BREAKING NEWS

KANTOIIIII ! Tak banyak baii gua nak songlap...100 hari 19 Billion jee...


Justeru, jumlah dana yang diperlukan untuk melaksanakan Janji 100 Pakatan Rakyat hanyalah RM19.2 bilion; yakni sama dengan subsidi korporat yang diberikan kepada IPP milik kroni setiap tahun.

Jumlah ini adalah terlampau sedikit berbanding RM51 bilion yang hilang setiap tahun akibat ketirisan dan rasuah demi memastikan kroni gembira dan bersenang-lenang. - Anwar Ibrahim.

Korang baca elok-elok ayat diatas tu. Ayat tu adalah garapan Anwar Ibrahim bagi menyokong program liwat belakang 100 hari didalam buku panduan meliwat cara selamatnya.

Kalau korang terer, apa yang tak kena dengan ayat diatas tu? Ya betulll... Yang tak kenanya ialah, Anwar kata dia akan laksanakan program 100 hari meliwat minda rakyat tu dengan kos 19.2 Billion.

Korang jangan silap tafsir, bukan RM 19.20 sen baii...Billionn tau.

Lepas tu, Anwar kata ini lebih baik berbanding jumlah yang kerajaan hilangkan sebanyak 51 Billion setahun. Hahahaha....korang tahu tak apa maksud semua angka-angka ni?

Maksudnya, Anwar akan belanja 19.2 Billion selama 100 hari berbanding dengan kerajaan yang dia kata menghilangkan 51 Billion setahun.

Cuba korang kira tengok, dalam setahun ada 365 hari.., dan kalau Anwar belanja 19.2 Billion dalam masa 100 hari, berapa banyak yang dia akan guna untuk setahun?

Kenapa Anwar kata 100 hari dan bukannya 365 hari? Sebabnya, dia nak tunjuk kepada rakyat bahawa dia lebih cekap dari Najib. Tapi macam mana kalau dia tak mampu buat janji dia selepas 100 hari? Korang agak apa alasan yang dia nak bagi?

19.2 Billion dah lesap baii... Janji tetap tinggal janji jugak. Menyesal pun tak guna dah masa tu..., so terpaksalah terima jugak kerana dah terlajak undi.

Ingat tak lagi masa 16 September dulu bukan main dia jaja seluruh dunia kata akan rampas Putrajaya. Bila dah terbukti bohong, dia spin kata itu salah Pak Lah yang tak mau terima usul tak percaya di Parlimen.

Macam tu jugak laa bila dia kata confirm dah ada 30 wakil rakyat BN yang nak jadi katak. Bila kantoi plan dia, terus dia salahkan kerajaan pasal bawak lari semua ahli Parlimen tu ke Taiwan.

Sekarang ni, dia cuba jaja pulak program mimpi 100 hari dia. Memang betullah manusia berukkera sekor ni dah jadi saudagar mimpi.

Memang selama ni Anwar pandai main angka juta-juta. Dulu korang ingat tak pasal kononnya ada Syeikh Arab yang nak derma kat dia 3 Trillion. Last-last, satu habuk pun tarak baii... Ternganga-nganga semua pengikut dia kena kencing kat muka.

Semua ni menunjukkan bahawa Anwar hanya sekadar pandai mainkan angka juta-juta, billion-billion dan trillion semata-mata untuk menjulingkan mata rakyat bawahan. Sapa yang tak juling mata baii kalau cerita angka 19.2 Billion tuu...

Orang kampung mesti percaya benda-benda ni semua. Anak-anak muda yang masih mengharapkan duit poket dari mak bapak pun akan percaya jugak temberang Anwar ni.

Tapi untuk orang yang boleh berfikir, mana mampu Anwar buat semua ni baiii... Setakat modal air liur je boleh lahh... Kalau betul Anwar ni bijak, dah tentu dia jadi PM dah sekarang.

Korang patut ingat, 16 September dah terbukti bohong.., janji 30 ahli Parlimen lompat pun bohong..., jadi korang tak rasa ke program 100 hari ni pun bohong jugak?

Bagi gua, apa yang keluar dari mulut Anwar ni tak lain dari pembohong je semata-mata baii... Mati hidup balik pun gua takkan percaya manusia biawak macam Anwar ni.

Nak setelkan isu kecil macam kes lubang tahi Saiful tu pun dia tak mampu, takkan korang percaya dia boleh selesaikan masalah negara? Pooorahh!

1 ulasan :

  1. ini kali pertama saya surf blog ni.komen saya ,minda penulis penuh dgn tahi yang busuk.tak ada info yang dapat memberi pengetahuan perkembangan politik terkini.melainkan kata nista dan mencaci seorang individu.bernama anwar.tolong lah beri info misteri kematian altantuya.teo beng hock,dsbnya.biar jelas.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online