BREAKING NEWS

HEBAT!!! Calon PAS marahkan peniaga cina jual arak di Tenang...


Gua diberitahu semalam ada satu akhbar berbahasa cina telah melaporkan bahawa Calon PAS Tenang telah marah pada seorang peniaga cina di Pekan Labis.

Akhbar cina tersebut menulis berita yang mendakwa Normala Sudirman telah mempertikaikan seorang pekedai cina dengan ayat "kenapa jual arak?".

Kalau betullah berita ni..., gua tabik sama cikgu Mala sebab dia berani marah apabila arak yang haram didalam Islam tu dijual secara terbuka.

Lepas PRK Tenang nanti, gua cadangkan Cikgu Mala ni dilantik jadi penasihat Pesuruhjaya PAS Selangor. Masa tu bolehlah dia nasihatkan Hassan Ali macam mana nak lawan dengan Ronnie Liu.

Gua tak rasa Cikgu Mala ni akan menang kat Tenang pada 30hb nanti. Susah baii nak menang di Johor nii terutamanya tempat ni dikuasai sepenuhnya oleh BN. Jadi, eloklah Cikgu Mala mula fikir pasal masa depan dia.

Nak jadi Cikgu semula pun dah tak boleh sebab dia dah letak jawatan. Nak jadi cikgu PASTI pun gaji tak mahsyukk... Susah tu baii..

Sebab tu lah gua cadangkan Cikgu Mala ni berhijrah ke Selangor.. Dengan keberanian melawan kaum cina yang jual arak, cikgu Mala sorang saja yang gua nampak boleh lawan Ronnie Liu. Khalid Samad pun tak seberani calon PAS Tenang ni baii..

Kali ni gua salute sama cikgu Mala. Korang jangan jeles lah pulak yee sebab gua sokong calon PAS ni. Lagipun..., lawa jugak cikgu ni kalu korang tengok dari dekat. Ada iras-iras sikit macam pelakon 60-an pujaan gua iaitu Roseyatimah...

Padanlah Nizar dengan Mat Sabu asyik mengendeng jee ikut Cikgu Mala ni berkempen... Lepas ni gua kena ikut lah cikgu Mala ni pergi berkempen untuk jaga dia... Manalah tahu Nizar dan Mat Sabu buat onar nanti kannn.....

Bukan boleh percaya sangat dua ekor mangkee tuu..., yang sorang kuat meroyan.., yang sorang lagi pulak pantang nampak bini orang lawa.... Bahaya tu baiii.....Hahahaha..

1 ulasan :

  1. Kasian dengan CG Mala nie.Nape lah dipersoalkan si haramjad tu jual arak ....bukankah patut dia ajukan soalan tu ke Nicky ,nape nak beri lesen arak lagi kat KELANTAN..

    CG Mala tak yah nak berselindung dibalik agama tu.... semoga masyarakat Tenang faham dengan reverse phsyco nya tu..

    Tang cun dia tu gua setuju beb..sebab tu Annuar dilarang Pas ke Tenang takut...sebab isteri aZmin semakin berumur beb..CG ada gak iras2 tu..[lawak beb ,,nak tunggu solat suboh]

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online