BREAKING NEWS

Kaum Takbir je kuat, kerja langsung tak buat!


Korang rasa, puak mana didalam negara ni yang suka bertakbir paling kuat sekali? Bukan setakat takbir saja kuat, tapi angan-angan dorang lagi kuat baii.. Kadang-kadang tu, dah macam nak menunjuk-nunjuk je nampaknya..

Jangan korang salah faham pulak, gua tak kata bertakbir tu tak bagus, tapi takbir puak dorang ni gua tengok dah jadi hanya sekadar satu tradisi ataupun ikut-ikutan saja. Sorang bertempik.., yang lain pun menyahut je lahh..

Kalimah "Allahu Akbar" tu mulia baii.., tapi puak-puak tu tahu ke nak menjaga nilai kemuliaan Allahu Akbar ni? Dorang faham ke maksud takbir yang dorang laungkan tu..?

Korang tengok ye kenapa gua kata bertakbir bagi puak-puak parti bulan ni hanya tradisi dan ikutan saja...

Puak-puak ni kalau nak berdemo turunkan harga air pun takbir, berdemo nak bela cina mati pun takbir, dengar ceramah kafir DAP maki hamun pemerintah Islam pun takbir.

Dan yang paling gua confuse.., dorang dengar kafir mempergunakan ayat Quran dan baca tafsir tunggang langgang pun dorang takbir jugak.

So, macam manalah gua tak kata dorang ni tak faham apa maksud takbir tu yang sebenar? Kalau dorang tahu semua tu, takkan begini mangkuk hayun jadinya perangai puak-puak hamlau tu baii..

Satu hal lagi, dorang yang kuat takbir je ni dah terbukti tak reti langsung nak buat kerja. Dorang laungkan bahawa Allah maha besar, tapi dorang sendiri mungkir dengan qada' dan qadar Allah.

Dorang bersekongkol dengan puak kafir harbi dan juga puak pluralisme agama bagi menjatuhkan kerajaan Islam. Inilah yang gua kata dorang tak percaya kepada ketentuan Tuhan.

Kalau dorang betul-betul percaya bahawa Allah tu maha besar, dorang semua takkan buat kerja gila melacurkan agama demi kuasa macam sekarang ni baii..

Dorang kata.., syurga dorang punya, pahala pun untuk geng dorang je.. Yang paling sangapnya, setan pun dorang nak bolot buat geng jugak.. Pendek katanya, doranglah puak yang paling best pasal pakai cap bulan. Yang umat Islam lain semua tak best macam dorang.

Jadi.., oleh kerana tabiat dorang ni yang yang macam tu,  gua isytiharkan puak-puak dorang ni sebagai.., kaum takbir kuat, kerja tak buat. Boleh buat slogan untuk parti dorang kat Tenang ni nanti.

Korang rasa macam mana? Ok tak?

12 ulasan :

  1. takbir ada 4 level:1.takbir tidak di dunia,tidak diakhirat.2.takbir di dunia saja 3.takbir dari dunia sampai akhirat. 4.di akhirat baru takbir. hanya 2 takbir yg sampai kepada Tuhan.sebutan takbir memang semua orang pandai sebut...tapi manakah takbir yg sesungguhnya di sisi Allah dan rasulNya? jangan mempermainkan takbir sesuka hawanafsu!

    BalasPadam
  2. Ada masa2nya perangei depa suma tu macam kena penyakit sawan gila babi....
    Tu yang depa suka !

    BalasPadam
  3. Kasihan teman2 kita dlm PAS hari ini.

    Kena tipu habis dgn 'Tok Guru' Nik Aziz. Dia macam Pope Benedict XVI sampaikan Ustaz Abd Hadi Awang pun jadi bisu! Anwar ibnu Ubai al Yahud dia kata the best! DAP dia kata dah dekat jadi Islam! Yg tak Islam lagi tu UMNO!

    Kalau takbir tu selalu kita dengar dari teman2 PAS kita tetapi nak jaga nama ALLAH pulak, tak boleh takut ALLAH SWT menghukum kita assobiyah kerana tidak membenarkan org kafir menggunakan atau meminjamkan nama ALLAH!

    Apa dah jadi dgn KESESATAN teman2 PAS kita hari ini? Sy sarankan bertaubatlah selagi nyawa di badan. Berfikirlah secara waras tidak taklik buta dgn Pope Nik Aziz!

    BalasPadam
  4. @blogenstarz Itulah pasal bro..tak malu betul lah puak2 ni kann..

    BalasPadam
  5. hehehhe..setuju sangat2 brother!!

    Takbir dornag tuh bukannya ikhlas pun, sebab kalau ikhlas tak kan cina mampus pun dornag demo ber-takbir jugak kan..makanya mmg sahlah takbir dornag tuh setakat nak menunjuk2 konon dornag le yang paling alim sentiase bertakbir mengingati Allah....tapi tak kena tempatnya. Apa kes kalau demo untuk kapio laknat pun bertakbir!!hehehhe..

