BREAKING NEWS

PANAS! Islam bukan agama rasmi di Penang. Babi dijual macam goreng pisang.

Gambar hiasan je ni baii.. Gua cilok dalam internet.

Gua nak bagitau korang semua satu cerita di negeri Penang. Salah satu negeri pentadbiran Pakatan yang diketuai oleh Khalifah tak bersunat pujaan parti cap bulan.

Cerita ni ada masuk paper KOSMO tapi gua tak tau sama ada korang baca atau tak, tapi gua cuma nak elaborate kan lagi cerita gerai Babi dinegeri Kalifah ni untuk kefahaman korang semua.

Korang tau tak, kalau korang datang ke sini dan berkunjung ke kawasan Paya Terubong di sebelah Pulau, korang akan jumpa satu deretan gerai jual daging Babi secara terbuka.

Yang paling mengujakan hati gua, gerai-gerai jual Babi ni hanya 100 meter je jaraknya dari Masjid Jamek Paya Terubong. Cuba korang bayangkan macam mana asyiknya aroma menatang Babi ni menusuk hidung jemaah-jemaah di Masjid tersebut.

Kalau korang naik kereta ataupun motor, korang akan lalu betul-betul sebelah daging Babi yang digantung dekat gerai kereta sorong tepi jalan tu. Kalau korang bernasib baik, korang boleh nampak kepala Babi tu tersenyum kat korang.

Ini realiti baii.. Bukannya dorang meniaga didalam kedai, tapi puak-puak tu berniaga secara terbuka dibahu jalan.

Gambar sebenar gerai Babi Paya Terubong yang gua ambil dari KOSMO.

So, kalau korang lalu kat Jalan Pasar Paya Terubong ni waktu penjual tu tengah menetak daging kerbau pendek tu, kemungkinan darah menatang tu terpercik kat korang adalah besar sekali..

Dan gua difahamkan, semua peniaga Babi ni langsung tak ada lesen baii... Dorang main hentam keromo je jual sebab tak ada langsung penguatkuasaan. Sekali tengok dah macam gerai jual pisang goreng pulak dorang meniaga Babi kat situ..

Jadi, gua dengan rasminya mengatakan di Penang ni agama rasminya bukan lagi Islam. Kalau melayu dengan mamak disuruh tutup kedai tapi Babi pulak dijual secara terbuka macam pisang goreng..., apa lagi yang gua boleh cakap.

Gua tau penjualan Babi secara terbuka ni bukan hanya setakat di Pulau baii... di seberang Perai pun banyak kes ni. Tapi apa kan daya.., takkan semua gua nak dedah dan pantau baii... Gua bukannya wakil rakyat yang dilantik dan diberikan elaun serta gaji bulanan oleh parti cap keris.

So biarlah dorang je buat kerja pantau ni. Kalau dorang senyap je.. itu tandanya dorang makan gaji butalah kann.. Itu gua tak boleh nak tolonglah.. Dorang jawablah nanti dengan Tuhan pasal tak amanah!

5 ulasan :

  1. Salam ziarah,
    Mohon link ke blog tuan untu berkongsi maklumat.
    Terima kasih

    BalasPadam
  2. tahniah la kepada penduduk Pulau Pinang ....


    anak cucu anda pasti menyalahkan anda di masa hadapan ...(ahli PAS)

    BalasPadam
  3. korang jangan silap...
    sekarang ni nik ajis sedang berunding dengab ALLAH supaya babi dijadikan makanan halal bagi ahlul2 pasBERG.
    nik ajis tu pewaris nabi...
    kalau nabi naik kelangit dengan boraq...nik ajis naik dengan roket biaDAP.
    korang ingat saja2 ke pasBERG nak berpelokan dengan biaDAP tanpa sebab.

    BalasPadam
  4. Nanti PAS akan keluarkan fatwa bahawa daging babi ok.
    Tidak mengancam keselamatan negara.

    Yang salai tak ada ke broooo !

    BalasPadam
  5. @blogenstarz Kalau nak yg salai, kena order kat Khalifah Lim broo... Hahahaha...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online