putarrrrr lagii...wang besarrrr".

Baru ni Nik Aziz pulak nak tambah lesen jual arak di Kelantan. Alasan dia pun sama jugak.., orang bukan Islam nak minum tak cukup di Kelantan nun.

Korang cubalah fikir kejap, kalaulah Najib yang umumkan benda ni, mesti lunyai punya Najib kena kutuk dan kena maki hamun dengan pengikut-pengikut sakit mental PAS. Dorang akan usung besarrrr punya banner bawak pegi Tenang untuk kempen tolak BN.

Tapi bila Tok Gundu dorang yang cakap, so terpaksa redho lah. Kan dah telan Pil Wala'.. Gua berani gerenti.., kalau Tok Gundu suruh makan taik pun dorang semua ni akan makan punya baii.. Tok Gundu Pok Nik kan penjaga pintu syurga kerajaan langit..

Kalau korang nak tau.., inilah hikmah bila dorang tu kawan dengan DAP. Kalau dalam PAS tu Mursyidul am dia Nik Aziz, dalam DAP pulak ostad Ronnie yang jadi Mursyidul. Gua agaklah kann...mesti Ostad Ronnie yang suruh rakan sejawat dia di Kelantan tambah lesen arak.

Kalau kat Selangor tu, mamat komunis ni lah yang paling jaga bab arak. Hasan Ali pun tak boleh celen dia baii.. PAS Kelantan lagilah tak berani melawan. Tambah-tambah si Pok Nik.., mengecut telor dia bila tengok muka bengis Ostad Ronnie ni baii..

Korang semua patut ingat dalam kepala.., DAP bukannya memahami Islam bila kawan dengan PAS macam yang Pok Nik selalu kata tu. Sebenarnya, PAS yang dah mula berfikiran macam puak DAP.

Sekarang ni Nik Aziz tambah banyak lesen jual arak di Kelantan, besok-besok tambah pulak kandang babi mega di negeri tu. Lepas tu.., korang jangan terkejut kalau wujud Kelab malam HALAL bercirikan Islam Pok Nik yang diselenggarakan oleh PAS di serambi mekah. Janji mahsyukkk...

Semua tu akan jadi baii kalau DAP still picit telor Nik Aziz macam sekarang. Dan korang kena tau bahawa sekarang ni pun dah ada Beer yang diHALALkan oleh pengikut PAS dan Nik Aziz. DAP pun suka Beer ni tauu....

Korang tahu tak Beer apa? Jawapannya..... Take Beerrrrr!!! Hahahahaha..

2 ulasan :

  1. aku ingat satu jer...
    masa kempen kat jln kebun bunga sah alam....kawasan rumah aku tu...
    ada pemimpin pas yang dah btukar ugama(khalid gereja)dalam ceramah dia berkata...hari ini kita menang esok kita tutup kilang arak tersebut..sambil menujuk ke arah kilang calsberg.
    dah 2 tahun...kilang tu dok macamn tu juga...
    malah telah bertukar nama kepada PASBERG...
    lambang pun dah sama hijau macam pas...
    hidup PASBERG....dulu takbir...sekarang TAKEBEER....
    harap jangan hasan ali pun mabok macam khalid gereja.
    takebeer.....takebeer...takebeer..

    BalasPadam
  2. BERAPA RAMAI SANGAT KAUM CINA DI KELANTAN TU ? SAMPAI LESEN ARAK NAK DITAMBAH LAGI BAGI MEMENUHI KEPERLUAN MEREKA....SETAHU SAYA LESEN YANG ADA SUDAH LEBIH DARI MENCUKUPI.....DAN SETAHU SAYA BUKAN SEMUA KAUM CINA KAKI MINUM....AKU ORANG KELATE...APA INFO YANG AKU DAPAT DARI SAUDARA DAN RAKAN AKU YANG TINGGAL DI KOTA BHARU.....RAMAI BELIA DI SANA YANG KAKI MINUM TERUTAMA SEKALI GOLONGAN BELIA YANG KAKI LEPAK....MEREKA DAPAT BELI NYA DENGAN BEBAS DAN DIISI SEMULA KE DALAM BEG PLASTIK MINUMAN UNTUK MENGELIRUKAN ORANG RAMAI......INIKAH YANG DIKATAKAN BANDARAYA ISLAM YANG DIAGUNGKAN OLEH PAS.....PENGISIAN ISLAM KE ATAS GOLONGAN MUDA TIADA LANGSUNG...BAHKAN GOLONGAN INI TERUS HANYUT DAN HANYUT TANPA BIMBINGAN.....NATIJAHNYA PENAMBAHAN LESEN ARAK YANG DIRESTUI NIK AZIZ LEBIH BANYAK MENDATANGKAN MALAPETAKA KE ATAS UMMAH TERUTAMA SEKALI GOLONGAN MUDA DAN BELIA YANG TIDAK BERAPA KUKUH ASAS-ASAS AGAMA DI DALAM DIRI.....KEPADA PENGANUT PAS TOLONG LAH MUHASABAH DIRI DAN LIHAT FENOMENA DI SEKELILING ANDA.....BETAPA ROSAKNYA AKHLAK DAN PERILAKU GENERASI PEWARIS DI BUMI SERAMBI MEKAH.....USAH BIARKAN MEREKA HANYUT...LAKUKAN LAH SESUATU BAGI MENYELAMATKAN MEREKA DARI TERUS TERGELINCIR.......KEPADA NIK AZIZ USAH TERLALU MENDENGAR DAN MELAYAN TUNTUTAN INSAN YANG BUKAN ISLAM KERANA MEREKA SEUMPAMA SEKUMPULAN SERIGALA YANG BILA-BILA MASA SAJA AKAN MEMBAHAM SELURUH INSAN MUSLIM........denganlah rayuan dari hamba rakyat mu yang hina dan bodoh ini demi maruah agama suci islam......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online