    BalasPadam
  6. WALLY SLIPOR DAH STUJU NAK TAMBAH LESEN ARAK..BILE LAA DIORANG NAK TAKEBERR NI BROO? KEHKEHKEH

    BalasPadam
  7. @Jeffry Untuk lesen arak tu dorang dah lama bertakbir bro.. Mahsyukkk...Hahahaha..

    BalasPadam
  8. Salam..

    Itulah bila islam dalam parti.

    macam kat tempat aku ni,boleh dikatakan 3 atau 4 kali ceramah diadakan. tak abis2 mencerca org, semua org tak betul, semua salah, depa saja yg betul...

    sokong pas dijamin syurga....
    kih...kih...kih...
    parti islam yg haru biru....

    BalasPadam
  9. @Tanpa Nama 08:10 W'salam bro.. mesti dalam ceramah kat tempat lu tu penuh dengan takbir kann...? Gua dah cakap.., syurga tu dorang punya baii... Hehehehe.

    BalasPadam
  10. Mohon promosikan blog kami untuk PRK Tenang.

    http://tenangprk.blogspot.com/

    Terima kasih.

    BalasPadam
  11. TAKBIR PENGANUT PAS TIADA NILAI AGAMA...IANYA TIADA ROH SERTA AURA..TAKBIR KOSONG YANG SEUMPAMA LAFAZ BIASA....TAKBIR YANG TIDAK MAMPU MENGGETARKAN IMAN DAN SEMANGAT ISLAM UNTUK BANGKIT...TAKBIR YANG TIDAK DISAMBUT ALLAH S.W.T, TAKBIR YANG HANYA BERGEMA DI KUBU-KUBU PAS,TAKBIR YANG HANYA BERDESING DI TEPI TELINGA PENGANUT PAS SEBAGAI SATU HALWA TELINGA,TAKBIR PERHIASAN DI CERAMAH-CERAMAH MEREKA....APAKAH HANYA DENGAN BERTAKBIR UNTUNG NASIB RAKYAT KELANTAN AKAN BERUBAH,APAKAH DENGAN BERTAKBIR SEJUTA PELUANG KERJA AKAN TUMBUH MELATA DI BUMI KELANTAN, APAKAH DENGAN BERTAKBIR EKONOMI KELANTAN AKAN BERKEMBANG, APAKAH DENGAN BERTAKBIR MASALAH AIR YANG MEMBELENGGU RAKYAT KELANTAN AKAN BERAKHIR, APAKAH DENGAN BERTAKBIR AKAN TURUNNYA HUJAN EMAS DI KELANTAN YANG AKAN MENGUBAH MOBILITI SOSIAL PENDUDUKNYA.............TIDAK SAMA SEKALI...BAHKAN DENGAN BERTAKBIR ALA PAS LAH HAMBA RAKYAT SEMAKIN LEKA,HAMBA RAKYAT DANGKAL AKAN DITIUP DENGAN SEMANGAT JIHAD SAHINGGA MELUPAKAN TANGGUNG JAWAB UNTUK MEMAKMURKAN DIRI DAN UMMAH....BAHKAN DENGAN BERTAKBIR ALA PAS, RAKYAT TERUS DIPIJAK OLEH PEMIMPIN SUCI PAS BAGI MERAIH HABUAN DUNIAWI TANPA DISEDARI....SUDAH LEBIH 20 TAHUN TAKBIR KERAMAT PAS BERGEMA DI NEGERI CIK SITI WAN KEMBANG...MAKA 20 TAHUN JUGALAH KELANTAN TERUS HANYUT DAN KETINGGALAN....JUGA 20 TAHUN MASALAH AIR TERUS MERUNCING DI KELANTAN.....DAN HAMBA RAKYAT TERPAKSA BERTAKBIR 17 TAHUN LAGI BAGI MENUNGGU TURUNNYA MALAIKAT BAGI MELIMPAHKAN AIR DI PILI-PILI AIR SELURUH RAKYAT......INI HARGA YANG RAKYAT PERLU BAYAR DI ATAS KOLEKSI TAKBIR DAN ZIKIR MUNAJAT PAS.....SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH UNTUNG NASIB SUATU KAUM ITU KECUALI MEREKA SENDIRI YANG AKAN MENGUBAHNYA.....OLEH ITU BERFIKIR KALIAN SEBELUM BERTAKBIR.....BUAT LAH PILIHAN YANG BIJAK DALAM BERTAKBIR......ALLAHUAKBAR..ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR....yang ikhlas DAJAL SUCI.

    BalasPadam
  12. kesimpulannya PAS FOR ALL = TAKEBEER........!!!!!!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online